Moparin SIIPIfarmarit 57-61

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja GTX71, 26.4.2004.

  1. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  2. spinout

    spinout Gearhead

    Se on siinä heikkisj, siinä.. Käyppäs heti korjaamas talteen toi '59 Dodge! Mä ainakin kävisin, jos olisin sä. Miten voitkaan olla tuolla runsaan ja mielenkiintoisen tarjonnan maassa olematta ostamatta ensimmäistäkään jenkkiä? :nöff:
     

  3. Konehan tuosta on paskana. :soosoo: Mitäs sillä sitten :rotfl:
     
  4. Continental56

    Continental56 Gearhead

    Onko tietoa kenella on tallessa 59 DeSoto avon hyvaksi puretun samanvuotisen DeSoto farkun jamat? Itsellani on totinen 59 NY farkku johon tarvitsisin kaikenlaista osaa, tarkeimpana takasivulasit, ehka takaluukku (omassa useampi luodinreika, varmaan entinen pakoauto...)
     
  5. ChevyGirl

    ChevyGirl 1st gear

  6. makke

    makke 1st gear

    Tuoreempi kuin '61, koska 1961:nen on viimeinen siipimalli. Veikkaan tota laatikkokorinsa vuoksi 1963:ksi, ihan villi arvaus vaan.
     
  7. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    '65 tai '66.
     
  8. ari2004

    ari2004 Gearhead

  9. rb

    rb Double Gearhead

    Niin..... tota se 60:nen plymari on mulla.
    Elettiin vuotta 83, juuri päästy intistä ja hirmuinen polte saada jostain siipiauto, eikä silloin vielä edes osattu nähdä unta mistään 25 vuotis säännöistä.
    Ja sitten käsiin osuu mobilisti-lehti jonka myyntisivuilla koristelee siipifarmarin kuva, naks toi on pakko saada, soitto omistajalle ja sovitaan että viikonloppuna nähdään.
    Muistan vieläkin kun omistaja ajoi sen ladosta pihavalon alle, näky oli jotenkin huumaava ja vaikka selvisikin, että autolla on ajettu 830 000km ja hitsattavaakin löytyisi ei mikään enää auttanut, vaan se oli pakko saada.
    Ja sillä innolla mikä on 19-vuotialla ensimmäisen auton ostajalla aloitettiin pikaelvytys, että päästiin ekana kesänä vähän kruisailemaan, mutta vaikka talvella oli vaihdettu varapyöränkotelo, helmat ja paikattu etuloksut, niin syksyllä koettiin pieni pettymys kun katsastusmies totesi, että tervetuloa sitten uudestaan kun olet hitsannut tähän uuden pohjan.
    No.. pikainen tilannekaroitus, auto mahtuu talliin kun purkaa apurungosta poikki, ja toimeen kori hylsyksi, hiekkapuhaltajalle, keula irti ja kori metrin korkeuteen pukkejen päälle.
    Siinä sitten hetki vierähti, sillä valehtelematta pohjaan vaihdettiin kardaanitunnelia lukuunottamatta kaikki pellit takarunkopalkkeja myöden ja kun pohja oli saatu tehtyä niin siitä oli sitten näppärä siiryä pintapelteihin.
    Jossain kohtaa mädät oli sitten paikattu, ja kasasin pelin rullaavaksi että sen saisi maalaamoon ja koska olin jo silloin muuttanut pääkaupunkiseudulle kouluun niin oli pakko löytää halpa maalari mutta se kostautui, ja kun katonmaalaus oli 3-kertaa keittänyt, hain auton pois ja vedettiin omalla tallilla mattamusta suojaväri korin päälle, joka siinä on edelleen.
    Ja nyt,,, tänne on jämähdetty, talot ostettu, tenavat tehty, leikitty muilla harrastepeleillä ja plymari vaan odottaa malla!!!!!!
    Mutta valoa on näkyvissä putken päässä, sillä nyt kun ei enää hirveesti ole asuntolainaa, niin sitähän voi ottaa lisää ja tehdä vihdoin viimein iso autotalli pihaan ja ensimmäinen asia mitä sinne roudaan on plymari.
    Rehellisyyden nimissä myönnettäköön, että kynnys aloittaa projekti on suuri, sillä se on nyt niin v-mäisessä vaiheessa kun olla voi.
    Mutta,,,, se on mun eka auto ja pakko mun on se vielä nippuun saada.
     
  10. vernando de hoto

    vernando de hoto Gearhead

    Luvialla oli kauan sitten Natkinin rompparissa laho sininen/musta Dodge Sierra Stw 58. Ostin siita nappivaihteiden kotelon ja radion kromin. Mihinkahan mahtoi joutua?
     
  11. makke

    makke 1st gear

    RB Tsemppiä Plymarin kanssa! Ja kyllä se on niin, että se eka kun sen saa nippuuun tai löytää takas vuosien hukkumisen jälkeen, niin kivaahan se on.
    Mut kai se on niin, että parepi yksi pyy pivossa kuin kymmenen maailmalla?
     
  12. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Ihan mukava että auton paikka selvisi, oli meinaan aikaslailla sykähdyttävä peli nuorelle kossille silloin Kuopion kaduilla. Toivottavasti löydät innon!
     
  13. rb

    rb Double Gearhead

    Kiitos tsemmppauksesta.
    Jos syksyksi saisi katon sen autotallin päälle, niin siitä se sitten lähtee.
    Tosin Vantaa on vähän niinkuin Moskova, nimittäin hain tontinmittausta tallin tekoa varten joulukuussa, eikä niitä papereita ole vieläkään näkynyt.
    Meinaan vaan että jos ne tutkii rakennuspiirrrustuksia yhtä kauan niin.....
     
  14. heikkisj

    heikkisj Gearhead

  15. ari2004

    ari2004 Gearhead

  16. gremlin

    gremlin Gearhead

    Muistan elavasti kyseisen vankkurin. Ukko myi sen Ulvilaan joskus -88-89. Kylla sita muistaakseni hiukan yritettiin elvyttaa mutta taisivat lopuks vetaa lekalla paahan :eek:
    Pari -59 Dodgee oli Poris muutama aika sitten. Tais molemmat menna Harvajalkaan, eri omistajille kuitenkin. Toinen oli Coronetti, haettiin ruattista ja toinen oli Dodge Royal Custom Sierra Spectator stationwagon. Siina on hiukan rekisteriote taynna "merkki ja malli" ruudussa. Se tuli ameriikista ja makas ensin varmaan 10v ennen kuin loyty tarpeeks tehokas kaveri et sai sen ajoon. Oon muute ollu nois kaikis autois alasti. :soosoo:
     
  17. ari2004

    ari2004 Gearhead

  18. 59

    59 Gearhead

    Tarkennetaan nyt sen verran Dötsen farkkujen mallinimiä, että toinen (se ruskea) on Sierra ja toinen on Custom Sierra. Eli henkilömalleihin verrattuna Sierra on Coronettia vastaava ja Custom Sierra vastaa Royalia. Spectator on sitten puolestaan lisänimi 9 hengen farkulle.
     
  19. spinout

    spinout Gearhead

    Sama huutaja oli ostanut huhtikuussa '66 Caddy Eldoraato avon #4545104240 buy-it-now hintaan alle vuorokaudessa.. ja toukokuussa '60 New Yorker Coupen #4551098425. Ei varmaan mikään köyhä heppu, jos melkein joka kuukausi ostaa auton rapakon takaa. Ruotsiin uppoaa kaikki maailman myytävät amerikanautot eikä tule ikinä täyteen.

    Jos noita Dötsi farmareita löytyy 50-luvun lopusta, niin eikö täällä ole yhtään 57-59 DeSoto (Fire-malli, ei Diplomat) farkkua? Tosin yhtäkään noista Shoppereista & Explorereista ole varmaan yli tuhatta valmistettu, joten on muutenkin harvinainen.
     
  20. heikkisj

    heikkisj Gearhead

Kerro tästä muillekin!