Mopen sähköt , missä vika?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Erppa, 7.3.2003.

  1. Erppa

    Erppa Gearhead

    Hello!
    missähän päin mahtas olla vika , kun
    auto purki viime kesän lopussa akun ittestään
    ja sitten kun latasin sen , se lähtee käyntiin mutta ei sammu avaimesta? Auto on -70 challenger...Minun mielestä vika ei ole virtalukon pohjassa?En tiedä mitä kautta se virta kiertää sinne,ja myöskin bensa mittari saa virran ja lämmöt nousee mittarin mukaan
    heti kun laittaa akun kiinni...Voisko lähteä ihan johtoja rassaamalla ja tulipellin liittimiä putsailemalla? en ole kerennyt vielä perehtymään ja ajattelin että osaako joku sanoa tohon suoraa vastausta missä vika on? Jatkellaan!
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    aika useasti alkuperäinen ampeerimittari on syynä moiseen
     
  3. lake ender

    lake ender Gearhead

    Ainakin omassa jorkkerissani tuo alkuperäinen amppeerimittari aiheutti sellaisen jännitehäviön, että akku pikkuhiljaa purkautui. Syynä oli hapettunut liitos. On se kumma kun liitokset hapettuu, vaikkei ikää ole vasta kun 37v. Huonoja autoja noi moparit :wink:
     
  4. Erppa

    Erppa Gearhead

    Noo mutta jos oikein muistelen ni se
    ämpäri mittari ei ole edes käytössä?
    Eikä se akun purkeneminen niinkään , mutta
    sitä ihmettelen että mistä se ottaa sen
    virran puolalle ettei sammu?
     
  5. A. Koivualho

    A. Koivualho 1st gear

    Puolalle menee kahta kautta sähköä. Virtalukon läpi yksi ja toinen startattaessa puolan etuvastuksen ohi solenoidin päästä suoraan puolan +-napaan.
     
  6. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Näyttäisi vahvasti että virtalukon pohjassa on vanha cunnon short-circuit. Poltat muuten puolan äkkiä näin jos kärjet jää kiinni. (tai sitten koko auton)
     
  7. Erppa

    Erppa Gearhead

    Kiitoksia hyvistä ehotuksista!
    ei ollu vika lukon pohjas...en tiedä mikä on
    ollu ideana mut löysin katkasijan mistä menee
    virta esi vastukselle ja sen saa sit katkasijalla päälle...en ymmärrä mut nyt kaikki pelaa ku junan vessa...katsellaan!
     
  8. Le Mans

    Le Mans 1st gear

    Taitaa olla katkaisijalla helpotettu käynnistystä=enemmän poweria puolalle ja solenoidilta suoraan tuleva piuha sitten poikki tai solenoidin apukosketin sökö.
     
  9. Dart GT 64

    Dart GT 64 1st gear

    Jahas!
    Mulla oli Dartissa viime keväänä sama ongelma kun se seisoi n viikon ei ollu helmeekään virtaa. Sitten se toimi kun latas, mutta kerkes pari kertaa tehä sen että väänsin avaimesta se ei sammunukkaan aina. Sitten kerran kun olin käynnistämässä virtalukossa rasahti ja avain pyöri holtittomasti. Syynä oli se että avainpesän päässä oleva koukku vai mikä se nyt on oli murtunu se oli ilmeisesti ollu jo pitempää rikki ja virta hävis sitä kautta. Vaihoin avainpesän ja ei ole ollu ongelmia ja virta ei ole hävinny. Että semmonen vika mulla oli nuo sun auton oireet tuntu niin tutulta. :grin: :grin: :odroll:
     

Kerro tästä muillekin!