Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    Kyllä mä ainakin nostan lapaa kun joku harrastepeli tulee vastaan, ja aika usein mun mielestä myös moikataan takasin. Meidän ryhmän autoissa nousee silloin tällöin aika montakin räpylää, eli ainakin yks per ikkuna :smile: Ja jos mä en jollekulle morjesta back niin se johtuu vaan siitä et en oo huomannu. Varsinkaan maasturikuskien moikkauksia on aika hankala nähdä kun ne istuu niin korkeella :grin: Välillä on pelleilymielessä kun on isäukon ranskanrapeella ajellu tullu moikkailtua samanlaisten vessojen kuskeille, siellä perheenisät/äidit ihmettelee että olikohan toi joku tuttu... :lol:
     
  2. Timo.O

    Timo.O 1st gear

    Kyllä kajaanissa nousee käsi pystyyn, itse ainakin pyrin aina morjestamaan, tosin tällä hetkellä en jenkillä ajele.
     
  3. KTM

    KTM Gearhead

    Olen kyllä sitä mieltä, että arvostelussa Vette kuskeja kohtaan on ilmassa hiukan "panettelua ja p-puhetta". Minun tuntemistani Vettekuskeista varmaan 98% moikkaa muita harrastajia. Ei ole väliä, ajaako toinen Dartilla vai Buickilla, kaikkia pyrin morjenstamaan.

    Kylläkin katson ja luokittelen sen verran näitä moikattavia, että ne nyt olisivat edes jotenkin harrasteautoja. Jokaista vania ja farkkua on turha moikata, koska varsinkin vaneja on paljon työajossa. Nämä kuskit eivät juuri piittaa tästä heiluttelusta.

    C4-Vettejä on tullut nykyään harrastekäyttöön suurin osa. Ennen niistä ei pahemmin moikattu takaisin, mutta nykyään on jo aloitetta C4:ssa päin :smile:

    Olen ajellut Corvetteilla 12-vuotta, mutta en tunne itseäni urheiluautoharrastajaksi. Vette on kylläkin urheiluauto, mutta se on ikuisesti tuomittu AMERIKKALAISEKSIurheiluautoksi. Viimekesänä Oulussa yllättäen Porsche kuskit alkoivat oma-alotteisesti moikkailemaan, kun olin ulkoiluttamassa Vanhusta (1965 Vette = Vanhus). Ihan kiva näin.
     
  4. kariboy

    kariboy Gearhead

    Kyllä Kajaanissa lapa noin yleensä nousee ihan kiitettävästi. Eräänä keväänä lähdin ensimmäistä kertaa mustia ulkoiluttaa, ensimmäinen vastaantuleva jenkki oli musta kanttiford ja kädet nousi...meinas tulla vedet silmiin, voiko ajokausi paremmin alkaa? : )
     
  5. Riku123

    Riku123 1st gear

    Kyllä vetestä tulee aina morjesteltua muille harrasteautoille. Kuten muutamat muutkin, vaneja ja farkkuja pitää katsella aina kahdesti että onko siellä harrastaja vai ei... Ehkä tässä se syy "pahaan silmään". Eli vanit ja farkut räpylä pystyyn vetelle niin eiköhän sieltä vastata!
    Joskus on jäänyt käsi heilahtamatta mutta se johtuu vain siitä että ei ole vastaantulijaa huomannut, mutta on myös monesti käynyt niin että itsellä on käsi korkealla (varsinkin jos T-topit alhaalla), mutta vastaantulija ei edes vilkaise...
     
  6. Piit

    Piit 1st gear

    Jees,kyl hiljasta on ollut ton morjestamisen kanssa,sääli,itse kun myös mopoilen kesäisin ni tiedän et se on ihan mukava tapa tervehtiä tuntemattomiakin saman henkisiä toi räpylän nosto,kaipais sitä takas tänne jenkkiauto piireihinkin !! Saatan olla väärässä mut jotenkin tuntuu siltä et noi vähän vähemmän arvostettujen jenkkien kanssa ajelijat Dart ,Valtteri,yms.. kuskit morjenstelee useemmin ku noilla "paremmilla" Camaro,Charger,yms..arvostetuimmilla autoilla ajelijat ??? Lieneekö sitten liian "hienoja" morjenstaakseen tällaisille vähän enempi vakio jenkeillä cruisailijoille ??? (em.kuskit älkää vetäkö herneitä) :wink:
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    on kohteliasta vastata tervehdykseen, ajoi sitten millä tahansa.
    kieltämättä tulee välillä moikkailtua maasturilla ajellessa kaikille vähänkin offi-laitteen näkösille tojoillekin.
    reilu meininki on pääasia.


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: impala67 2004-01-07 09:51 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Itse olen ajellut vasta yhden kokonaisen kesän -90 vettelläni. Kuitenkin ikävä kyllä useasti ei paljoakaan ihmiset moikkaile takaisin.
    Itse on monesti tullut moikattua muita jenkkejä ja todella useasti on tullut tyhmä tuijotus takaisin. olisi ollut kyseessä kuinka harrasteauto tahansa. Sanoisin vette miesten mollaamiselle enemmänkin että moikatkaa joskus takaisinkin täällä hesan alueella.

    Jää todella tyhmäksi jos varsinkin katto auki morjestaa ja mulkaisun saan takaisin.

    Amerikan kruisingeissa en kyllä moikkaa kuin muita vettejä koska silloin ajamisesta ei tulisi mitään jos huitoisi koko ajan.

    T:Mika
     
  9. 4dFunClub

    4dFunClub 1st gear

    Mä en ole enää vuosiin ollut aloitteen tekevä morjestelija. Niin paljon kuitenkin liikkuu vanhoilla ja uusilla jenkeillä ajavaa porukkaa, joka ei morjesta. Sitä tuntee itsensä pikkasen tyhmäksi, kun morjestelee ventovieraille, eikä saa vastakaikua. Kylähulluiksi niitä kai ennen kutsuttiin.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    ehkä nuo uudemmat vetet on useemmin ns. "normaalien ihmisten" status-autoja kun vaikkapa vanha camino.

    ei tarkoita että kaikki niillä ajavat olis liian ylpeitä moikatakseen, mutta moniko herra-toimitusjohtaja-joka-osti-corveten sieltä viittii morjestaa "vanhalle" autolle?
    ei varmaan kovin moni, mutta ei siitä kannata masentua
     
  11. Duster

    Duster 1st gear

    Kyllä tuota lapasta tulee heiluteltua, jos vaan on amerikan laitos.
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onkos siellä Kajaanissa mitään uudempaa mainitsemisen arvoista kalustoa kuin kanttiautot jos vaikka sattuisi kesällä ohi ajamaan. Meinaan kannattaako pysähtyä kylille.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

     
  14. KajS

    KajS Gearhead

    Kakarana minua ns. hävetti, kun isä aina morjensti muita Simca tai Fiat kuskeja.

    Kun elintaso parani ja isä sai ekan oman BMW:n 80-luvulla, hän jatkoi tapaansa, mutta ei ne uudempien bemarien kuskit millekään vm 82:lle takasin heilauttanut, katsoivat että mikä lie kylähullu.

    No minä moikkaan aina dodgevaneille, vaikken tiedä, onko ne autoharrastajia vai ei. Ja sitten tietty Aarnen Lincolnille, vaikka se on ihan työväline.
     
  15. KTM

    KTM Gearhead

    Onko tässä aina jonku oltava toiselle kateellinen? Lopulta tämä on harrastusta ja on erittäin mukavaa kun on liikenteessä mahdollisimman laaja kirjo kalustoa. Nämä kaikki häksättimet tuppaavat olemaan vain vanhoja autoja yksilöllisine vikoineen. Ei siis mitään elämää suurempaa. Uusia näistä autoista ei tule ja aina silloin tällöin kavereiden neuvot ja apu on tarpeen. Kateudella ei kavereita saa.
     
  16. pas2

    pas2 Gearhead

    Heh. Harrastepeleille moikkaan aina huomatessani.
    HAUSKINTA lapasenheiluttelua on syrjäseuduilla sattumanvaraisille perusautoilijoille moikkaileminen, kun tietää sen vastapuolen reaktion - Moikkaa takaisin ja ajattelee: "Olikohan tuo se Taavitsaisen Taunon poika kun tuossa vastaan tuli?"
     
  17. kariboy

    kariboy Gearhead

  18. kariboy

    kariboy Gearhead

    No täällä Kajaanissa lapa heiluu uudemmillekin jenkkipeleille, taitaapi 60-luku olla eniten edustettuna, kuin myös 50-, ja 70-luku. joskus on useampikin jenkkipeli yht´aikaa näköpiirissä, useimmin perjantai-iltaisin. Tuo vani-ja stw- kuskeille moikkaaminen on vähän epätietoista, ei sieltä aina vastaan moikata, samoin uudemmat 90-luvun tuotteet...
    mutta voihan se olla että saa joskus olla yksin tunteja ajelemassa, muita ei näy...
     
  19. lucifer74

    lucifer74 Gearhead

    Rekkakuskitkin moikkaa :smile:
    Traktorikuskit moikkaa :smile: :smile:
    Miksei piilofarkkutyypit moikkaa? :sad:
     
  20. 660

    660 1st gear

    kyllä mulla ainakin nousee.
     

Kerro tästä muillekin!