Morjestaminen tien päällä

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Hd-hippi, 4.1.2004.

  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Monestipa käy niin että tämmöstä pitkätukkaa
    katotaan pahasti tapahtumissa joissa joku
    roku-orkesteri soittaa...kuitenkin samat
    miehet jotka morjestaa vastaantullessa
    ovat ekana vetämässä kuonoon,vain pitkän
    tukan takia,tapahtumissa.
    Loppuu mielenkiinto morjestamiseen hyvin äkkiä.
    Ilmeisesti pitkän tukan kanssa ei saa
    tykätä rokista.
     
  2. Anonymous

    Anonymous Guest

    Tai ajaa jenkillä,saatikka olla kyydissä.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    mustakin tuntuu, että kaikki jenkkiharrastajat on jotain rockabilly-kansaa. itse oon jenkillä ajeleva pitkätukka, 70-luvun rock'n'roll hippi...
     
  4. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikä ole ... itte 70-80 luvun tukka/kasari/sankarihevimies
    (siis wasp,ts,jp,dp,dio,bs,kd, jne manowar ja tietenkin se ainoa oikea ... muuttoripäät)

    ja nimimerkki on jpanu, kun tää :evil: :evil: :evil: :evil: virman IE ei anna kirjautua
     
  5. Fargo

    Fargo Gearhead

    Eilen tuli ihan kauhee lasikuituhimmeli vastaan ja kuski lepatti kun ois ollu lentoon lähdössä, äimistyin niin etten tajunnut moikata takaisin, alla oli 4x4 picup mutta kyllä pyrin selkeesti jenkkiväelle moikkailemaan. Tapa on tosin harvinaista hesassa.
     
  6. Hexa

    Hexa 1st gear

    Jatkuvasti tulee viittiloitua kuin jokin muinainen vinkkari. Jopa kadulla, ja yleensä tulee vastauskin, kunhan muistaa huitoa niin p*keleesti. Jääköhän naama mieleen, nimittäin kun itse ajelen niin mullekin morjestetaan..? Jatkamma viittomista. Vaikka hyttyset onkin vähissä.
     
  7. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    Kyllä tulee aina morjesteltua ja vastauksia vaihtelevalla menestyksellä. Kyllää Hämeenlinnassa aika hyvin morjestetaan. Tää on aika GM-kaupunki josta voi johtua ettei aina tule vastausta :smile:
     
  8. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Alkaa olla todella hiekkalaatikkotasoista touhua jos geeämmäläiset ei voi heiluttaa lapaa mopareille ja toisinpäin. Tuskin näin on?

    Seurustelun alkuaikoina emäntä ihmetteli että "sulla on kauheesti tuttuja". Joo, mutta en mä kuitenkaan tunne kuin ehkä puolet vastaantulevista jenkkiautoilijosta täällä kotikulmillakaan.
     
  9. 68FuryIII

    68FuryIII Gearhead

    No vähän huumorilla ton kirjoitin,mutta täällä ei tosiaan juuri mopareita ole ja aina saa kuulla näitä merkkijuttuja. Osa heitää herjalla ja osa ei ikävä kyllä. En tiedä onko muilla vastaavia kokemuksia, mutta kun hain koneen lahdesta muutama vuosi sitten siellä naureskeltiin tälle merkkiuskollisuudelle. Mene ja tiedä, mutta eipä tätä kannata vatvoo. Mulle kelpaa mikä tahansa jenkkirassi alle ja talvella vähän muutkin.
    _________________
    MoPar or no car

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: 68FuryIII 2004-02-14 14:31 ]</font>
     
  10. WOT

    WOT 1st gear

    Meikäläinen pyrkii morjestelemaan aina, kun harrastejenkki tulee vastaan. Tämä meidän touhu alkaa olemaan jo katoavaa kansanperinnettä eli tällaisilla maailmanlopun vehkeillä ajelevien pitäisi pitää yhtä. Lankkukylki farkut ja vanit tuottavat päänvaivaa (herään usein öisin miettimään asiaa). Niille en itse heiluttele ensin, kun niiden kuskeille saattaa olla aivan sama minkälainen vehje (auto) heillä on. En ota myöskään riskiä corvettekuskien kanssa. Ratissa saattaa olla sen sorttinen juppi, joka pienessä päässään hymyilee sitä, kun paskalintan ylpeä omistaja heiluttelee urheiluautolle. Tällä viikolla yksi corvettekuski morjesteli ja minä moikkasin takaisin. Suunpielet saa myös ylöspäin tällaiset spontaanit peukunnäyttämiset. Viime kesänä joku todellinen pimeiden kujien kolli ja ikuisen juhannuksen mies nosti peukkunsa pystyyn ja hymyili, kun ajoin kohdalle. Minä tietenkin nyökkäsin kiitokseksi ja hieman polkaisin, ihan vaan näytösluonteisesti. Se kyllä lämmitti mieltä. Tapahtumaa ei latistanut yhtään tyttöystävän kuiva kommentti: "Se nyt varmaan tekee kaikille autoille noin..."
     
  11. JPeltsi

    JPeltsi 3rd gear

    Hienoimmille harraste jenkeille tulee nostettua kättä vaikka japsilla ajelenkin :smile:
     
  12. Luulija

    Luulija Gearhead

    Nii-in, taidamme liikkua perimmäisten kysymysten äärellä. Omalla viimeisen päälle (runsaiden kilometrien myötä) läpikäydyllä japsityömatkanokivasaralla ajellessa tulee pitkän päivittäisen työmatkan aikana moikkailtua vastaantuleville autoille ja lähinnä niitten kuljettajille. Tunnistan ja tervehdin kyllä näkiessäni saman äijän, oli allaan eskortti tai mustangi.

    Vaimon puukylkisellä käyttöamerikkalaisella ajellessa sitä vastoin käsiä nousee ties mistä käkkänöistä ja ihan kunnon autoistakin. Yritän kyllä itsekin nostaa kaikille alan autoilla liikkuville tumppua, jos vaan on vähänkään harrastetumman näköinen vekotin kyseessä.

    Hassu juttu muuten, ajelin tässä taannoin laturinsa käräyttäneellä riisipaahtimellani parkit päällä iltahämärissä kotiin. Kukaan ei juurikaan valoja väläytellyt. Kun sitten joskus olen jenkillä liikenteessä päivänvalolla parkit päällä, niin pitkät räpsyy vähän väliä. Silloin kyllä kaiken maailman turvallisuusfanaatikot yrittää irvistelemällä ja pitämällä käsiä silmillä mulle valottomuudesta tiedottaa...
     
  13. jakulepi

    jakulepi Double Gearhead

    Itse harrastelen kuplavolkkaria ja olen ilokseni huomannut että pitemmänkin matkan päästä lapa nousee toisen kupla-autoilijan toimesta kun morjestelee. Ihan kiva tapa :smile:
     
  14. Elevator

    Elevator 1st gear

    Penskana sitä huito hulluna kaikille mikä vaan näytti jenkiltä, nykyisellään tahtoo olla muuta mielessä. Vanhat hyvät tavat kunniaan. Lapaa pystyyn.

    Kaveriporukassa ei oo montaakaan muuta harrastajaa, saapahan nähdä miten naamat venyy ku morjestaa kaupungissakin pyöriessä kuuskytkertaa tunnissa:)
     
  15. Stone

    Stone 3rd gear

    Satakuntalainen umpimielisyys on suorastaan silmiinpistävää täälläpäin, mutta poikkeuksiakin löytyy. Yksikin kerta lapanen heilu samanlaisesta kotterosta kun ajelin vastaan käyttö-Saratogalla! Asiaa.

    Vani, STW, Corvette ym kuskit tuntuu tuijottavan tiukasti ojanpiennarta, ajo niitä vastaan millä hyvänsä.
     
  16. Jza

    Jza Double Gearhead

    Reissussa ollessa lapa nousi aika kiitettävästi, vaikka tavan käyttiksellä (tila-auto) oltiinkin liikkeellä. Samanlaisen omistajat moikkailevat aika usein ja päinvastoin. Kiva tapahan se on, ei siitä mihinkään pääse.

    Taidan alkaa huitomaan muillekin jenkeille. Katsotaan mikä on reaktio, vaikkei varsinaista harrastepeliä olekaan alla. Harrastusmieltä onkin sitten koko korttelin edestä.
     
  17. ChevyGirl

    ChevyGirl 1st gear

    Vois varmaan kyllä moikkailla mutta suoraan sanoen sitä ajattelee että "sit kukaan ei kuiteskaa moikkaa takas ku ajan tavislankkukylkistw:llä..." täytyy varmaan rohkaistua ja yrittää edes. :smile:
     
  18. Raivo Kolmonen

    Raivo Kolmonen 1st gear

    Olen huomannut että täällä pääkaupunkiseudulla ei paljo morjestella. Poikkesin pari viikkoa sitten moppella mökillä Lappeenrannassa ja oli mukava huomata että tien päällä lapa nousi pystyyn vastaantulevista jenkeistä. Samoin Lappeenrannassa tuntuu olevan hyvät tavat edelleen kunniassa!
     
  19. 5EISKA

    5EISKA 1st gear

    eipä täst oo kauankaa kun ihmettelin mikä sieltä tulee vastaan ku kaikki valot vilkku ja ukko kuudenkymmennen paremmalla puolella roikkuu ikkunassa puoliks ulkona ja peukuttaa toyota landcruiserista, ei se ole aina jenkkikuski joka morjestaa tunteella! noi ukot taitaa kuulua kyl siihen samaan kastiin joihin törmää parkkipaikoilla joilla on kaikilla ollu samanlainen sillon nuorena...
     
  20. Hexa

    Hexa 1st gear

    Sattuipa tänään jännästi, kun ns. skeittinuoriso kävi (asiakkaina) kyselemässä multa käsipunttisarjojen eroja ja hintoja vähän ennen putiikin sulkemista. Ensin ajattelin että näitä taas, mutta kotiin lähtiessäni, firman etupihalla, skeittaus pysähtyi kuin taikaiskusta ja nämä kaverit katsoivat ensin huuli pyöreänä Vania ja saman tien sormi näytti "pyöritä" -merkkiä. Ainahan sitä vanhoista kesäkumeista sen verran voi sutia, että näkyy kylältä kotiin. Etteikö muka asiakas olisi oikeassa..?
     

Kerro tästä muillekin!