motonetin umpiot sprintteriin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Elevator, 30.9.2009.

  1. Elevator

    Elevator 1st gear

    Mese forumilla kukaa vastaa mitää, kokeillaanpa kaikkitietävässä overdrivessä:)

    Tarviis vaihtaa uudet umpiot siihen vanhimman korin sprintteriin, siis koppa on 310d. Tekeekö noilla motonetin umpioilla mitään, hinta on 69,90 kpl. Alkuperäiset umpiot maksavat noin 200e kpl.

    Onkos kokemuksia?

    Noi entiset on vissiin saaneet liikaa lämpöä, oon käyttänyt vallankin viimeiset 2v bilteman 100w polttimoa. Ilmeisesti toi heijastinpinta on ottanut itseensä. Pitkien valojen teho alkaa olla lyhyiden luokkaa ja lyhyillä ei näe enää mitää. Alkaa toi darkside kutsua pahemman kerran.

    Ajatuksena olis jossain kohtaa päivittää lamput xenon muunnossarjalla, joten valoteholla ei nyt sitten oo sellasta merkitystä, mutta valokuvio kiinnostaisi.
     
  2. mie

    mie Gearhead

    Riippuu varmaan vähän valon valmistajasta, kerran Opeliin ostin Motonetin myymän Depo-merkkisen valmisteen. Sopivuus oli ok, mutta kotelo oli ihmeellisen kovaa muovia, polttimoiden suojakannet yms oli aika karkeea tekoa. Heikoin esitys oli kuitenkin umpion lasi, kun tuo tuli koko pakettina. Alkuperäisessä Hellassa Ref. taisi olla 20 tai 22,5 tuossa Depossa oli 12,5, Valokuviokin oli paljon epätarkempi ja sumeampi kuin toisen puolen kätetyssä Hellassa, vaikka valo oli uusi.
     
  3. Elevator

    Elevator 1st gear

    tossa just tsekkasin asian aken sivuilta että periaatteessamikään ei ainakaan estä niiden xenon sarjojen asennusta sprintteriin, pitää vaan varmistaa että umpion kyljessä on jotain sopivuusmerkintöjä kaasupurkausvalojen käytöstä.

    Sinänsähän se sitten melkeen taitaa olla sama, onko se referenssi vaikka 20 tai 22,5, vai oonko ihan väärässä. Se 12,5 kuulostaa kyl mitättömältä
     
  4. smuige

    smuige Gearhead

    se umpio pitäis olla xenon hyväksytty mitä todella vahvasti epäilen ja lisäksi tarvis pesurit olla. Jostain vuosimallista lähtien automaattinen korkeudensäätökin vaaditaan.
     
  5. C72

    C72 1st gear

    Hommasin Mondeoon viime talvena ennen katsastusta Motonetin Depotin umpiot ja tulos oli melko surkea. Umpiot itsessään istuivat paikoilleen myös kohtuu hyvin, mutta säädöt eivät riittäneet alkuunsakaan ja valokuvio huononi tai pysyi entisellään. Taustalevyistä murtui neljästä korvakkeesta kaksi jo heti koekasatessa..
     
  6. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Toho LT-kompostiin ostin Motonetin umpiot ilmeisesti depo taustalevyineen...
    No, taustat oli muovista ja väärällään jokasuuntaan eikä istunu millään. Ei muuta ku vanhoista peltitaustat irti ja uusiin umpiohin ja kiinni, johan istu.
    Säädöt näppituntumalla kohilleen ja leimasta meni että heilahti :rotfl: .

    Kuviosta ja tehosta en osaa sanoa ku pimeellä ei oo tullu ajettua, yleensä ko komposti seisoo pimeellä ja isäntä seurustelee mäyrän kanssa 8).
     
  7. Elevator

    Elevator 1st gear

    no nii, pitkät oli taas piuhat mutta sainpa noi vihdoin vaihdetuksi.

    Ostin sitten motonetistä ne umpiot, referenssi oli alkuperäisen kaltainen 17,5. Asennutin sitten umpioihin viel osanetin xenon muunnossarjan. Jos motonetin umpiossa menetti jotain sen toi muunnossarja korvas kyl moninkertaisesti 8)

    Viel ku kävis optikolla :poff:
     

Kerro tästä muillekin!