MPST:tn uutisia.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja MPST 67, 14.9.2009.

  1. hiacekuski

    hiacekuski Gearhead

  2. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    komeeta menoo "downunder", aika hianoo kalustoo ja aika makee rata vaikka vähän kaponen paikkapaikoin
     
  3. T.N

    T.N Gearhead

    Toivotaan että näin on ....
    jotenkin kun vaan katsoo noita osallistuja määriä vuodesta 2000 vuoteen
    2009 niin suunta ei ole erityisen nousujohteinen ....
    Sääli :(
     
  4. MPST 67

    MPST 67 1st gear

     
  5. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Kas niin, ja sitten alkaa tekniikan irrotus laitoksesta. Ja sainkin loisto idean laittaa tarkistuksen jälkeen tuon luottokoneen ja voimalinjan tuohon mukamas eläkepäiville siirrettyyn mustaan kesäautoon.. tos on tallin nurkassa 4speed T-10, sopivaa kardaania,hookerin supercomppia ja kaikki muutkin releet pitäisi löytymän - tostahan ne on aikaisemmin siirrettykin!
    -Kunnon pölvästi idea,mutta tuohan on soiva motti kadulle jos mikä, jakopään jos jaksaisi vaihtaa hiljaisempaan niin a-vot. tostahan saa hyvän "kisareplican" kadulle,heh heh!! no katsotaan miten käy.. http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo02.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo04.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo18.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo23.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo29.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo54.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo55.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo58.jpg

    http://www.chevelle67rs.net/nf302img/photo64.jpg
     
  6. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    RSV8 431 EVO 1. aloitettu purkamalla tuota laitosta.


    10.11.09 Lumimyräkän siivittämänä pulttaamaan "pata-kakkosta" pois pannuhuoneesta. Siinähän kävikin niin, että varamoottorilla ajettiin kaksi kautta avaamatta muuta kuin venakoppia viime talvena,että saatiin jousia löysättyä talviunille. Kurkataan nyt mitä se on syönyt ja senhän voisi nakata tuohon avo chevelleen, kun on nyt ääri olosuhteissa ainakin testattu!
     
  7. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Syyskokous/palkintogaala lähestyy. Sinne siis keskustelemaan menneestä kaudesta sekä mahdollisista sääntöjen tarkistuksista. Onko odotettavissa perinteistä pulinaa ja vänkäämistä se jää nähtäväksi.. =) Kovat kaulaan ja kohti Munkkiniemeä!

    Ilmoitus Historic Race Finlandin sivuilta:

    SYYSKOKOUS JA PALKINTOGAALA RAVINTOLA KADETISSA 21.11.2009

    Kutsumme HRF:n jäsenet sääntömääräiseen syyskokoukseen ja palkintogaalaan, joka pidetään lauantaina 21.11.2009. Paikkana on VANHAAN tapaan Ravintola Kadetti Helsingin Munkkiniemessä osoitteessa Hollantilaisentie 11.
    Ohjelma alkaa HRF ry:n sääntömääräisellä syyskokouksella klo 16.00. Tämän jälkeen n. klo 17.30 on ohjelmassa palkintojenjakotilaisuus, jossa jaetaan kauden sarjapalkinnot ja palkitaan myös kauden aikana yhdistyksen toiminnassa kunnostautuneita. Ilta päättyy vapaaseen seurusteluun maittavan illallisen ja asiaan kuuluvien virvokkeiden parissa.
     
  8. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Ja viikko HRF:n kemuista onkin vuorossa omat peijaiset paikallistasolla =)
    -tonttuhatut mukaan- heh...

    http://www.chevelle67rs.net/images/seasonparty09.jpg

    No niin, aamulla (21.11.09) lähdetään sitten kohti palkinto gaalaa. Siellä ajetaan varmaan taas ne rata ennätykset uusiksi =) -puhumattakaan niistä suunnitelmista ja uudistuksista mitä yksi,jos toinenkin "tekee" talvella... -Hollantilaisentie, here we come!

    23.11.2009
    Palkinnot jaettu ja virvokkeet nautittu.. Olipahan perin hauskat kekkerit ja vauhtia piisasi Kalastajatorppaa myöden, kun "kreivit" svengasivat pitkin munkkiniemeä,vaikkei Kaapon tiedusteluista huolimatta löydetty munknääsin metroasemaa.. heh heh!! -siitäkin saatiin kyllä hyvät naurut. Noh,Karra ehti kyllä nauttia jo menomatkalla muutakin, kuin sitä kuuluisaa kansalaisluottamusta :rotfl:
    Sääntömääräinen kokous meni perinteisesti asioita puntaroiden ja pitihän se leikkimielinen äänestyskin pitää taasen. Ruokapuoli oli oikein maukasta ja virvokkeita kumottiin ihan reippaasti ja siitä keskustaan jatko ajoihin..
    Hauskaa oli koko rahalla ja ei jäänyt kuin yksi tiimiläinen stadiin... lupasi kyllä tulla seuraavan viikon lauantaiksi takas Karjalan kunnaille,että pääsee tiimin 3.kisakausi juhliin ja epäilen, että niissä meno senkun ottaa ja paranoo -huh,huh -sitten saa kyllä riittää toviksi! :D
     
  9. MPST 67

    MPST 67 1st gear

  10. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Uudessa V8-magazinessa on Historic cupista pari aukeamaa juttua, sekä kuljettajien mietteitä menneestä kaudesta :) .

    Hitto kun ehtisi tehdä jossain välissä vielä jonkinmoisen video koosteen noista viimekesän karkeloista... Viihde/media osasto-haloo?? heh!
     
  11. turboman1

    turboman1 3rd gear

    Kiitokset vaan sinne Lappeenrannan suuntaan äänenpidosta kumeampiäänisen rata-autoilun puolesta... 8)

    Ajattelin tässä jossain vaiheessa heittää topicin Roadsport-auton (tai lähes samoin periaattein historicin) rakentamisesta noin yleisesti ja proseduurista rataleiman suhteen, jos se vaikka innostaisi lisää porukkaa radalle ja erityisesti V8-luokkaan. Ehkä tuossa Joulun pyhinä kinkkua sulatellessa se saattaisi onnistuakin.

    Ensimmäiseksi ajattelin heittää kehiin yleisohjetta ja vinkkiä ja radan "ammattilaiset" voisivat sitten lisäillä omat tekniikkavihjeensä ja ohjeensa soppaan, itsellä kun on lähemmäs 15 vuotta, kun mutkarataa on kierretty puolitosissaan Mustangilla.

    Tavoitteena saada muutama uusi auto radalle ja ehkä heräteltyä muutamia vanhoja - tulossahan on Historic Race Finlandin 20-vuotis juhlavuosi ja Ahveniston Grand Race on 20. juhlakilpailu lajissaan, joten tavoitteet ovat tulevana vuonna korkealla! :D
     
  12. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Olkaatten hyvä vaan! :D

    Hei tuohan on loistava idea. Ei muuta kuin keskustelua käynnistelemään! Ja projekteja.. niitähän on ainakin aiempiin keskusteluihin viitaten työn alla useampiakin. Ja varmasti sellainen "alusta alkaen" projektin suunnittelu/seuranta sekä toteutus helpottuu, jos aiheeseen on useampi näkökanta sekä käytännön kokemuksia onnistuneista ja vähemmän onnistuneista ratkaisuista. Tällaisella topicillahan voi parhaimmillaan välttää tekemästä samoja paikkoja useaan kertaan ja ottaa opiksi muiden aiemmin tehdyistä virhearvioinneista! Ei muuta kuin mielipiteitä, ideoita ja kokemuksia sinne sitten kehiin.

    Itseäni jo nyt hirvittää minkälaisia vieroitusoireita ja kramppeja ensikesä tuokaan tullessaan ja juhlakausi vielä... Mutta olkoon se tuleva Turboman1 aloittama topic innoittajana uusille ja vanhoille harrastajille! -sitä odotellessa, kinkkua uuniin ja rälläkkään uusi terä valmiiksi :)
     
  13. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Joo, olisi loistohomma, jos joku ehtisi kirjoittelemaan asiaa rata-autoilusta yleensä jne. Mm. rataleima henkilökohtaisesti kiinnostaa suorittaa heti tilaisuuden tullen, mutta aiheesta löytyy todella niukasti tietoa. AKK:n sivuilta en onnistu löytämään juuri mitään ajankohtaista, googlella löysi menneiden vuosien päivämääriä ja hintoja. Lähinnä kaipaisin tietoa siitä, mitä ko. tutkinnon aikana suurinpiirtein tapahtuu ja millaista kalustoa kannattaa viedä käytännön osuuteen, tarvitaanko kilpuri vai pärjääkö siviiliautolla ja jos, niin millaisella? Luulisin, että 508 mersu on huono valinta, mutta ehkä joku vähän näppärämpi jo kelpaa? Entä ajovarusteet jne jne...
     
  14. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Rataleimatutkinto on yleensä kevät-talvella/keväällä ja aiempina vuosina on AKK:n sivuilla kyllä ollut suht ajoissa ilmoitus aiheesta. Ja jos en aivan väärin muista, niin jonain vuonna taisi olla peräti kaksikin tutkintoa.
    Sehän on kaksiosainen systeemin eli teoria osuus kirjallisine kokeineen ja sitten tuo käytännön osuus,jossa ajetaan suht reilusti,eli se kannattaa huomioida kalustoa miettiessä. Ainakin tuolloin, kun itse ajoin sen se teoria oli päivänhomma ja ajopäivä myöhemmin huhti-toukokuussa.
    Teoriaosuudella käydään lippu ym.merkkejä, ajosääntöjä sekä ajolinjoja ym. ja oli mielestäni varsin hyvä kokonaisuus.
    Ajopäivänä tosiaan ajettiin reilusti ja tuolloin siellä oli sekä kilpureita,että siviili autoja ja muistaakseni oli ainakin toivottavaa,ettei millään "vanhalla automaatti dieselillä" tultaisi ajamaan,eli sillä haettiin sitä, että vauhtia nostettiin ajokerta kerrallaan, eikä kävisi niin,että eka setillä voi jo ajaa lappulattiassa koko kierroksen =).
    silloin oli ainakin Alastarolla niitä endurance ja asiakas BMW laitteita joita sai vuokrata kohtuulliseen hintaan ja jos tuli ongelma tai vika, niin varalle oli toinen laite. AKK:n sivuilta varmaan talven mittaan on infoa ja auto kannattaa varata ajoissa eaglelta tai alastarolta. -jos siis et omalla meinaa ajaa.
     
  15. T.N

    T.N Gearhead

    Itse tuli rataleima suoritettua noin 10 vuotta sitten , ajo osuus
    meni hyvin silloin somalienkin suosimalla nissan sunnyllä .
    Kivaa oli ja kierrostakaan en vaihtaisi pois.....
     
  16. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Jeh, merkki on tuttu meitillekin, eli ensimmäisen leiman suoritusvälineenä oli tuo 1600 sss rallisprintti disko-Datsun, joka antoi aina kolmen reilumman rundin jälkeen höyryä takakontista, jonne Nilsiän Datsunvelho oli syylarin sijoittanut, -toimii ihan hienosti lyhyemmissä vedoissa.
    monenlaista laitetta oli tuolloin 2000-luvun alkupuolellakin baanalla.

    Onkohan se nykyään vielä samakäytäntö, että debytantti korttiin pitää saada se 5.leimaa, jotta lisenssi muuttuu yleiseen ja leima on voimassa vaikkei ajaisikaan joka vuosi. Debytanttikortin ollessa voimassa se piti ajaa muistaakseni kahdenvuoden aikana viisi hyväksyttyä kisalähtöä maaliin,ettei leima "vanhene".

    -katsoitko muuten T.N rolexista aikaa mitä meni kebabmallin sunnylla lenkki las palmasin kautta...?? =)
     
  17. T.N

    T.N Gearhead

    Kyllä jäi rolexiin kattomatta , olin varmaan niin tohkeissaan :D
     
  18. MPST 67

    MPST 67 1st gear

    Hyvää uutta vuotta 2010 kaikille!!!
     
  19. Nova400

    Nova400 Gearhead

    Jep, hyvää alkanutta vuotta kaikille täältäkin. Vuosi vaihtui enimmäkseen tallissa, tähtisadetikkujen puutteessa Kemppi tarjosi riittävästi kipunoita juhlistamaan vuoden vaihtumista. Kiitos vinkeistä rataleiman suhteen, pitää seurailla tiiviisti akk:n sivuja ja koettaa pähkäillä sopivaa kalustoa valmiiksi.

    -J-
     
  20. joteam1

    joteam1 Gearhead

Kerro tästä muillekin!