Mr Goodwrench

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Mr_MilleR, 1.11.2007.

  1. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Onko kukaan tuonut tai tuottanut itselleen Jenkeistä tehdasuutta Chevyn pikkulohkoa? Noita näyttäisi saavan todella kohtuu hintaan, perusmalli (250 hp) 950 euroa (US-parts 2000 euroa). Sitten löytyy näitä hieman piristettyjä malleja esim. linkin mukainen 330 hp versio hintaan 3200 euroa.

    http://www.sdparts.com/product/12499711 ... embly.aspx

    Kokemuksia?
     
  2. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Onhan noita pilvin pimein, saa täkäläisistäkin kaupoista. Taattua tuotantolaatua. Oon yhden tollasen 350:n käynyt läpi, joitakin kymmeniä tuhansia ajettu, oli aika finaalissa ja meni täysremppaan. Ehkei siitä voi kauheesti johtopäätöksiä noin yleisemmin vetää, mut noinkin siis voi käydä.
     
  3. Mr_MilleR

    Mr_MilleR Gearhead

    Siis tehdasuusi moottori finaalissa muutaman kymppitonnin jälkeen. Kuulostaa kyllä aika erikoiselta... Käyttäjät ovat noilla jenkki sivustoilla olleet todella tyytyväisiä moottoreihin, mutta ne ovat tyytyväisiä varmaan myös presidenttiinsä.. V8:ssa olleessa pikkulohkon viritys juttusarjassa käytettiin lähtökohtana juuri tällaista Goodwrenchin tehdasuutta moottoria, samoin kuin jenkkien joissain Chevy lehdessä olleessa jutussa. Molemmissa vedettiin kauhea määrä dynovetoja, ilman mitään ongelmia.
    Onko vipottajan lisäksi muilla kokemuksia?
     
  4. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Toi motti toimi vielä ihan jees, kai, mutta sitä piti pikkasen piristää ja siinä vaiheesas se purettiin. En tiedä oliks se sitten ollut vähällä huollolla vai mitä, kun historia ei ole tiedossa. Mutta kannet oli finaalissa, samoin jakopää, ja lohko myös porattiin sekä kampura hiottiin alikokoon. Ei toi varmaan mikään tyyppitapaus ollut, ei ne NOIN huonoja kai sentään voi pääsääntöisesti olla.
     
  5. MansenJamppa

    MansenJamppa Gearhead

    Mulle tuli tuollainen muutama viikko sitten, valu ja työstöjälki vaikuttaa olevan ihan ookoo, toimivuudesta en vielä osaa sanoa mielipidettä. Edullinen se ainakin oli, ei paljon kannata vanhaa alkaa tekemään, kun nuo vanhat 4 pulttisen aihiotkin tuntuvat olevan hinnoissaan..
     
  6. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    GM Goodwrench engine

    Mulle tarttu moottori mukaan vuonna 1990 GM Goodwrench speedshopista (Läheltä LosAngelesia Irvine, CA) se motti oli 350ZZZ (345hp), se on toiminu tähän päivään saakka moitteetta. Oon ajanu sillä vasta karvan alle 100tkm.
    Annoin Kaupan tiskillä vain omien tietojeni lisäksi huolitsijan toimitusosoitteen, maksoin rahdin (suomalaiselle)huolitsijalle ja kuukauden kuluttua kontti oli länsisatamassa, moottori tullattavissa. Pala kakkua.

    Huolitsijoita on tälläkin foorumilla mainittu monesti, haulla löytyy.

    P.S toi 350ZZZ on päivittynyt versioon ZZ4:
    http://www.sdparts.com/catalog/crateeng ... ngine.aspx
     
  7. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    "This all new engine does not include any rebuilt parts."

    Onko toi sitten totta, tiedä häntä.
    Tuntuis vaan siltä että jos siellä tosiaan on kaikki uutta ja sen verran toleranseissa että se ilman ongelmia käy niin että se kestäiskin vaikkapa 100tkm? Jos siis edes hieman huoltaa. Se riittää aika monelle, sittenhän viimeistään sitä täytyy alkaa virittään :lol:

    Voiskohan tuossa 20-30tkm ajetussa koneessa olla joku juttu pielessä, esim. todella rikas seos -> öljyt aina luirua? Tai jotain ilman termostaattia ajoo???
     
  8. ´71 formula

    ´71 formula Gearhead

    Tai se kaikista yleisin: ajettu kerran vähillä öljyillä.
     
  9. SportVan-75

    SportVan-75 3rd gear

    Crate engine ZZZ ZZ2 ZZ3 ZZ4

    Ensimmäisen version ZZZ öljynkulutus uutena oli yllättävän suurta: 1Litra/1000km, ilmeisen karkea hoonaus. Öljynkulutus voi johtua ohuesta Mobil5W-50 öljystä jota olen käyttänyt aina. Pitkällä matkalla tuo öljynkulutus on syytä huomioida: jokatoisella tankkauksella öljyn lisäys. Vanhetessaan öljynkulutus pienenee, nyt lähes100tkm ajettuna oljyä kuluu n.6dl/1000km

    Noi 350ZZZ-sarjan koneet( ZZZ,ZZ2,ZZ3 ja ZZ4) ovat kaikki tehtaalla koekäytettyjä, uusista osista tehtaalla kasattuja, eli niissä on tulpatkin valmiiksi paikallaan... jonkinlainen takuukin oli tuossa ekassa versiossa, saattaa olla tuoreammissakin.

    Potkureserviäkin siitä löytyy, kuten allaolevassa linkissä:
    527hp / 459lb
    http://www.chevyhiperformance.com/techa ... index.html
     
  10. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    Re: Crate engine ZZZ ZZ2 ZZ3 ZZ4

    Onpa kova öö-kulutus :eek:
    Onneks en ole tuollaista ostanut, olisin jotunut purkamaan sen ensimmäisen 500km jälkeen :rotfl:
    Miks muuten tollanen öljy, pelais varmaan jollain perinteisemmälläkin? Tai no, mopilit pysyy aina hyvinä kun niitä täytyy lisätä öljytilavuuden lisäksi toinen mokoma...
     
  11. Piilofarkku

    Piilofarkku 1st gear

    Gmpp290/350

    No lisätään oma kokemus...

    Lätkäsin farkkuun gmpp:n 290/350:sen tos kesällä. Alkuun öljynkulutus oli suurta, ekal tonnil meni se litra. Seuraaval n puol litraa ja sen koommin ei oo öljyä kuluttanut! 8)

    ja öljynä käytän synteettistä 5W-30:stä, sisäänajo mukaanlukien... Vannoutuneet v8-mineraali-delvac äijät ruoskii mut elävältä mut eiköhän nuo nykyiset materiaalit kestä ton synteettisen. Ainakin paineet on normaalit ettei siitä huolta, toleranssit tuntuu olevan kohallaan... :rotfl:
     
  12. HT

    HT Gearhead

    Chevy High Performance lehdestä (myös netistä) löytyy erittäin hyvä juttusarja
    (The Goodwrench Quest, Part I-VIII), jossa piristetään Goodwrench moottoria. Tässä lyhyt yhteenveto:
    Alkutilanne:
    239hp
    324 lb-ft

    Lopputilanne:
    416 hp & 420 lb-ft
    • 750 DP holley
    • RPM-imusarja
    • XE268 nokka
    • 1.6 rullakeinut comp
    • Trick-flow 23-degree alukannet 64 cc 9.4:1 puristukset
    • 1 ¾ Hooker headers

    Projektin eri vaiheissa kokeillaan monia vaihtoehtoja ja jatketaan eteenpäin. Projektin aikana huomataan ettei kaikki osat annakaan välttämättä lisätehoa ellei muu kokoonpano ole sen tasalla.

    Suosittelen. 8)

    Edit: http://www.corvettefaq.com/c3/goodwrenc ... rt%201.htm
     
  13. jart$u

    jart$u Gearhead

    :eek: joitakin kymppitonneja voi olla siis erittäin venyvästi sanottu, ku ei se historia ookkaan tiedossa.
    ai nii, arvio perustuu kokemukseen moparin moottoreista :D
     
  14. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Omistajan sanoi 20 000, joka taas oli norjalaisen myyjän ilmoitus. Tokkopa noilla '55 Nomadeilla nyt satoja tuhansia yleensä tänä päivänä suhataan.
     
  15. Joo, mutta onhan se voinut huhkia huonolla huollolla ensin jossain muualla pitkään ennen siirtoa 55-Nomadin nokalle, jonne moista ei ole alunperin saanut..

    Myyjien tarinat ovat useimmiten - tarinoita.
     
  16. RB-440

    RB-440 1st gear

    Koneyksilöillä voipi tietysti olla omat vaivansa. Oman kokemuksen perusteella suht' vähän ajettu hyväkuntoinen letukan kone muuttuu helposti kohtuukuntoiseksi korjauskohteeksi jo yhden öljyplugin tipahtamisella. Ei meinaan huomaa ajossa ennenkuin öljynpainevalo syttyy ja nehän harvoin syttyy kovin paljon etuajassa.
     
  17. billy the kid

    billy the kid Gearhead

    Mulla oli jo kymmenen vuotta sitten eka goodwrench 350 cid 345hp ja sen jälkeen ollut eri autoissa pari noita 290hp versioita joista toinen löytyy tallista vieläkin ja kaikki kolme konetta on pelannu kuin kello.Öljynä käyttänyt 10w-40 eikä ole kuluttanut kyllä yhtään ekan 500 km jäkeen.
     
  18. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Ai uutena tohon autoon ostettu goodwrench motti? Toki, toki. Kaikkihan tollasen huonolla huollolla jossain muualla pitkään ennen siirtoa työskennelleen 10 euron goodwrenchin laittaa huolella tehtyyn ja suht paljon ajettavaan nomadiinsa (20 000:kin on tollaselle aika paljon ajoa), ihan vaan sen takia, että pääsee myyjän tarinoita kertomaan. Varmasti en tiedä, kuten vielä varmemmin et sinäkään, mikä tuossa on totuus. En kysynyt onko motista papereita ajomääristä sun muuta, koska ei se mua sinänsä kiinnostanut. Moottorin kunto kiinnosti, ja se vaati remonttia, ajomäärä oli sen mukainen mitä omistaja kertoi, eikä mitään omaa päättelyä. Ja kuten sanottu, en usko, että kyse oli mitenkään tyypillisestä goodwrench motista, mutta noi on amerikassa liukuhihnalla tehtyä paskaa, jonka toleranssit voi olla aivan mitä hyvänsä. Merkistä riippumatta.
     
  19. Ihmiset tekevät vähän mitä sattuu. Moni ostaa, kun halvalla saa - vähän kuin Vilèn.. Itsekin ostin rempatun myyjän mukaan 10 000 km ajetun Opelin kutos CIH-koneen 400€ , kun pelkät remppaosat moiseen maksavat nykyään 1500 € .
    Tyytyväinen olen yhä, mutta ostaessani ostin sian säkissä - kone olisi voinut olla päältä kaunista poijunpainoa, mutta toisin näyttää käyneen. Mutta kaikki säästävät yleensä, jos tilanne eteen tulee.


    Ja pääosa noista Crate-koneista, siis pääasiassahinat ja tehot alkaen ovat Hecho en Mexico. Mutta tuskin se laatu on sen huonompaa kuin Motor cityssä 60-/70-luvulla.

    Mutta yksittäistapauksista on vaikea vetää liikaa johtopäätöksiä. Jos Goodwrenchit kaikki olisivat 20 000jälkeen romua, niin kauppa ei kävisi ja takuita ei annettaisi.
     
  20. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Rempattiin tossa just hiljattain yks motti jolla oli ajettu kuulemma täysrempan jälkeen alle 150km. Koneeseen piti ostaa uudet männät ja kampura vaihtaa kun kaikista laakereist oli tullut kupari esiin ja syöny samalla kaulat vituiks!!
    Syy koko hommaan oli uittava kaasari ja helvetin huono kipinänjakosydeemi. Tonkin koneen olis pelastanu muutaman satkun lisäinvestointi jakajaan ja kaasariin!!
    Yleensäkin artisteille iskee aina pihi tossa kohtaa kun uusi tai korjattu kone on saatu niin siihen tällätään ne 25vuotta vanhat apulaitteet kaasaria ja virranjakajaa myöten takaisin ja kirotaan kun se uus kone on ihan paska :wc: .
     

Kerro tästä muillekin!