Msd jumittaa ennakkoa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja FeV-8, 24.5.2024.

Tags:
  1. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Elikkä tuli hommattua oldsiin 8529msd jakaja. Vähän käytetty, mikä on helppo uskoa, koska siistissä kunnossa. Tyhjäkäynti tasoittui ja kierroslukumittarin neula todella rauhallinen verrattuna edelliseen rock auton tehdaskorjattuun jakajaan ja pertronix kipinä moduuliin.

    Nyt vaan ihmetyttää, kun happea antaessa perus ennakko jää n. 10 astetta ylös. Ei palaudu vaikka kaasuttelee, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen, niin ennakot normaalit. Perus ennakko n. 16-17 ja max 40. Kyllä, 40, ja sillä saatiin dynossa parhaat lukemat. Alipaine ennakolla ei vaikutusta ylös jäävään perus ennakkoon. Purin jakajan, ja otin yhden yhden shimmiprikan pois, oli apua, koska ennen prikan poistoa perus ennakko jäi maximin, ja kaikki 40 astetta oli heti tyhjäkäynnillä. Shimmin poiston jälkeen pyöriä tuntui heti herkkä liikkeisemmältä, ja palautui tosi napakasti, mielestäni täysin normaalisti alkuasentoonsa, ennen shimmin ottoa huomattavasti kankeampaa oli pyörijän palautuminen.

    Onko jotain rasvaa tms mitä tuonne voisi vielä kokeilla.

    Ajossa päälle jäävä keskipakoennakko ilmenee 900rpm tyhjäkäyntinä, ja kun sammutan auton, ja starttaan uudestaan, se palautuu 700rpm.

    Keskipakolimpuissa toisessa jäykin ja toisessa sininen jousi.
     
  2. LehtinenA

    LehtinenA 2nd gear

    Löytykö tähän jo syy?
     
  3. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Ei, toistaiseksi on vain elettävä tämän kanssa.
     
  4. Weijari

    Weijari Gearhead

    Voisko olla toi advance stop bushing tai sen kiristysmutteri / prikka jotenkin sellanen että jumittaa lämmettyään runkoa vasten? Lukemista päätelleen siellä on green bushing. Kun purat jakajan kylmänä, vika ei ole ns. päällä.
     
  5. FeV-8

    FeV-8 Gearhead

    Joo vihreä puslahan siellä nyt on. Jos "vika" tästä pahenee, eli ennakot jää enemmän ylös, täytyy vielä nykäistä jakaja ylös ja tutkia. Manuaalin kanssa pärjää paremmin +/-300rpm tyhjäkäyntimuutoksiin
     
  6. rallikuski

    rallikuski Gearhead

    Mullahan on ollut omassa geeämmässä samanlaista tyhjäkäyntivaivaa ja jakajana msd probillet, mutta luulin sen ongelman olevan kaasarin puolella koska aina kun putsasin kaasaria niin ongelma mukamas helpotti.
    Ehkäpä vaan onkin osunut just soppelisti samanlailla jumitteleva jakaja itelle kun ei ole tajunnut ennakkoja kattoa just sillon kun ongelma on tullut päälle o_O
    Pitäneepä tarkistella omasta tuota jakajaa kans, mielestäni ainakin keskipakolimppujen puslat alkaa olla aika kuluneet omassa, ja jouduin omasta shimmaamaan akselin pystyvälystä pois kun sitä alkoi olla aikalailla...
     
    FeV-8 tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!