Muistaako kukaan juttua Tattarisuolta TM:ssä ~ '68 - '78

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Vilkuna, 7.7.2009.

  1. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Vanha pieru avautuu kun vauhtiin pääsi tuolla Erkki twistaa topiissa alhaalla. Repeli muisteloo osa 58; Tattis oli 60 luvulla (ja viel 70 alussa?) sellainen häkki että sieltä ei saanut ulkopuolinen ostettua autoja pois. Siitä joskus Fiskis maininnut kun ne kuolasi 50 Mercuryy eikä voineet tehdä miid. Varikon duunari oli kuitenkin irroittanut siitä fenkut ja heitti aidan yli ne pientä korvausta vastaan. HYI! Virkarikos, mutta taatusti vanhentunut.
    Ja avautuminen jatkuu.. Silloin asuin nöösinä täällä missä asun taas. Malmin lentokentän ja tattiksen vieressä. On muute tattarisuo eikä tattarinsuo jo ruvetaa pilkkuja nussimaan.
    Jokainen detail on tärkeä. Myös tälläinen asia tulevan historian kannalta. Nyt vielä on henkilöitä ketkä muistaa miten asiat oli. Kiinnostaa näköjään jo nyt junnuja? Hyvä niin.
    Toi seutu on mulle vitun tärkeä. Faija vei mua DeSotolla ajelulle. En muista kun olin 2v mutta paljon niistä ajeluista on jäänyt takaressuun alitajuntaan kun oli vähän vanhempi. Käykää lukee Erkki twistaa tuolla alhaalla. Olinko mottipää jo alle 1v niin kuin poikani oli?
    Faija siis nappasi minut syliin ja lähettiin ajelee. Tässä nurkissa eli lentokentällä ja aidan takaa (nyt tulee soi päässä biisi minkä soolon soittaa A eli Baddingin Ikkuna prinsessa, ruudun takaa.. .. ei piikkilankaaidantakaa) tuli noita varikon autoja kateltuu ihan pienestä asti.
    Sama homma jatkunu minullakin. Aina tuolla on käyty, mutta mä en ole siellä häkissä 60 Pontiacia nähnyt. Mikä oli tarkka vuosi koska toi oli siellä?
    Sorry ot. Poikani iosveljellä muuten laikka 60 avo Ponu.
    Vilkuna ennen kuin saat verensyöksyn niin tää ei ole Suomi vaan uustuonti 2D HT mikä laikattu. Pojat oli sillä just Powerissa.
    Ai ei kiinnosta?
    Mennään takas tohon Affenemaan avoon. Se oli joskus Alasen Jussilla millä oli Suomen eka Us Car autokauppa. Po´hjoisrannalla. Siellä näin ton avon. Ja myös 61 SS 409 avo impalan. Ja monia muitakin. Nyt saattaa muisti heittää, mutta olen 58% varma tosta avosta. Ot, ei siis havaintoo tosta tattarisuon stdin varikon autosta.
    Toiv joku muu vanha pieru lukee ja muistaa. Mä kysyin jo muutamalta, mutta ei muistia..
     
  2. Vilkuna

    Vilkuna Gearhead

    Kaivoin tuolta Vanhoja valokuvia -ketjusta tän kuvan...en kyllä tiiä onko sama yksilö, mutta tuskin Suomessa on hirveesti valkoisia 4d HT Ponuja ollut 1973...

    Tää kuva ois sitte otettu hiukan myöhemmin,

    http://rides.webshots.com/photo/2342121 ... 9615coSbnc

    Luulisin muuten, että itse Cisse Häkkinenkin on ollut tän Ponun kyydissä, ellei jopa ajanutkin. Missäkähän lie NCC-78 nykyään.
     
  3. MOtorPARts

    MOtorPARts 1st gear

    taitaa olla eri tunnuksilla nykyään :-?
     
  4. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Tossa valkoisessa 4 hootee ponussa mentiin virtasalmelelle 1988. Mukana oli täältäkin tuttuja. Esim Luigi DS325. Silloin jäi takaressuun johonkin vitun alitajunnan syviin syövereihin että miten vitussa Ht voi viedä enemmän gasoo seinät auki eli akkunat alhaalla kuin ylhäällä? Tähän en avoautoilija ollut, enkä ole ole, enkä koskaan tule olemaan kiinnättämään huomiota.
    Mutta näin se oli. Vähemmän vei gasoo kun oli akkunat kiinni ylhäällä.
    Muistatko DS325 ja ketä muita oli silloin matkassa? :oops:
     
  5. kustomkuuppa

    kustomkuuppa Gearhead

    Ikkunat auki ajaessa se ilma jää seikkailemaan kabiinin sisälle ennen kuin löytää ulos ja kohtaa matkallaan monenlaista vastusta. Ihan sama syy kuin miksi suolajärvikilpureissa oli täysikuukapselit, että ohi menevä ilma ei pääse mutkittelemaan vanteiden ja jarrujen väliin.
     
  6. Norri

    Norri Gearhead

    Aivan kuten lava-autolla ajettaessa takaluukku kiinni, niin ilma jää tavallaan pyörimään lavalle ja siten polttoaineenkulutus vähenee. Mythbusterssissa testasivat asiaa jokin aika sitten :D
     
  7. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Helposti :rotfl:

    Mukana oli myös legendaarinen TuomoT(rip), Ne Malmin kuuluisat viemärisiskokset Kati ja Kirsi ja auton omistaja Lasse. Hauska reissu vaikka useimmat ei koskaan radallekaan asti päässeet vaan litkivät Koffia Turbotuvassa lähes koko reissun ajan. Itse toki radalla kävin ja kisat näin kun kuskina olin. Takaisin lähtökin oli mielenkiintoinen kun porukka vaan halusi jäädä sinne Turbotupaan dokaamaan, enkä millään meinannut saada niitä kyytiin....

    Oi niitä aikoja, autot oli vanhoja, tytöt nuoria sekä nättejä ja .... Rebel58 jo silloin vanha :poff:
     
  8. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^Ikärasismia! :mad:
     
  9. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Puolustukseksi sulle sellainen tosiasia, että ainoa oikea rokkari jonka mä tunnen löytyy peilistä edessäsi. Sä oot kuitenkin ollut tollanen jo...... siitä lähtien kun sut opin tuntemaan eli 70 luvun lopulta 8)

    Siihen ei moni pysty :soosoo:
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Nyt menee pahasti ot, mutta menköön. Muistan kiukuttelevat viemärisiskot, Lassen ja Tuomon (R.I.P.) mikä seuraavana vuonna 89 oli jossain vaiheessa mun Buickin puikoissa Virtasalmella. Se eri story eli se siitä. Mutta tuohon reissuun, mä taisin jäädä Montosen baariin enkä yhtään lähtöä nähnyt radalla? Hukkasin teidät. Paluu stasiin ei ollut Lassen 60 Ponussa vaan jossain transitissa missä oli riippusängyt. Ja niillä oli keskenkäynyttä kiljua. Me otettiin. Olihan reissu. Ketähän ne oli? Tunsivat ainakin Luigin ja Tuomon.
    Oliks ot?
     
  11. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Nyt alko mulla kilin kellot kolisemaan vintillä! Jotakin hämäriä takaumia vaasalaisesta katukuvasta joskus.. Olisin sanonut että samoihin aikoihin kun tuo Rebelin virtasalmireissu eli 80-luvun lopulta. Mutta muistikuvassa auto oli mattamusta ja suorilla putkilla, eli eri auto?! Ihan samannäköinen auto kuin tuossa Vilkunan linkittämässä kuvassa, mutta melko tukevasti blues kuosissa. Muistaisin että olis ollut vähästäkyröstä kotoisin, eli pari-kolkyt kilometriä vaasasta sisämaahan päin? Pyöri jonkinaikaa aktiivisesti vaasan yöliikenteessä ja kunnon lauluköörillä lastattuna.
    :odroll: :eek:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^Eri auto. Onhan noita..
     
  13. Rinnewood

    Rinnewood 3rd gear

    Joo näyttäs olevan! Olettaisin kuitenkin että voi olla myös suomiauto tuo 80-luvun lopun mattamusta linttahootee. Missä lie sekin nykyään..?
     
  14. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Mä en muista tollasta juttua tosta lehdestä, mutta vuosikausia siinä Tattarisuon liepeillä asuneena tuli tuolla usein käytyä kuolaamassa autoja. Yksi sieltä tuli silloisesta Sapoman autohajottamosta ostettuakin eli -65 Fury 3 225 kutosella ja kolmilovisella. Tohon kiesiin tietysti ekan kesän jälkeen vaihdettiin 400 isolohko ja 727 jolla sitten ajeltiin Kesät talvet seuraavat noin Viisitoista vuotta. Hauskana yksityiskohtana muistan, että Fyry oli romuttamolta haettaessa niin hyvässä kunnossa, ettei tarvinnut kuin ilmata jarrut ja vaíhtaa hajonnut valokatkaisija jotta sai leimalle :rotfl: Lisäksi ton ajetun Viidentoista vuoden aikana siihen ei tarvinnut vaihtaa yhtään etupään kulutusosaa eikä lainkaan hitsata :eek:

    Toi lienee edelleen Stadin suunnalla liikenteesä rekkarilla MFB-77 :rotfl:
     
  15. 383

    383 Gearhead

    tässä näyttä olevan vielä http://www.nettiauto.com/plymouth/fury/2690996 :rotfl:


    kyllähän tossa kyydissä on tullut oltua jokunen kerta :poff: :poff: :poff:
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^^Mitä helvettiä, joku laittanu siihen akkalohkon :soosoo:
    Siisti edelleen. Tais Luigilta mennä yö- ja päiväunet..
    Heh, mä en tosta ole ovia ajanut, mutta mä olen pessyt sen. :rotfl:
     
  17. DS 325

    DS 325 Double Gearhead

    Joo. Kun sen viimein sitten myin pois, tuli siihen vaihdettua toi 273nen joka oli tehdasuusi silloin muutama vuosi sitten. Siistinä näyttäis olevan edelleen, vaikka "romislöytö" onkin :rotfl:
     
  18. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja taas pieni ot. 89 Virtasalmi Buickilla oli rankka reissu. Meno sinne olisi kirjan arvoinen, Takas tultiin seitsemällä pytyllä ilman pakkia ja etujarruja. Käpylään asti päästiin mihin paska hyytyi. Sieltä poliisit oli vieneet sen pasilaan niiden parkkihalliin. Oli muka laiton auto niiden tiedostoissa. Ei ollut. Yks konsta tuli mua saattamaan ja halusi ilmeisesti nähdä saanko sen käyntiin? Ne oli sitä ilmeisesti yrittäneet saada käyntiin ja ajella hallissa Buickilla. Ymmärrän täysin. Nappistartti virta päällä mutta sytkälle oli oma katkaisija. Pojat oli ilmeisesti sahannu sitä ja kampikammio oli täynnä gasoa ku ykkös männässä oli reikä. Pistin paskan käyntiin ja matalassa parkkihallissa pamahti ihan perkeleen kovaa. Venakopat lens helvettiin. Katoin auton alle ja totesin että Buick oli laskenu allensa. Niin myös vieressä suu auki oleva konsta. Naulapää kävi ja ajoin sen ylös. Konsta jäi lätäkköönsä seisomaan. Sieltä Buick meni Tuomolle (R.I.P.) mottiremppaan mutta se kyllästyi puuhaan ja työnsi sen Merimiehenkadulle. Sieltä stadi haki sen -yllätys yllätys- Tattarisuolle. Ei ihan ot, eihän?
     

Kerro tästä muillekin!