Muskeliautot, mitä ne ovat

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Mobilismi', aloittaja kaarne, 21.5.2017.

  1. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Samaa mieltä, eli eri mieltä jopa itseni kanssa.
     
  2. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Voi olla, ei ole tosin ikinä mistään muusta autosta tolleen väsyneet.

    Täytykin tsekata mitä korjaamokirja sanoo millaset jouset alunperin pitös olla.
     
  3. kaarne

    kaarne Gearhead

    Sylinterien määrällä ei ole väliä mutta turbomoottori ei saa arvostusta alan piireissä.
     
  4. kaarne

    kaarne Gearhead

    Onko tuossa kaapissa turbomoottori?
     
  5. kaarne

    kaarne Gearhead


    Dieselmoottorinen auto voi ihan hyvin olla muskeliauto kunhan siinä ei ole turboa.

    Purutaaninen mielestä vain vapaastihengittävä moottori on oikea tai aito moottori.

    Turbomoottorisen auton omistajat älkööt silti loukkaantuko.
     
  6. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mikä vuosimalli on kyseessä?
     
  7. Bowtie

    Bowtie Double Gearhead

    [​IMG]

    Joo ei missään nimessä voi olla yli 150hv, tommosessakin perheautossa on vaan 514... Ai niin mutta toi onkin natsiauto, voikos natsien tekemä auto olla muskeliauto? :rotfl:
     
    Rotten tykkää tästä.
  8. kaarne

    kaarne Gearhead

    Ehkä kuuluisin muskeliauto jonka ongelmina pidettiin suurta painoa ja holtitonta juomahalua.

    Paino:

    1770 kg

    Mittauskulutus:

    26.8 l/ 100 (kestopäällystetie)


    38 l / 100 (soratie)

    Bensatankin kapasiteetti:

    68 litraa

    [​IMG]

    (Dodge Challenger vm. 1970)
     
  9. kaarne

    kaarne Gearhead

    Mersu on ainoa natsiauto jota arvostetaan joten kai on pakko sanoa että kyseessä on muskeliauto.

    Tosin jos autossa on turbomoottori niin ei se silloin voi olla muskeli.
     
  10. kaarne

    kaarne Gearhead

    edit.

    Ford Taunus on saksalainen auto ja sitä arvostetaan myös.
     
  11. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    Mun mielestäni aika monessa "paremmassa" perheautossa alkaa se 200 heppaa jo olla.

    Tietty naurettavan aneemisia esityksiäkin löytyy vielä edelleen jopa premium saksalaisiltakin.....

    Luulis jo jossain perus mondeossakin olis 150 hebbaa
     
    Rotten tykkää tästä.
  12. kaarne

    kaarne Gearhead

    Voi olla mutta tarvitaan lista mistä nähdään myydyimmät autot ja niiden moottorien hevosvoimat.
     
  13. kaarne

    kaarne Gearhead

    Oikeassa autossa on neljä rengasta.
     
  14. pantera

    pantera Double Gearhead

    Tässä muskeliauto jotka täyttää tiukimmatkin kaarnekriteerit
    1. Vapaastihengittävä
    2. Ei turboa (jonkin verran turvonnut)
    3. 60 luvun lopun muotoilua
    4. Myydyimpiä korimalleja
    5.Arvostettu saksalainen
    6. Sylinterien määrä ei merkityksellinen
    7.Neljä rengasta
    [​IMG]
     
    Skoll tykkää tästä.
  15. pantera

    pantera Double Gearhead

    Ohjekirjassa ei mainintaa muista energioista paitsi hapankaalista
    Täyttää päästönormit mikäli housunetumus on kostutettu adpluulla tai muulla urealla
     
  16. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Mistähän noi kulutuslukemat ovat peräisin? Kuulostaa melko suurilta, jos on kyseessä vakio isolohkoChallenger. Ja miten sora- ja kestopäällystetien kulutus ero voi olla yli 10 litraa? Ja Challenger on kai edelleenkin ponycar...?
     
  17. kaarne

    kaarne Gearhead

    Vaikea uskoa että tuossa autossa olisi 200 hv moottori.
     
  18. kaarne

    kaarne Gearhead


    Tiedot ovat peräisin Tekniikan Maailma lehdestä nro 14 / 1970.

    Koeajossa oli Dodge Challenger R/T 440 Six-Pack.

    Myös tavallisen auton kulutus nousee kun sillä ajetaan soratiellä joten ei ole ihme että urheilullinen muskeliauto kuluttaa vielä enemmän.
     
  19. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Jep. Tuokin määritelmä pitää asettaa aikakautensa kontekstiin. Määritelmän vaatimukset muuttuu ajan mukaan.
     
  20. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    enemmänkoin voisi sanoa että ajat muuttuu, asiat pysyy.

    Vauhti kiehtoo ja saavutetaanko se sitten turbo V6 koneella, tuplaturbo V8 koneella, kaasari ränttätäntällä vai millä on yhden tekevää. Vähän typerää mielestäni vetää rajoja "muskeli=V8, muskeli=60- luku yms.

    Voisi mieluummin määritellä vaikka urheilullisena autona keskivertoa merkittävästi tehokkaammalla moottorilla.
     

Kerro tästä muillekin!