Mustang -66 lootaongelma

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja autoilija, 12.1.2012.

  1. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kysymys tietäjille,autossa on 302 + ja ilmeisesti joku alkuperäinen Ford -loota,ollut aikaisemmin 289 koneella.Ongelma on ettei liiku eteen eikä taaksepäin kunnes hiukan lämpenee ( n.10 min.) ,kylmänä heittää kyllä vaihteen eteen tai taaksepäin päälle mutta heittää sen vapaalle noin 5 metrin ajon jälkeen ,tai sitten heittää vaihdetta päälle/pois .Sen verran on tutkittu että kaikki on paikoillaan kuin pitää ja öljyä on riittävästi ja se on hyvän väristä että hajuista.Kun lämpenee toimii täydellisesti ... Olisiko mahdollista että ongelma voisi olla niinkin yksinkertainen kuin suodatin ? Tuskin venttiilikoneisto sentään?
     
  2. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Ettei ois kumminki liian vähän öljyä?
     
  3. jiipee60

    jiipee60 3rd gear

    Kyllä se suodatin kannattaisi vaihtaa. Onko mittatikku oikean pituinen? Oireet viittaisivat kuitenkin siihen öljyn vähyyteen. Omaan C4 laatikkoon olen kaatanut Trans Seal -nimistä litkua, joka turvottaa tiivisteitä ja O-renkaita. Aine on auttanut tuollaisiin oireisiin.
     
  4. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Taitaa olla kaikki kumit kovettuneet vaihtokuntoon.
    Valopetrooli on muuten samaa kamaa kuin noi kalliit lisätiivistyspaskat. Sillä saa lootan toimimaan hetkeksi mutta se ei korjaa mitään.
     
  5. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Tästä on kinattu ennenkin :rotfl: Se valopetroli on vaan se perusaine johon varsinainen "kama" liuotettu. 8) Ainakin mihin itse törmänny yksikään ei ole ollut 100% kerosene.
     
  6. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Nyt saat kinata ihan yksinäs :poff: .
     
  7. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jaa,en tullutkaan ajatelleeksi että olisi liian vähän öljyä,onhan se mahdollista että tikku ei ole edes oikeanlainen.Täytyypä kokeilla lisäämällä sinne öljyä ensin ja katsoa vaikuttaako mihinkään,jos ei niin sitten vaihdan sen suodattimen ja lataan jonkun myrkyn sinne sisälle.Infoan asiaa.kiitos tähän asti.
     
  8. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Pakki tarvii aabaut 1/2 enemmän ööliä kuin ykkönen. Jos pakki menee päälle niin eteenmenon loppuminen ei ole yleensä öölimäärästä kiinni.
     
  9. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kylmänä menee kyllä pykälä päälle muttei kestä ajaa kuin muutaman metrin ,olen ollut huomaavani ettei siedä kaasua yhtään vaan heittää vapaalle liki samantien,taaksepäin en ole kokeillut käyttäytyykö samoin.Tuon perusteella viittaisi johonkin muuhun kuin öljyn tasoon ? Huomattua,kun pitää jarrulla paikallaan tyhjäkäynnillä heittää vaihdetta päälle/pois . Kovettuneet kumit voisi olla tietty kun on seissyt muutaman vuoden eikä ole ajettu muutakuin välillä käytelty...Jos oletetaan että kumit on kovettuneet onko loota tiputettava pois ?
     
  10. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Vaikka taka- ja etupannan servot saa ulkopuolelta vaihdettua, niin muita osia ei saa vaihdettua kun toosa avaamalla!
     
  11. Ana67

    Ana67 Gearhead

    Lisää öljyä ja kokeile... Kyl toi öljyn vähyyteen enämpi viittais jos kerran lämpimänä toimii=öljypinta nousee sopivasti.

    Itellä on ilmeisesti OD:n kumit paskana koskapa kylmällä öljyllä toimii vaan ei lämpimänä=öljy ohuempaa. Ja ton perusteella epäilen öljyn vähyyttä.
     
  12. autoilija

    autoilija Gearhead

    Jep,kuullostaa loogiselta ,sitäkin minäkin ihmettelen että jos kumit olisi horot niin luulisi lämpimänä oireilevan eikä päinvastoin,tai tietty jos ne on kovettuneet niin vetristyvät lämmön vaikutuksesta sen verran että alkavat pelittää ,mutta mitenkä mahdollinen venttiilikoneistovika jota joku minulle ehdotti ? Filtteri tietty voi olla aivan tukossa ettei päästä läpi kunnes öljy alkaa olemaan sopivan lirua..mikä lienee aika epätodennäköistä sentään kun on tätä sentään huollettukin joskus .No kun pääsen tallille niin aloitan tuosta öljyn lisäämisestä.
     
  13. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Tossa toosassa ei ole "huuli"kumeja vaan о ja п muotoisia. Venakoneistossa ei ole erillistä venttiiliä pakille ja ykköselle. Filtterikin on sellainen siivilä josta torakkaa pienemmät menee läpi.
     
  14. autoilija

    autoilija Gearhead

    Asia selvä,eli voimme unohtaa filtteri -ongelman siis.O -renkaat kun on niin kumien hapertuminen ,kuin myös ettei siellä ole sitä öljyä riittävästi ovat luultavimmin potentiaalisimmat viat . Eikö diesel aja saman asian kuin joku lisäaine tuohon kumi vaivaan ??
     
  15. tb60

    tb60 3rd gear

    Oma 67 oli seissyt kaliforniassa 6-7 vuotta ennen kun tuli mulle n. vuosi sitten. Kun sain käyntiin ei liikkunut eteen eikä taakse. Lisäsin öljyä reilun litran, johan lähti pelittämään. Ajoin kesällä noin 2000 miles ilman ongelmia. Ei vuotanut kesän aikana tipan tippaa. Nyt kun kurkkasin muissa asioissa auton alle, nii on iso lätäkkö alla. En ole ryöminyt katsomaa mistä vuotaa. Varmaan ajon puutteesta pohjan tivari alkaa vuotamaan. Tutkitaan kevväämmällä.
     
  16. autoilija

    autoilija Gearhead

    Lisätty öljyä 1,5ltr ,toimii mainiosti eli öljyn vähyyttä .Tietää ainakin ettei mittatikku kuulu tähän autoon..
     
  17. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Hyvä kun tuli noin halvalla kuntoon.
    Noista ihme-elvytysaineista senverran että muutamasta lootasta on noi kumit jääny nalkkiin ja kun paine on tullu pakkaan niin revenny puoliksi. Elikkä kumit on pehmentyny pinnastaa liikaa ja liimaantunut sen takia ilmeisesti kiinni?
     
  18. Ana67

    Ana67 Gearhead

    No, näinhän mä sen sanoin... :rotfl:

    Tarkistitko muuten öljyn oikein? Ja oikealta asteikolta. Kone käy ja keppi P-asennossa kaikki asennot läpikäytynä.

    Tosin nois sepityksis on aika usein väärä tikku tai ei tikkua lainkaan...

    Mutta hyvä että noin pienestä oli kii 8)
     
  19. autoilija

    autoilija Gearhead

    Ei ole luottaminen asteikkoihin nyt kun selvää on että tikku ei kuulu tuohon autoon ,autoon tehtiin täyshuolto kun se tullattiin ja sen jälkeen ei sen kanssa kukaan ajanut ,ei tullut mieleenkään että öljymäärässä olisi ongelma,ihmeteltiin vain että mikä tähän nyt tuli kun liikkui kuitenkin tullatessa hyvin ,tänään liikkui taas sen verran hyvin että meinasi lähteä lapasesta ,suuret kiitokset ! Laite menee myyntiin samantien .
     
  20. autoilija

    autoilija Gearhead

    Kyseessä on siis GT 289 ,jos mahdollinen ostaja haluaa paremman mitä epäilen löytyvän Suomen maasta ,voi vapaasti ostaa muualta . Teen jotain myyntipuhetta tänne http://www.nextron.fi/pages/mustang.php . Kuvia saa myös suoraan kun kyselee ja tietoja etc etc .
     

Kerro tästä muillekin!