1. Tämä sivusto käyttää evästeitä. Jatkamalla sivuston käyttöä hyväksyt evästekäyttömme. Lue lisää.

Mystinen 700

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja _Pexx_, 11.8.2018.

  1. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Vaihdelaatikkoon tehty iso huolto.
    Vaihdettu:
    -bm transkit 70233
    -reverse boost valve
    -line pressure booster kit
    -corveten servo
    -staattorin akseli
    -tv vaijeri
    Jotain muuta mitä en muista.

    Näiden jälkeen koeajo ihan ok, kun sai vaijerin säädettyä.

    Kunnes katosi vaihteet, epäily että tv venttiili jumi. Tässä vaiheessa en repinyt kierroksia rajottimelle, ettei turhaa riko, kun ei ole varma.

    Okei koneisto auki ja kyllä se ehkä oli jumissa..
    Tässä vaiheessa meni sisälle myös
    -throttle valve plunger kit
    Eli romppeet ennen itse tv valvea.

    Okei romut nippuun.
    Testiajo takarenkaat ilmassa, okei kaikki vaikutti hyvältä, tais käydä jopa nelonenki silmässä. Muutaman kerran testi ok välillä öljyä lisää jne. Kunnes taas katosi vaihteet, tässäkään vaiheessa en ottanut isoja kierroksia ehkä jtn 3500, sillon pitäs mennä kakkonen reippaasti.

    Meinasin siinä vaiheessa masentua.
    Paskat, nyt tilaukseen
    Sk 700 junior kit, jossa tulee kokonaan uusi tv valve, jossa extra jousi sen hennon lisäksi, ettei varmasti jumi, jos se nyt on syyllinen.

    Tässä vaiheessa tiedoksi että kuvernööri on tarkistettu ja se on ok.

    No niin taas romut nippuun uusilla osilla. Tv valve ei vaan voi jumia enään.

    testiajo, tasakaasulla, nätisti menee kakkonen 2000rpm jälkeen ja kolmonenki taisi käydä. Olin että okei joko toimii, muutaman kerran tein ja toimi,
    Kunnes... Katosi taas kakkonen, en uskonut että tv jumii, joten nostin tasakaasulla kierroksia reiluun 4000, kunnes hevosenpotkulla meni kakkonen päälle...

    Aloin epäilemään, että eikö tv vaijeri palaudu kunnolla, kyllä se liikkuu hyvin.

    Eli onko nyt jossain venakoneistossa joku muu huonosti??
    Aika loppu alkaa olemaan tän kans :)
     
  2. Weijari

    Weijari 2nd gear

  3. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Kyllä, geometria on hierottu kohilleen aidoilla holleyn palikoilla.

    1-3 naksua löysää, semmosilla olen yleensä nyt testejä tehnyt.

    Viimeisin testiajo oli 2 naksua.
    Joka toimi hyvin, kunnes vaihtokohta katosi tuonne lähes rajottimelle.
     
  4. 12345678910

    12345678910 3rd gear

    Mites turbiini? Onko se varmasti kunnossa?

    Ja onhan öljymäärä varmasti riittävä?
     
  5. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Turbiini aivan uusi.
    Öljyä oikea määrä.
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Mulla oli kerran vähän rispaantunu vaijeri. Käsin kokeillessa aina liikku hienosti, ajaessa ei liikkunukaan.
     
  7. jorkkeri72

    jorkkeri72 3rd gear

    mää mistää mittää tiärä mut oon aina karsastanu sanaa uusi.
    sen verran kuitenki kokemusta uudesta tavarasta että mieluummin ostan kaiken käytettynä.
    paitsi tietty ruokaa:D
     
    f34 tykkää tästä.
  8. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Miten silloin auto käyttäytyi? Vaihdoit sekoili?

    Joo uusi vaijeri vaihdettiin samalla, remontin yhteydessä.
    En ihan vielä rispaan halua uskoa.. Tai mistä näistä tietää..

    Ainoa mikä tuossa hiukan voisi olla paremmin,
    kun vaijeri lähtee kaasarista kuoreen sisälle, niin se linja ei ole ihan luotisuora. Sitä ei saanut niin suoraan, mutta siis hyvä se on. Ihan pieni vinolinja.
    Uusi vaijeri on myös puolikuu mallia, ettei yleismallia.

    Taidan tänään vähän laittaa wd40 vaijerin mukana kuoreen, jos tulisi viisaammaksi. Renkaat ilmassa meinasin tehdä testit nyt aluksi.
     
  9. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Juu, toimi miten sattuu aina välillä. Ei mitään loogisesti pääteltävää.
     
  10. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Testit taas tehty renkaat ilmassa.
    -Öljyt ok, ajettu kuumaksi.
    -Vaijerin liike molempiin suuntiin ihan huippu.

    Useampi testi, niin joka kerta vaatii n.4000 jotta kakkonen menee silmään potkun kera.

    Niin tv valve ei voi jumia, koska sillonhan se vaihtas ollenkaan?

    Eli edessä vissiin vielä kerran koneisto pöydälle ja purkaa tarkistus mielessä kaikki muutki entä vaan tv valve?
     
  11. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear




    Taitaa olla sama, että mujua lähtenyt liikkeelle ja ahistaa väärässä paikassa. Huomenna koneisto irti.
     
  12. Mudracer

    Mudracer Gearhead

  13. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Vois tähänkin palata, kun itutus on laskenut jne. Tuli käytettyä koneistosta 1-2, 2-3, 3-4 venttiilejä irti ja tarkistus.
    Pientä hippua ja "kynnenkappaleita oli öljyssä, niin oletin että joku näistä siellä ahisti venttiilejä??

    Joku amerikan mies on jtn shift kittiä laittanut joskus, koska jos jousi pitäisin olla musta, niin se on oranssi.

    Mut joo. Paketti taas kasaan ja auto käyntiin. Homma pelittää ok auto pönkkien päällä. Siinä testiä ja öljyt kohilleen. Nätisti vaihtaa pintakaasulla. Okei auto testiajoon oikeasti. Muutaman kerran toimi, kunnes kakkosen vaihto taas katosi 5000rpm tietämille.

    Alkopa ärsyttään.

    Eilen taas romut irti ja äsken käytin myös
    Mtv up ja down hilut irti.

    Niin mtv up venttiilissä ei ollut ollenkaan jousta!? Löytykö vika?

    Onko tuo tekijällä jenkeissä unohtunut? Vai miksi olisi jätetty pois?
     
  14. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Noita venttiilikoneiston "kalibrointeja" on ihan saatanan monta erilaista eikä kaikki jouset samassa paikassa sen takia ole samanvärisiä. Myös toi MTV up jousen puuttuminen on ihan normaalia.
     
  15. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Aattelin kokeilla jousen kanssa, kun vaan sellasen löydän.

    Koska ei halua enää niputtaa kasaan, ellei jtn konkreettista vaihda/korjaa.
     
  16. Jussi289

    Jussi289 Gearhead

    Jos ihan loogisesti asiaa ajattelee, niin jonkun asian muuttaminen ei nyt ole se ratkaisu.
    Kun kerran avauksen jälkeen vähän aikaa toimii.
     
  17. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear


    Totta, mutta tänään selvinnyt että jousi poistettu tässä isossa huollossa joka tehty Suomessa.
    (Ohjeen mukaan)

    Nyt koneisto kasassa jousen kanssa.

    Ja mitä tuohon, että toimii aina alussa jonku aikaa, niin vaivaa itteäki.. oisko vaan kyse öljynlämmöstä ja paineesta??

    Pitää kertoa miten käy, kun saan joku päivä romut kiinni autoon.
     
  18. _Pexx_

    _Pexx_ 1st gear

    Tuossa vielä käynyt koneistoa läpi ja tarkistellut.

    Remontin yhteydessä on myös poistettu line bias valven jousi ja sen jälkeen seon "tukittu" onko hyvä ratkaisu tälle kokoonpanolle?
     
  19. Mudracer

    Mudracer Gearhead

    Toi on melkoisen omituista ja täytyy sanoa että tollaseen setuppiin en ole vielä ikinä törmänny.
     
  20. frank

    frank 3rd gear

    Mulla oli vastaava ongelma ja se korjaantui kiristämällä kickdown vaijeria.Epäloogista mutta totta.Jos vaijeri oli irti/löysällä vaihtokohdat n4500rpm.
     

Kerro tästä muillekin!