N2 Kuorma-auton VIENTI toiseen EU maahan?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja katsastusonperseestä, 17.1.2018.

  1. Mahtaakohan olla tietoa voiko Suomesta viedä ja rekisteröidä N2 luokan kuorma-auton toiseen eu maahan verovapaana?

    Onko joka maalla omat käytännöt vai samat säännöt EU:ssa?

    Kyseessä siis 3550kg "paku" joka rekisteröity N2.

    Ja offtopic miksi Saksassa näitä 3550kg "kuorkkeja" ei tunnu olevan vaan kaikki pakuina 3500kg??
    Voiko saksassa olla vuotuiset käyttökustannukset kalliimmat N2 luokan ajoveuvoilla?
     
  2. karra

    karra Double Gearhead

    Varmaan tarkoitat jotain käyttöveron tai vastaavan käyttömaksun verovapautta? Eihän sivistysvaltioissa ole mitään rekisteröintiveroja, kuten ei suomessakaan ellei siten tosiaan halua autoaan rekisteröidyksi liikenteeseen...
     
  3. Rautalangasta:
    Suomeen TUOTAESSA
    - Auto pakettiautona + autovero + käyttövoimavero noin 700eur vuodessa
    - Auto N2, ei autoveroa + käyttövoimavero noin 90eur vuodessa

    Suomesta VIETÄESSÄ EU maahan??
    Maakohtaiset säännöt vai samat säännöt kaikissa maissa?
     
  4. mcmies

    mcmies Gearhead

    Maakohtaiset säännöt, mitä tulee auto- ja ajoneuvoverotukseen.
     
  5. superbird

    superbird Gearhead

    Saksasta yhden 3500 kiloisen Ramin ostaneena kysyin tätä. 3500kg on paku ja saa ajaa satasta.
    Tässäkin oikea kokonaismassa oli 4073kg.
     

Kerro tästä muillekin!