NAC-69 tai NUU-59 vaiheista

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja MarsipaaniRaikkonen, 24.1.2006.

  1. Löyty vanha kuva '67 Impalasta, joka oli piiiiiitkässä "koeajossa" mulla 16 vuotta sitten. Jouduin sit luopumaan siitä mut liekö joku OD:laisista ollu tekemisissä auton kanssa? Toinen minkä vaiheet kiinnostaa on '86 El Camino (NUU-59) jonka omistin muistaakseni '92-'93. Nykyään auto on myrkynvihreä, mut tuolloin punaruskea/valkoinen, valkeilla ARE:n vanteilla ja valkealla lavakaarella.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  2. Classic1964

    Classic1964 Double Gearhead

    NAC-69 Annetut hakuehdot täyttävää ajoneuvoa ei löydy rekisteristä


    sanoi AKE


    NUU-59 Löytyy eli on vielä rekisterissä
     
  3. impala67

    impala67 Double Gearhead

    tarkenna -67:n tunnistetietoja; suomi-auto? 4d? coupe? avo? kasilla? manuaalilla? Oliko N-kilvet auton ekat kilvet, viittaa uustuontiautoon.
     
  4. Vaaleankeltainen 4d (vänkärin takaovi mattamusta), suoralla kutosella (olisko 4.1) ja tomaatilla. Orggiskunnossa oli mielestäni.

    Muuta en osaa kertoa autosta, en tosiaan omistajaksi asti ehtinyt. Ja aikaakin vierähtänyt tovi tuosta. Paljon mahdollista et poistettu rekisteristä noihin aikoihin. Haapajärven seudulla oli silloin tuo auto.

    [​IMG]
    [​IMG]

    Caminon nykytilanne olikin tiedossa, oli vasta nettiautossa myytävänä. Oli hieman erinäköinen ku mun omistuksessa..
     
  5. AFTERBURNER

    AFTERBURNER 1st gear

    NUU-59 Lemillä joka päiväisessä ajossa
     
  6. kuula

    kuula Gearhead

    kilpi

    Oot sä nyt varma tuosta Nac-69:stä? Kaverini -65 bel air oli mielestäni ko. kilvillä, auto 90 luvun lopulla Kuopiossa.
     
  7. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Mä olen kuitenkin ajanut yhtä vaaleankeltaista 4dht capriceä, muita orggis keltaisia neliovisia en tiedä.

    Hienossa otoksessasi auto näyttää kyllä kaikkea muuta kuin keltaiselta...
    --oho joo ilmaisitkin että kuvassa ei ole sama auto...

    se tekniikka on ollut 250cid kutonen (1-bbl, 155bhp)+powerglide jos on ollut orggistekniikka paikoillaan.
     
  8. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Re: kilpi

    Kermanvalkoinen , musta "vinyylikatto" ?? Oliko?
     
  9. Super Mario

    Super Mario 1st gear

    ilmeisesti kyseinen auto on mulla. -65 bel air. edellinen rek. tunnus on NAC-69

    auto tuli mulle kuopiosta ja on tällähetkellä sininen, tosin on maalattu varmaan kymmenen kertaa.
    useita sinisiä sävyjä, valkoista, ehkä keltaista voi olla hionta väriä...

    ja matkan varrella on ollu 17 omistajaa!

    tällä hetkellä se on purettu aivan osiin ja yritän hioa noi kymmenen maali kerrosta pois.
     
  10. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Sen Haapajärven tehtailijan kun tietää, niin eipä ihme että on saattanut olla samat kilvet eri autoissa... Itse todistin aikoinani, kuinka kahdesta venäjän kilpisestä S-Mersusta (500 SEL ja 280 SE) tehtiin kaksi suomen kilpistä Mersua ja jäi vielä yhdet ylimääräisetkin suomi-paperit, "kaiken varalle"... :odroll:


    Niin että miksiköhän meillä suomessa on tää prosettipelleily....?
     
  11. Tää varmaan selittää aiemmat kommentit. Oli sillä useampaakin Chevyä silloin kaupan, muistaakseni kullanvärinen 4d Bel Air '65 (olisko kilvet "siirtyny"?) ja sininen 2d ht Impala '65 (SS:nä kaupitteli..). Impalana se kaupitteli sitä keltaista. Mut aikaa on tosiaa kulunu jo ja olin aika "vihreä" jenkkien kans tuolloin, ekaa autoa olin ostamassa. Tiesin kyllä et jotain hämärää niissä pirsseissä oli.

    Pitää skannata noi NAC-69 Impalan kuvat ku ehtii ja laittaa näytille..

    Kiitsa kuitenki näistäkin tiedoista, kuviaki olis kiva nähdä em autosta jos löytyy.

    Niin ja rekkarista.. Oon varma, näkyy kuvassa.
     
  12. impala67

    impala67 Double Gearhead

    Mä näin 1992-3 noi kaksi, sen kullanvärisen 4d tolpan ja koeajettiinkin sitä "SS" impalaa... tais olla 327:lla? Aika ripeeltä se vaikutti. etupuskuri siitä oli silloin hukassa.
     
  13. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Se kullanvärinen 4d Bel Air oli jo jonkun vaihtolava-auton kyydissä, mutta palasi aika pian takaisin "tehtaaseen". Ilmeisesti paperit oli jo käytetty johonkin muuhun autoon. Harmitti jo silloin sen kohtalo. Oli muistaakseni aivan virheetön ja alkuperäiskuntoinen.

    Mulla oli tuolloin 94-95, jotain peltiosia metallinsinisestä 65:sta. Olikohan sitten toista "SS" -coupesta? Toki tämä kyseinen henkilö "MV", sanoi purkaneensa kymmeniä Chevyjä aikojen saatossa, eli saattoivat olla muustakin...

    Oli ne aikoja.
     
  14. Näin on..
     
  15. Joo 327 ja kolmilovinen manu. Oli verhoiltu uusiksi silloin ku mulle tarjottiin. Maali oli vielä sininen mut olis maalattu samaan hintaan. Ei rahoitus järjestyny ni jäi sit seki väliin, jälkeenpäin aatellen ei varmaan huono homma..
     
  16. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    Olihan tässä sopassa tosiaan yksi ´67 coupe, mustalla vinyylikatolla. Koneena isolohko ja merkeissä luki 427. Rekisteriotteessa koneen tilavuudeksi oli merkitty 4,07... Katsastusmies oli vain ihmetellyt, että onpas iso moottori... Tää voisi olla se sama `67, mitä sä etsit. Kilpiä en muista, mutta tiedän tyypin, joka tuon omisti vähän aikaa. Jos se muistais.

    Yksi Sinisen `65:n Bel Airin katsastus meni tuolloin niin, että kun tää kyseinen GM:n itäisimmän kokoonpanolinjan johtaja ajoi auton sisälle halliin, niin jos katsastusmies mainitsi jostain puutteista, niin tää kaveri rupesi puhumaan muista asioista.. Oli kai siellä hoivattu ikkunaan lentänyttä pikkulintuakin. Ko. Chevyssä oli mm. perän nosto tehty siirtämällä iskarinkiinnikkeet eri kohtaan, eli aiemmin vinossa olleet iskarit oli nyt pystyssä ja ne kannatteli perää ylhäällä. (olivat siis pohjassa koko ajan) Ei ollu kyllä joustoja yhtään, kun jouset oli lähinnä koristeena.
     
  17. Siis se minkä vaiheita minä kyselin ei ollu coupe vaan neliovinen. Mut kyllä tuo kuvio alkaa selviämään..

    Itellä kans tulee yks hulvaton Furyn katastusreissu tän Impala-kauppiaan messissä. Umpiot oli ylösalasin, valot pelasi miten sattuu, kässärivaijeri hankas kardaaniin, toinen takarengas oli trukista tai jostain, ei tuulilasin pyyhkijöitä, runkonumero hukassa, kuskin ovi ei auennu ulkoa, jne.. Luultiin että kilvet lähtee mut sen verran supliikki mies oli tämä kauppias että leima tuli. Kyllä saatiin remakat naurut kotimatkalla.
     
  18. NUU-59 vuonna -93

    [​IMG]

    Ei varmaan nykyään tulis tuohon tyyliin laitettua..
     
  19. rikuuu

    rikuuu 1st gear

    bel-airit ja impalat harvassa

    Oli se vihreekin impala sielä mv:llä sillon joskus mikä sulla nykyään ja 283 pois keulalta ja 454 tilalla olin joku 6-7 vanha ja muistan kun lenkki heitettiin 454: voimin.
     
  20. jamesz

    jamesz 1st gear

    Nac-69

    Vai ee löövy rekisteristä..no ee löövy, ee ennee.. haistakaaz vidu..ps. onnee kuulalle ja waimolle. [​IMG]
     

Kerro tästä muillekin!