Nelivalojärjestelmä euroon. ( Clio II -korinen)

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja Rocket engineer, 6.9.2012.

  1. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Ajovalot ovat kulahtaneet 1999 Cliossa viimeisen 420 000 km aikana mattapintaisiksi. Sain purkaamolta edullisesti vm 2000 S-mallin nelivaloumpiot n. 50 000 km ajetusta autosta.

    Kysymyksiä.

    - Miten olette toteuttaneet johdotuksen? Itse ajattelin toteuttaa virrat suoraan akulta tai laturin syötöltä uusilla johdoilla, sulakkella ja releillä. Pistän alkuperäisen valosyötön ohjaamaan releitä? Etuna lie mahdollisuus palauttaa H4 systeemi takaisin, vain poistamalla uusi johdotus..

    - Pitääkö S-mallin systeemissä lyhyiden palaa samaan aikaan pitkien kanssa, vai sammua? Mulla ei ole mitään hajua eurovaatimuksista 2000-luvulta? Pitkät ovat projektorilamput, lyhyet perinteiset heijastimet. HB4 /HB3 ovat polttimot, ihan kuin 80-luvun lopun/90-luvun alun jenkeissä.

    Siis palaa yhtä aikaa pitkillä, vai lyhyiden sammua?? Auton ohjekirja ei sitä kerro, sillä nelivalot tulivat optioksi/ urheilumalliin vasta kesken saman mallivuoden , vuoden 2000 alussa.

    Jenkeissäni lyhyet sammuvat pitkien syttyessä. Ja yhdessa vanhemmassa on molemmat tuplattu, siis tuplapitkät ja lyhyet = molemmissa umpiossa. Laiton vuoden 1980 jälkeen tosin. Ja tiedän vanhempia virityksiä, joissa lyhyet palavat yhtäaikaa pitkien kanssa.
     
  2. Aako

    Aako 1st gear

    Lyhyiden täytyy palaa, jos pitkät on eri valaisimessa H4 polttimossa lyhyet sammuu, kun vaihdetaan pitkille
    Älä ota missään nimessä niitä virtoja laturin persiistä! Se laturin johto on muutenkin alimitoitettu, jännitehäviötä on siinä narussa jo tehtaan jäljiltä liikaa!
     

Kerro tästä muillekin!