Nestetoiminen jarrutehostin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Jarrut ja jousitus.', aloittaja Eyetech, 7.5.2002.

  1. fisu

    fisu Gearhead

    kyllä menee, pysähtyy varsin heikosti :smile:
     
  2. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Jep. Alipainetehostaja varastoi alipainetta ehkä pariin polkaisuun, nestetehostajalla peli on kerrasta selvä jos hihna katkeaa.
    Noita nesteversioita on laitettu bensa-autoihinkin jostain syystä. Diisselinrakentajat ovat niistä kiinnostuneita.
     
  3. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    On tullut itsekin pohdittua tehostimen laittoa, eli siis jarrupääsylinteri täytyy vaihtaa tehostettuun versioon ?, tehostimena juolahti mieleen lähinnä tuo ainakin Hilux, Mazda KB laturinpäässä oleva nestesysteemimalli. Ja sitten kamalasti letkuja eri suuntiin ?
     
  4. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Kävinpä tuossa tutkimassa vielä tehostetun varaosa-auton systeemejä eli,
    laturinpäässä olevasta pumpusta meni letku lokasuojassa olevaan öljysuodattimen näköiseen pötikkään, sieltä letku meni sitten jarrupääsylinteriin jossa on se iso pyöreä mötikkä.
    Eli jos tämän kokonaisuuden siirtäisi harrastevärkkiin jossa on vastaavan tyyppiset kaksipiirijarrut niin sittenkö toimii, vai olenko ihan hakoteillä?
    Niin se varaosa-auto on siis Toyota Hi-Lux.

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: J-M Partanen 2002-05-16 21:07 ]</font>
     
  5. heh heh©

    heh heh© Gearhead

    Itse laitoin levyihin jo tuolla edellämainittuun alipainepönttöön tehostamattomien rumpujarrujen pääsylinterin (pikkumoparien vakio-osia).
    Jarruista tuli älyttömän tehokkaat.
     
  6. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Mulla sama juttu, levyt + tehostin ja rumpujarrujen sylinteri, pelaa hyvin.
    Luulisi tuon toyota-systeeminkin pelaavan.
     
  7. Jäpälä

    Jäpälä Gearhead

    toi hilux systeemi on kyllä alipaine pumppu ,öljy kiertää vain voidellakseen pumppua ja se öljysuodattimen näkönen on vakuumipönttö,eikö?
     
  8. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    Joo kysyin asiantuntijalta ja sanoi että Hiluxin systeemi on alipainesellainen, mutta se kai ei muuta asiaa jos tuon järjestelmän siirtää kokonaisuudessaan toiseen autoon?
     
  9. Kustom STW

    Kustom STW Gearhead

    Moro!
    Olisko kellään periaatekuvaa / kansantajuista selitystä miten Hydroboost-systeemin letkutus menee..?

    Mulla on `85 Capricen tehostettu simpukka & "jarrusäiliö" tulipellissä sekä 350 bensavanin ( `88 ) motti jossa tietennii se Vanin ohjaustehostimen pumppuosa sekä öljysäiliö. Kai nämä saadaan toimimaan "pakettina"?

    Pitäs vaan tietee noi letkut (paine-/paluu) ja miten ne kytketään... :oops:
     
  10. Macho

    Macho Gearhead

    Oletko varma?

    "The accumulator stores enough pressure to operate the brakes one or two time after the engine stops, usefull if you stall on a hill. After the accumulater pressure is used, you will still have brakes, but they will feel like manual brakes, you will still be able to stop with the engine off."

    Eikös accumulator ole tuo kullanvärinen mötikkä

    http://media.photobucket.com/image/hydr ... _00251.jpg
     
  11. 4d sedan

    4d sedan Double Gearhead

    ^toihan olis suorastaan fiksu systeemi ettei menetetä heti hallittavuutta kun kone sammuu. Mulla oli muinoin ex-diesel Oldsi ja siinä oli tuollanen hydroboost systeemi. Siinä ainakin meni sekä ohjaus että jarrut kun kone sammu, turvallista matkaa. Tosin voihan olla että siinä accumulator oli paksana, tai poistettu, muistikuvaa ei ainkaaan ole tollasesta pöntöstä??
     

Kerro tästä muillekin!