Nettiautosta bongattua

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Inlinee

    Inlinee Gearhead

    Saatanan keksintö koko neliveto. Hevosveto paras veto.
     
  2. urho3

    urho3 Gearhead

    Ihan riittää tuo rinne mikä on kotiin niin meinaa itku tulla takaveto päällä. Aina ei voi keliä valita. Eikä se rinne nouse ilman kärryäkään takapotku päällä kun sattuu sopiva keli,vaatii ketjut tai kunnolliset jääratarenkaat.
     
  3. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    jos et mielestäsi tule toimeen ilman niin sitten varmaa se 4wd on hyvä sulle. Itte tunnen vaan melko paljon ihmisiä jotka on ajanu samaa reittiä vuos(kymmen)tolkulla ja yllättäen ne reitit on muuttuneet sellaiseksi ettei ilman nelivetoa kuulemma pärjää vaikka viimiset 20 vuotta olivat ajaneet kys. reittiä onnistuneesti, joka ei ole muuttunut mihinkään, takaveto tai etuvetoautolla. Kuitenkin vaikken itteeni pidä kovin kummosena kuskina olen päässy niistä mahdottomista paikoista menemään ongelmitta suht epämääräselläkin kalustolla mistä ei kuulemma vaan pääse 2 vetosella.
     
  4. urho3

    urho3 Gearhead

    Se vaan kun mahdoton on mahdoton. Siinä kun rupeaa keväällä Polanne pettämään niin ei mene takaveto auto ei etuvetoauto. Neliveto menee hyvin. Suurin ongelma siinä on kun ei saa vauhtia ja rinne on vielä mutkainen. Ei sen puoleen kesällä elementti rekka jaksanut omin voimin nousta mäkeä kun oli 25t elementtejä kyydissä,pyöräkuormaajalla piti auttaa.
     
  5. Karpov

    Karpov Gearhead

    Yhtä hyvin vois kysyä miksei autoksi valitse sitä halvinta ja tylsintä kun sillä pärjää. Miksi pitää olla sitä ja tätä.


    Toki jos ajaa saaristossa/länsi-suomessa missä ei kunnon talvea ole ja mutaakaan ei pääse syntymään niin ei sitä tiedä missä voi joutua autolla ajamaan.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  6. lpr

    lpr 2nd gear

    Mikä tuossa RAV4 nelivedossa on niin huonoa? Ainakin -05 ja vanhemmissa on jatkuva neliveto keskitasauspyörästöllä, ihan niin kuin isomissakin maastureissa. Hyvin looginen toiminnaltaan kun ajovakauden hallinnan kytkee paksussa lumessa pois.
     
  7. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    ainakin niissä mitä itte nähny on se hidas/sekoileva sähkökötöstys mutta hyvä jos niitä on hyviäkin olemassa. En ole ajanu ilman ajovakautta.
     
  8. lpr

    lpr 2nd gear

    Itse henkilökohtaisesti vedän n. 5000-8000 km talvessa 1500 kg kärriä perässä. Etupäässä itä- ja pohjoissuomen teillä, paljon myös pienillä sivuteillä. Ei tulisi mieleenkään lähteä etu- tai takavetoisella liikenteeseen. Ketjuja saisi olla sovittamassa koko ajan sivuteillä ja polannteisilla pääteillä saisi ajaa pelko hanurissa, kun autoa leveämpi kärri kuitenkin hakee urissa minne haluaa. Ja talvirenkaina pidän uudehkoja nastarenkaita myös kärrissä.
     
    ramtouch ja Dimer tykkäävät tästä.
  9. sdfsd

    sdfsd Gearhead

    sitte voi perustella sitä ihan vaa sillä että tykkää jotain ylimääräsiä vetareita pyöritellä. Minäkin tykkään mieluusti pyöritellä kartaaneja ja ylimääräsiä sylintereitä vaikkei niistä mun käytössä ole mitään hyötyä. Ei ne ole mitenkään välttämättömiä. Joillekkin voi toki olla.
     
    Muokattu: 3.12.2018
  10. palontie

    palontie Gearhead

    sössö trollaa
     
    Inlinee tykkää tästä.
  11. WBBC

    WBBC Gearhead

    Jep. 2005 ja vanhemmissa RAV4 Toyotassa on toimivampi neliveto.
     
  12. WBBC

    WBBC Gearhead

    No, lumisena talvena sateen jälkeen on mukava tulla kotiin, kun voi tämän meidän jyrkän pihamäen ajaa ylös jopa perävaunun kanssa, ilman että tarvitsee ensin ruveta tekemään lumitöitä.
    Samoin parkkipaikkoja löytää helpommin keskustasta.

    Mutta jokainen valitsee autonsa vetotavan tarpeensa mukaan.
     
    palontie ja Gary Grand tykkäävät tästä.
  13. Gary Grand

    Gary Grand Gearhead

    Auto saa vetää mistä vaan kulmasta, mutta ei ovien tai ikkunoiden tiivisteistä.. kaikilla vetotavoilla on kulkemaan päässyt.

    Viime keväänä oli reilun kahden viikon jakso, ettei meille päässyt kuin Pajerolla pihaan asti. Muuta autot jäi mottiin, mikä minnekin.. Camaro jäi pihaan ja Skooda taas postilaatikolle, puolen kilometrin päähän. Läpi tuota väliä ei niillä vaan yksinkertaisesti päässyt.
    Pariin otteeseen meinas vaatia pientä puolta pallerollakin, että tuon välin pääsi. Perämurikka laahas jo aika syvää uraa pahimmissa paikoissa..

    Saa nähä miten ens keväänä :eek:
    Olosuhteiden takia taloudesta pitää aina löytyä yksi neliveto. ..ja mieluummin korkealla maavaralla.
     
  14. kepuri

    kepuri 3rd gear

    Joskus kun vielä olin vieraalla töissä ja oli lunta tuiskuttanu peltoaukealle ettei päässy niin soitin töihin ettei voi tulla ennen ku auramies käypi.todennäkösesti olis jääny kiinni nelivedollakii.
     
  15. Marklin

    Marklin Gearhead

  16. speedy

    speedy Gearhead

    Raskaimmat hetkeni oon viettänyt nelivedon kanssa, lapion varressa nimittäin eh!
     
    mikkis83, renttu81, palontie ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  17. Carpenter

    Carpenter Gearhead

    Niinpä, nelivedolla pääsee hyvinkin pahaan paikkaan mutta sieltä poistulo on sitten eri juttu.
     
  18. oceanic7

    oceanic7 Gearhead

    Eh, nimittäin, huvittaa kun jotkut ajattelevat suburbaneista "maastoautoina" kun niissä on se nelivetokin, nimittäin, istuu muuten tiukkaan tommonen iso möhkö johonkin silmäkkeeseen parin puun väliin metsään...kaivinkoneella vedettiin pois.
     
    sdfsd, palontie ja Make500 tykkäävät tästä.
  19. Peeaa

    Peeaa 3rd gear

  20. viikinki75

    viikinki75 Gearhead

Kerro tästä muillekin!