Mä vaan luin, mitä sanoit. Eli toikin Escortti on Kuin RS2000? Ainakin sun aiemman näkemyksen mukaan pitäisi olla.
Joku kussut museoajoneuvotarkastajaa suuhun siinä onnistuen: GAZ 51 mallia 1959, johon asennettu 1980-luvun GAZ 53 kori. 51 ja 53 on ihan eri näköisiä autoja. Eihän tuota korimallia ole edes valmistettu 1950-luvun puolella...? Runko ja paperit voi hyvinkin olla 1959. Myyjä ei onneksi edes yritä peitellä epäkohtaa: "Auto on ns. korinvaihto auto eli alusta on gaz 51 mallista ja ohjaamo gaz 52/53 mallista," Hmm... Minne kannattaa tarjota museoajoneuvotarkastukseen vaikkapa 1968 Camaroa, johon on vaihdettu 1995 mallin kori? https://www.nettiauto.com/gaz/51/11737659
Arvatkaa kuka möi aikanaan silloiseen käypään hintaan alkuperäisen just leimatun orginaalin viistokeulalta 2000 RS:n 1700euroon, just markka/euro vaiheessa. Kyllä, MINÄ, JA VITUTTAA HAUTAAN ASTI!!!
Kyllä näitä huonoja kauppoja tai tekemättä jääneitä hyviä kauppoja on itse kullakin muistakin kun autoista. En viitsi edes alkaa luettelemaan... No. Vuonna 1989 ex naapuri olisi myynyt mulle lähes ajamattoman tyttärensä vähälle käytölle jääneen 1979 vuosimallin Honda Monkeyn 500 markalla, kun oli muuttamassa Epsanjaan. Järkeilin että "mitä vittua mä tuolla teen, ja kova hinta vielä"
Se oli sitä aikaa että uuden rahoittamiseksi piti entinen kulkine muuttaa käteiseksi. Toisaalta nyky tilanteeseen verraten se oli järjellä ajatellen hyvää aikaa, koska nyt noita pirun projekteja yli kymmenen..
https://m.nettiauto.com/chevrolet/express/11525840?vifAdCount=6&vifNav=Y Onko kenellekkään tuttu auto?
Juu, pitäisi tietysti ajatella silloista tilannetta. Mutta mulla olisi varmasti säilössä noita sen ajan autoja useitakin, jos vaan olisi ollut tiloja säilytellä. Mutta jos autot on toisten nurkissa, niin joskus niistä joutuu luopumaan, vaikka ei haluaisikaan. Näin mulla usean auton kohdalla. Tälläkin hetkellä mulla on autoja kolmessa eri paikassa.
Täs pari vuotta sitten laskeskeltiin yhden kaverin kanssa, joka osti "ikuisuusprojektiksi" jääneen Cadillacin, että myyjältä oli mennyt autoon ostohinnan ja osien lisäksi reilu 21000€ tallipaikkamaksuina ja se sai siitä kasasta myytäessä jonkun 7000€. Eikä se ollu koskaan ajanut metriäkään sillä autolla. Ei niitä perkele kannata hillota siellä jemmoissa, jos ei nyt ihan ilmaista säilytyspaikkaa ole tarjolla.
Finavia myy vuonna 1988 käyttöön otettua bussia, jolla on pääosin ajettu vain 30 kilometrin tuntinopeutta terminaalien ja lentokoneiden väliä.