Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Oma veikkaus on että ollut alun perin joku rahtilava päällä kun takavetoinenkin. Olisko Suomeen tullessa kikkailtu tuo lava jatkopätkineen selkään? Voi olla mielenkiintoinen kampe ajella talvella takavetoisena.
     
  2. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

  3. Rautamäki

    Rautamäki 3rd gear

    Takavetoisia on enemmistö kuorma-autoista.
     
  4. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Jostain sain sellasen käsityksen, että tällaiset on nykyään sallittuja, ja näitä on aika paljon jo tehtykin ja tekeillä koko ajan lisää. Esim. pikkubemariin V8. Näitä on kai jo useampi leimattu.

    Kai nuo yrittää saada kovaa hintaa, ennen kun yleistyy.
     
    Isamu tykkää tästä.
  5. hartsa69

    hartsa69 Gearhead

    Jossain päin normaalimpaa maailmaa kai ihan yleinenkin swappi? Ruotsi, Englanti..?
     
  6. Artsi Bunker

    Artsi Bunker 2nd gear

    Totta. Näissä vain taka-akselimassa aika olematon ja ulospäin leveämpi taka-akseli verrattuna etu-akseliin saa peräpään helposti omille jäljilleen ja kiinnihän se jää vaikka tasa maalle liukkaalla/auraamattomalla. Normi kelillä ei ongelmia mutta kun joskus pitää ajaa on keli mikä on. Olen reilu kymmenen vuotta tuollaisella ajellu, tosin 4x4 ja noin 50cm lyhempi.
     
  7. fsvaasam

    fsvaasam Gearhead

    Okei ihan mielenkiintoista. Olisi hienoa tietää kuinka nuo prosentti ja kg/kW säännöt on saatu pysymään aisoissa. Hyvä että luovuutta riittää.
     
    hartsa69 tykkää tästä.
  8. SMP

    SMP 1st gear

    Escortin ilmoituksessahan sanotaan, että aikanaan poikkeusluvalla rakennettu.
    Tanesta ei sen kummempaa ole mutta eikö noissa 3.0 V6 ole ollut yhtenä vaihtoehtona?
    Tuommoinen saaste-302 ei tehoiltaan juurikaan poikkea euro-V6:sta, joten eihän se nyt ole temppu eikä mikään leimata kasia keulalle.
     
  9. Stang 72

    Stang 72 3rd gear

    V8 tanet perustuu Aussi 4.1 suoraan kutoseen, wiki tietoa; mk3 tc ei ollu 3 litrasta v6
    Ford Australia built its own versions using both the UK four-cylinder engines (1.6 and 2.0) and locally made inline six-cylinder engines (3.3- and 4.1-litre)
     
  10. auburn

    auburn Gearhead

    Tuo Escortti on siis oikeasti BMW 540i, johon on laitettu Escortin kori.

    Minusta tuollainen ( tai tuo sama ) oli keskeneräisenä Overdrivella myynnissä, kun omistaja oli muuttamassa jenkkeihin joskus takavuosina.

     
  11. impala-63

    impala-63 Gearhead

    Mikähän näissä aina on ettei osata sitä kilometri lukemaa antaa. Lyödään aina se maili määrä ja teksteihin sitten kirjoitetaan että mittarilukema maileina. Yleensä saa viedä mittaristosta vaihdettua us/metric. Tietysti tuleehan tuosta se illuusio että vähemmän ajettu kuin todellisuudessa onkaan.
     
    isalmela ja Isamu tykkäävät tästä.
  12. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    En tiedä kenen tekosia on mutta tökerötoteutus, joskus kyseistä yksilöä tuli livenä ihmeteltyä työmaalla, ”jatkopalat” lepattaa jo tyhjäkäynnillä.
     
    Artsi Bunker tykkää tästä.
  13. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Tätä usein ihmetelly itsekin ja varmaan tuo sun veikkaus on kohtuu tarkka.
     
    impala-63 tykkää tästä.
  14. teddy99

    teddy99 Gearhead

    Matemaattinen lahjattomuus syynä? Tai osittainen aivokuolema? No tuossa se on sentään kerrottu ilmoituksessa, että ilmoitettu ajokilometrimäärä on maileina. Pari kertaa on käynyt niin, että toiselle puolelle Suomea mentäessä vasta paikanpäällä selviää, että auton ilmoitettu KILOMETRIMÄÄRÄ onkin lukema mailena. No arvaa kiinnostiko tämän jälkeen auto, josta ilmoitettu ajetun 189000 km, joka jo oli mielestäni hieman liian paljon, niin paikanpäällä selviääkin, että sillä on ajettu sama lukema maileina, eli 302000 km..... :wc: Myyjä kai niin pösilö, ettei tiedä mikä maili on. Varmaan liikennevalvonnassa poliiseilla mieleeenpainuvia hetkiä ja varmaan oikeuslaitosta kuormittaa nämä pösilöt, jotka inttää varmasti ajaneena 100 km/h rajoitusalueella mittarin mukaan just alle 100, ja kiistää tiukasti sen, ettei varmasti ole syyllistynyt ylinopeuteen....
     
    impala-63 tykkää tästä.
  15. Kemer

    Kemer 2nd gear

    Mun mielestä jos reilusti ilmoittaa yksikön,olipa nyt mailia,kilometriä tai vaikka gallonoita näistä yleisimmistä mitä nykyään vielä käytetään maailmalla yleisesti,niin asia lie ymmärretty molemmin puolin ja kuka selkokielisemmäksi itselleen vieraamman suureen haluaa osannee muuttaa ne jos tarvis.
    Vanhoissa jenkeissä ei varmaan löydy namikkaa millä yksiköt vaihtuu nätisti maileista km tai F to C kuten nykyautoissa:eek::eek:..kääk eli mitäs nyt tehdään?

    Lämpö,bensa kuin öp-mittarissa löytyy onneksi myös monikansallinen vihreä,keltainen ja punainen alue jota voinee käyttää osviittana vaikkahan lukemat ois kyrilisin kirjaimin ryssän asteikolla.

    Mittarilukemat on mittarilukemia ja vanhoissa autoissa tarviisi olla kierrosnumerokin monesko rinki menossa,monesko mittaristo tai paljonko huijattu ruuvaamalla vaikkapa saksantuonneissa.
    Jenkkien kanssa touhunneilla mailit ei pitäisi olla vieras käsite,sama juttuhan se ilmoitetaanko kuutiotuumina vai litroina ja sekin mennee tajuntaan oikein hyvin ilmoitettiinpa kone 5,7l tai 350cid.
    Ruotsissa myytävät autot omaavat taasen mil lukeman joka sekään ei ymmärtämätön mittayksikkö täällä naapurimaassa kun googlaa.
    Valtava ongelma kerrassaan mailit vaiko km,toinen juttu toki jos ei ilmoiteta ollenkaan mikä yksikkö kyseessä mutta ainahan voi kysyä..
     
    Muokattu: 18.10.2021
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Taas on näemmä yhdenvertaisuusvaltuutetulla ja tasa-arvovaltuutetulla ja ties millä blaablaavaltuutetulla visainen pähkinä purtavaksi.
     
  17. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Kruunusaari, Rollercam ja Peeaa tykkäävät tästä.
  18. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Hurja on hinta tuon koriselle jopa avona olipa miten hieno tahansa tai miten paljon uusittuja osiakin mutta luulenpa että alkuperäistä ja erityisen hienokuntoista moista metsästävä haluaa mieluusti tuohon rahaan alkuperäismaalissa olevan yksilön monestakin syystä jolloin voikin kysyä miksi noin vähän ajettu on pitänyt maalata jo uudelleen kun eihän tuo edes kovin vanhakaan museoautona?
     
  19. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Tuon ajan GM-maalit on vähän sellaisia, ettei niitä pelasta ajan hampaalta edes huolellinen vahaaminen.

    On noita jo jenkeissä tuollaisilla pyynnöillä.
     
    daavid-son tykkää tästä.
  20. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Onpa varmaan ja on varmaan puolet halvempia jos tuosta kalliimpiakin,Camaroja lienee ns riittävästi kotimarkkinoille syydetty aikoinaan myös tuota korimallia ja jos puoletkin säästynyt 3gen erikoismalleista(Z,IROC jne) ja siihen ne perusmallit päälle niin taatusti löytyy hyvin alkuperäisiä minimaalisesti ajettuja maaliaan myöden orkkiksia 1 omistajalta kaikkien lappusten kera mitä auton mukana seurannut ostohetkestä alkaen tähän päivään olipa maalin laatu alunperin huonoa tai hyvää,onhan tallitkin yleisiä myös sielläpäin suojaamaan siltä mikä kussakin paikassa murheena kylmästä auringon paahteeseen.
    Pyydellä saa ja toivotaan toki että löytää uuden kodin eikä katsella länsinaapuriin jossa Camaroita piisaa sielläkin moninkertainen määrä meikäläisiin.
     

Kerro tästä muillekin!