Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Epäilyttää, kun ei ole kuin yksi verotarra, kolarihistoriako?
     
    juko7 tykkää tästä.
  2. Ftw-

    Ftw- Gearhead

  3. Peeaa

    Peeaa Gearhead

    Fuselage tykkää tästä.
  4. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    No maanalaiseksi ihan hyvin saatu kuvattua
     
  5. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    liekö tuo kynnyskysymys,ostaja tietänee lohko;)eron ja ellei kumpikaan osapuoli niin onpa väliä,kaikki tyytyväisiä.
    Enempi tuo raatovankkurihistoria asia joka jakoi ostajat ja silloin joskus suomiautoaikoina juuri raatovankkurit oli löytöjä todella hyvin pideltyinä ja vähänajettuina jos vaan historian hyväksyi.
    Silloin oli tuo penkkishow miten taikoa sohvapenkin kaveriksi taaksekkin sohva laverin tilalle isoja rahoja verottajalle maksamatta ja sittemminhän noiden ruumisvankkureiden orkkis takapenkit olikin isokin ongelma mistäs semmoisen löytäisi jos haluaa henkilöfarkuksi?
    Taidettiin tuoda takapenkeittä aikoinaan(?)maahantuojien kautta ja moinen Coronet oli hyvinkin suosittu tuohon hommaan.
    Takapenkillisinä farkkuina niitä ei ollutkaan kaupan ollen ota /jätä tai osta joku vanha loppuunkaluttu taksi.
    Hyväkuntoiseltahan tuokin yhä näyttää.
     
  6. Ftw-

    Ftw- Gearhead

    En tiedä 70-luvun käytäntöä mutta 80-luvun kylmäkiidosta ei ollut veroseuraamuksia. Olikohan edellytyksenä 3-vuoden käyttö alkuperäisessä käyttötarkoituksessaan.
     
  7. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    Mä ostin tuommoisen vuonna 1988 hautaustoimistolta. Vähän jännitti niiden verojen kanssa, koska mitään ennakkopäätöstä ei saanut. Penkin sain maahantuontia harjoittavasta purkaamosta. Leima vaan ja se oli henkilöauto.

    Olivat pitäneet täysin alkuperäisenä. Muutama kymmenen tuhatta kilsaa ajettu 12 vuodessa ja koneessa oli öljyfiltteri, joka oli samalla värillä maalattu kuin muukin kone. Yllättävän ruosteinen oli joistakin paikoista. Ei vissiin ollut tallissa pidetty.
     
  8. SK-

    SK- 2nd gear

  9. Cocco Bill

    Cocco Bill Gearhead

    Siitä on niin ju...ttoman kauan näistä penkki ja verojutuista,mutta miten minä jotenkin muistan että näiden vanhojen aktiivikäytöstä kiertoon lähteneiden kalmakiitojen takapenkkien palautus ei ollut (tietenkään) ihan ilmoitusluonteinen juttu tai omin päin onneen kunhan pulttaa penkin kiinni(jos tallessa) ja baanalle.
    Tuommoisia Coronetteja kuin tuossa oli poikkeuksellisen paljon ollen varmaan ihan viimeisiä
    malleja moparilta mitä hautausautoina käytettiin,sittemminhän takapenkittömät Capricet omi pitkälti hauturimarkkinat jos jenkkiautoista puhutaan.
    Nuo jäykkisethän tuli maahantuojan kautta mutta olivatko jo tehtaalta lähtiessä riisuttuja takapenkeistään,epäilen.
     
  10. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Noista Coroneteista oli joku halvan dollarin kampanja maahantuojalla (Aro? Autokeskus? No, se tossa Konalassa)
     
  11. -tl-

    -tl- Gearhead

    Ihan normaalilla rekisteröinti katsastuksella sai henkilöautoksi. Tuo kolmen vuoden ammatti käyttö oli vissiin vaatimuksena mutta ei sitä tarvinnu mitenkään todistella, kai ne näki sen suoraan jostaki.
     
  12. kippis

    kippis Gearhead

  13. karivanner1

    karivanner1 2nd gear

    Veikkaisin että tarkottaa lähinnä sitä että ajettu noin 155t mutta voi olla 154t tai vaikka likemmäs 156t.

    En määkään muista omasta autosta tarkkoja kilsoja jossen käynnistä autoo ja katto. Toi vissiin ei käynnity, on sen näköses kunnos.... :)
     
  14. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Oho! On Ecoboosti porsinut huolella!

    Onko tuo yleistä noissa?
     
  15. Isamu

    Isamu 3rd gear

    Muistan pahojen kielien kertoneen ainakin ekan sukupolven 1.0 ecoboostien olleen 100tkm moottoreita jonka jälkeen laina-ajalla, tiedä noista 1.6 koneista sitten.

    Tuon korin mondeo on kyllä komea auto.
     
  16. PPRCuda

    PPRCuda Double Gearhead

  17. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Aika kallis vaihtomoottori ollakseen tollanen pikku tirri. Mitä tommonen mondeo on maksanu uutena? 40k€? ja nyt 11v iässä parin tonnin arvoinen kasa romua.
     
  18. Dataviilaaja

    Dataviilaaja Gearhead

    Liekö noissa jotain ongelmia, kun Ovokolla olisi tuohon koriin dieselkoneita monta sivullista, mutta näitä 1.6 bensoja ei juurikaan? Yksi ainakin on:
    https://ovoko.fi/osat/lik4017-rhba-ford-mondeo-mk-iv-moottori?sp=moottori
     
  19. PetteriT

    PetteriT Gearhead

    1.0 ecoboostissa on täällä 240tkm/10v vaihtoväli. Jos en muista väärin lukeneeni jenkeissä 1.0 ecoboostille taisi olla 160tkm vaihtoväli. omassa 140tkm ja ajattelin että tuossa 160-180tkm tienoilla voisi olla ajankohtaista tehdä ko. remontti.
     
  20. SK-

    SK- 2nd gear

    Peeaa tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!