Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. ls1978

    ls1978 Gearhead

    Ei ole ainoa tapaus missä autoliikkeissä myynnissä olevissa "museoautoissa" on jotain asiaankuulumatonta. En ole pussihousu enkä pilkunviilaaja museoautovaatimusten suhteen. Ja mun mielestä to Caprice on hieno, mutta nuo muutamat jutut ei kyllä kuulu museoautoon. Jotenkin tulee mieleen autoliikkeiden "juuri leimatut" pahasti epäkuntoiset autot. Ihan kuin jotain olisi katsottu läpi sormien ma-tarkastuksessa myyntimielessä. Olisipa kiva nähdä tuon Chevyn museoautotodistus ja allekirjoittaneet henkilöt. Voihan toki olla että muutokset on tehty museotarkastuklsen jälkeen.

    Harmittaa vaan tällainen näkyvä pelaaminen, joku kaunis päivä joku katkera virkamies vetää pisteen koko touhulle :mad:
     
  2. three hundred

    three hundred Gearhead

    Aivan samaa mieltä ylläolevan kanssa. Vääristelijät pilaavat kaikkienmuiden mr. Autojen tatuksen ja hommalle tulee loppu.
     
  3. Panze

    Panze 3rd gear

    Melko nopsaan silti uuden omistajan löysi :)
    Ilmeisesti osalle museotarkastajia kelpaa kun auto on ulkoisesti alkuperäinen. Vanteethan voi leimalle ja tarkistuksen ajaksi vaihtaa.
     
  4. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

  5. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    No ei kelpaa, ei ainakaan pitäisi. Mulla on 60 luvun MR auto missä siihen malliin 60 luvulla tehdyt aluvanteet. Ajanmukainen. Ne näkyy kuvassa ja lukee todistuksessa mitä pidettävä mukana ajossa. Nou probleemou, paitsi Historic kuskit yrittää ostaa niitä alta.
     
  6. reynolds

    reynolds 3rd gear

    Onkos tämän Klovnin "kuminpoltosta" yhtään videopätkää?...Näkis kuinka alitehosella yritetään :lol: :wc:
     
  7. Ajaja

    Ajaja 2nd gear

    ohoho tulipikkasen väärää paikkaa toi linkki :D mutta eihän kukaa voi sanoa että toi on tervettä autolla? ei millään pahalla mutta auton puolesta teki pahaa, ei tarvii aina ottaa nokkii
     
  8. Tuplawee

    Tuplawee Gearhead

  9. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Chevystetty Polara?
     
  10. capri30S

    capri30S 1st gear

    Taitaa jäädä myymättä, mikäli sertifioidusta hinta-arviosta ei tiputeta jotain 9000-10000e..
     
  11. capri30S

    capri30S 1st gear

    Juurikin näin. Noi jälkikäteen muutetut pitäis oikeasti käräyttää jotenkin, museoauto on museoauto. Siinä ei pitäis olla mun mielestä ulkoasullisesti mitään sellaista, mitä ei aikanaan olis siihen saanut hankittua. :mad:
     
  12. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Konepeltiin voi sentään laittaa 383 merkit.
     
  13. Kurko

    Kurko Double Gearhead

  14. bootsi

    bootsi Gearhead

    https://www.youtube.com/watch?v=8dDUY_L4aeQ#t=11
     
  15. silirimpsis

    silirimpsis Gearhead

    Toimiikohan toi arviointi siihen malliin että kunhan asiakas ensin yllättyy iloisesti autonsa suuresta arvosta niin sen jälkeen arvion 69€ hinta ei enää tunnukaan niin kalliita.
     
  16. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Lievä aiheesta lipsuminen tässävaiheessa, sorry…

    Mun mielestä tuo Caprice on ihan ok museokuntoiseksi. Sehän on kuitenkin -80 luvun auto, ja noita kamoja oli silloin saatavilla.

    Eri asia on jos -60 luvun autoon laitetaan -80 luvun osia ja varusteita.

    Kun yritin laittaa omaa -67 musua museorekisteriin, mulle sanottiin että konehuonetta on "vanhennettava" vaikka kyseisiä palikoita on ollut saatavilla -60 luvulla. Ihmettelen kovasti, koska tiedän parikin samanikäistä musua, jotka on saatu museokilpiin punaisella MSD -jakajalla ja 2000 -luvun Edelbrock pilipali -venakopilla.

    Tuossa kuva mun auton konehuoneesta. Mielestäni ei pitäisi olla esteitä museokilpiin.
    Jäähdytin toki pitäisi vaihtaa tai ainakin maalata mustaksi.
    [​IMG]
     
  17. M

    M Gearhead

    Juu ja ei on oma mielipiteeni. Museoleiman vaatimukset on järkeistyneet viime vuosina mikä on hyvä juttu. Huonoa on edelleen se, että tarkastajien toiminta on kirjavaa. Samaa mieltä oon ls1978 ja capri3,0s kanssa siitä, että toi caprice ei ole museokuntoinen. Vanteet nyt on pikkujuttu, mutta väitän ettei tuohon aikaan ollut 16" tai 17" vannetta tarjolla.

    Meidän Olds on rakennettu lähes samanlaiseksi kun se oli 70-80-luvun taitteessa. Kaikki palikat etujarruja lukuunottamatta on siltä ajalta. Silti se ei ole museokelpoinen. Wbbc:n konehuone taas mun mielestä on aivan riittävä. Ehkä tosiaan jäähdyttimen voisi mustata päältä.

    Täysin samaa mieltä oon siitä, että näillä asioilla ei pitäisi pelleillä. Niin monta kertaa on nähty että asia kielletään kun pelataan väärin.
     
  18. Joe Hunt

    Joe Hunt Double Gearhead

    Nää mielipiteet on sit aina hauska juttu,mutta tuon yllä olevan Mustangin konehuone ei ole kovinkaan 67:aa(foortia);akku,letkunkiristimet,johdot,jäähdytin ja mitä muuta vielä jota tuosta kuvasta ei pysty erottamaan.
    Eiköhän niiltä museoautotarkastajilta löydy jämptit kriteerit autojenne museoimiseksi,ainakin tarkastuksessa saatte ne viimeistään kuulla.
    Taitaa aika moni pussihousuilija "unohtaa"mainita tarkastuksen jälkeen vaihdetuista osista kyselijälle...
     
  19. Herje

    Herje Double Gearhead

  20. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    WBCC vaida syylari (älä anna keittää) ja hae MR.multa saat ilmaiseksi org peltikopat.
     

Kerro tästä muillekin!