Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. palontie

    palontie Double Gearhead

  2. palontie

    palontie Double Gearhead

    74 tuli isopuskuriset myyntiin.
     
  3. miguelo

    miguelo Gearhead

    Makuasioista ei voi kiistellä, mutta nimen omaan juurikin vuosimallin 1973 mallisarjan autot ovat myös minunkin suosikkejani, mitä lähinnä 140-sarjalaisiin tulee.

    Juurikin tietyt yksityiskohdat, pienet sirot puskurit ja uudemmat "isot" takavalot ovat kivan näköisiä, etenkin kun puhutaan 142 GL mallista, ruiskukoneella ja kauniilla alkuperäisellä metallinhohtovärillä.

    Mustat nahkapenkit + alkuperäinen GT-mittaristo pyöreillä mittareilla - edellämainitunlainen metallinhohtosininen auto oli aikoinaan ystäväpiirissä, nyt sellainen olisi "oikea herkkujen herkku".
    (siinä on ikäänkuin jotain siroutta, jos suinkin Volvoista puhuttaessa tätä sanontaa sopii käyttää)
     
    mikkis83 ja palontie tykkäävät tästä.
  4. miguelo

    miguelo Gearhead

    Kyllä vain, ehkä niitä on voinut rekisteröidä jo edellisen vuoden loppupuolella, tosin harva haluaa ottaa autonsa käyttöön "ennenaikojaan", kun rekisteröinti/käyttöönottovuosihan noin yleisesti mielletään auton vuosimalliksi, millä on joissain tapauksissa merkitystä ajopelin hintaan.

    Mutta ehkä voimme yhteistuumin todeta 1973 mallin kauneimmaksi.:D

    Mitä isopuskurisiin 140 sarjan autoihin tulee, niin kyllähän takavuosina mitä noita olen nähnyt ja käynyt katsomassa, niin juurikin 1974/75 vuotiset vaikuttivat olevan huomattavasti alttiimpia ruostumaan.

    Itse on tullut monenlaisia Volvoja harrastettua ahkeraan 80/90 - luvuilla, niitä on aina ollut omistuksessa, viimeisen 1970 145 "piilofarmarin" tulin säilytystilojen puutteen vuoksi myyneeksi 2005.

    Mukavia harrasteautoja!
     
    mikkis83 ja palontie tykkäävät tästä.
  5. miguelo

    miguelo Gearhead

    Jospa olisi vihdoin syytä palata itse topicin aiheeseen, jottei tämä mene aivan Volvojen kehumiseksi.

    Eräs hyvä ystäväni tuli hankkineeksi tänä keväänä itselleen harrasteautoksi hienon Pontiac LeMans'in, vuosimallia 1971. (383 strokerilla, tuntuisi olevan varsin pirteähkö)

    Hän kun tykkää katsella ja seurata minkälaista tarjontaa ylipäätään on muutenkin usa-autorintamalla tarjolla, niin oli bongannut nettiautosta LeMans'in, vieläpä avoversiona.

    https://www.nettiauto.com/pontiac/le-mans/9188886

    Tämä kyseinen yksilö on ollut nykyomistajallaan jo vuodesta 1981, joten se varmaankin on vuosientakaa joillekin etelä-suomen jenkkiautoharrastajille entuudestaankin tuttu peli?

    [​IMG]

    Liekö kuva otettu aikoinaan Räyskälässä, kun myyjä ilmoittaa paikkakunnakseen Lopen?

    Soittamallahan asiat selviävät ja autosta voi kysyä lisää, mutta kun autokuumetta ei tällähetkellä ole, vaikka tokihan ostohousut löytyvät.:odcool:
     
  6. J.J.

    J.J. Gearhead

    -73 ei saanut jenkeissä enää myydä pienillä puskureilla/ilman turvapuskuria mitään autoja. 164 volvoon tuli facelift -73 jossa isompi etupuskuri?

    Tässä uskossa olen itse ollut mutta toki samaa mieltä että pienellä puskurilla Volvo on huomattavasti nätimpi.

    Olisikohan juuri tuosta kyse että uutta mallia on saanut jo edellisenä vuotena?

    Aika rauhassa on Pontiac saanut huilata. Mikälie tarina tuon seisotuksen takana?
     
  7. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Varmaan juuri tuosta syystä 70-luvun S-mersuja ei juurikaan jenkeistä suomeen ole tuotu. Aivan hemmetin rumat ne jenkkiversioiden puskurit varsinkin mersussa.
     
  8. isalmela

    isalmela Gearhead

  9. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Ei mikään ihme. 360+4spd+8kolmevartti perä, mukaan alkuperäinen tekniikka ja perä, kori ainakin kuvissa ryhdikkään oloinen. Hintaa 4000€.

    Kutoskoneisista vastaavista huudellaan samoja hintoja ja enemmänkin, ilman ylimääräisiä tilpehöörejä mukaan.
     
    Rotten tykkää tästä.
  10. miguelo

    miguelo Gearhead

    Totta puhut, jenkkimallin puskureilla vaikkapa SL-mersu ei oikein silmäähivele. (toiset ovat jopa noihin vaihtaneet pienempiä normipuskureita tilalle, mikäli ovat kohtuuhinnalla löytäneet, kyseessä eivät ole olleet museopelit)
     
  11. palontie

    palontie Double Gearhead

    takaisin volvoon,mulla oli -73 164 jenkkimalli,automaatti,kattoluukku,vaaleanruskea nahkasisusta ja oli metallinhohto vaaleansininen.
     
    mikkis83, Karpov, J.J. ja 1 muu tykkäävät tästä.
  12. miguelo

    miguelo Gearhead

    Varmasti hyvä ostos, tosin monestihan on nähty sekin, että runsaan kysynnän vuoksi myyjä poistaa auton myynnistä, kun havahtuu jotta tulikohan laitettua liian halvalla tarjolle.

    Sillä jostain syystä toisilla on tapana lopettaa auton myynti-ilmoitus, merkitsemällä se myydyksi, vaikka se on todellisuudessa vedetty vain pois tarjolta.

    Oli miten oli, kallis tuo ei missään tapauksessa ollut pyyntihinnan huomioiden.
     
  13. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Ja ennen kaikkea, tota kun menee ostamaan, onko vastassa se lyhyempi mies ketosesta ja myllyrinteestä vai tylsästi vaan nimikaima?
     
  14. karra

    karra Double Gearhead

    Täältä saa jo R107 SL-mersuun rosterisia, nämä on bolt-on ja takapuskurin mukana pitää asentaa myös siihen kiinteänä kuuluva helma tai hiekkapelti, miten vaan. Tuolta piti saaman jo pari vuotta sittten W116 malliin noita, itsekin odottelin mutta päätin sitten pitää puistonpenkit. Oli eka mallikappale tullut Vietnamista mutta ei olleet sopivat ja nyt aasiassa on jo hierottu niitä puskureita ilmeisesti jo pari vuotta mutta tuloksetta.

    EDIT: https://www.oldieglanz.de/Mercedes/Stossstangen-aus-Edelstahl-fuer-Mercedes-SL-W107.html
     
    Muokattu: 18.10.2017
  15. miguelo

    miguelo Gearhead

    Heh, kyseessä nimikaima. (sporttinen herrasmies, mitä satuin hänen fb-sivujaan vilkaisemaan, jossa uutta kotia autolle myöskin etsittiin)

    Aika tyypillinen tilanne monelle muullekin, pitkään omistamaansa harrasteautoa ei välttämättä ole aivan helppo pistää myyntiin, kun yhdessä ystäviensä kanssa on saanut vuosien varrella viettää lukuisia hauskoja hetkiä ja reissuja, joissa auto on ollut keskeisessä roolissa. (etenkin jos hyvät säilytystilat autolle ovat olemassa)

    Monesti on reissuilla se oma "kultakin" löydetty ja hieman myöhemmin autoa käytetty myöskin hääautona.

    Usein tilapäiseksi aiottu varastointi on lopulta venähtänyt "hieman aiottua pidempään", elämäntilanteiden ja kiinnostuksen kohteiden muuttuessa - mutta kun ei hävittääkään oikein malttaisi...
     
    mikkis83, Hoovee, J.J. ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  16. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

  17. miguelo

    miguelo Gearhead

  18. BRAKE DRUM

    BRAKE DRUM Double Gearhead

    Hieno takapaksin kansi.
     
    isalmela tykkää tästä.
  19. isalmela

    isalmela Gearhead

  20. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Nyt ois jenkkilässä (c-body foorumeilla tunnettu tyyppi) myymässä sairastumisen takia aika hyvän näköstä 1970 2d HT 300.

    https://www.facebook.com/groups/1356442111054980/permalink/1755713034461217/?sale_post_id=1755713034461217
    [​IMG]



    Ray St George
    13 t

    1970 Chrysler 300 53000 miles
    10 000 $
    Pawtucket, RI
    Unfortunately due to a medical emergency, I need $10,000.00 within the next two days. Anyone willing to buy my baby without asking me to come down on my price, will get a complete second generation '70 300 Hurst rear deck lid with end caps and the all important trunk hinge shims. I bought this car as a keeper. I had the same car except it was a convertible the year I graduated high school. I went through the whole car. New dual exhaust that was made using factory specs. New master cylinder, wheel cylinders, shoes, and brake hoses. PM me only if you are extremely serious. If anyone would feel more secure, I can list it on eBay with a "Buy It Now." I already sold another 70 300 earlier this year for other medical expenses. I am reluctant to sell this car but a car can be replaced, a human life cannot. This is a private issue so I cannot disclose the details. To some people, the price of this car may seem too high. I have altogether around $12,000.00 total investment in this car.It's as solid as you can find. I will be taking more pictures in the morning. I don't have much time but figured this is worth a shot to save a life. This car can be driven every day. Thank you for any support or prayers. This is an extreme emergency. Remember to PM me only if you can help.

    [​IMG]
    [​IMG]
     
    esmi, Mokaman, passerby ja 4 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.

Kerro tästä muillekin!