Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. juko7

    juko7 Double Gearhead

    Jospa alkuperäisten matkustajien kiireet on ollu jo takanapäin?
     
    FuryIII '71 tykkää tästä.
  2. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Mikä-se-on? Deputy Coupe? Challengerin "suomiversio".
     
  3. leivonharri

    leivonharri Gearhead

  4. passerby

    passerby Gearhead

  5. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    belair54 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  6. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    Linkkiä alkuperäiseen viestiin korjattu.
     
    passerby tykkää tästä.
  7. caprice305

    caprice305 Double Gearhead

    Datsuni olis kova rallipeli :D
     
  8. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    En tiedä minkälainen tyylitaju Keskisellä on, mutta mun makuun toi Corvette on ainakin. Paitsi mattamusta konepelti.
     
  9. VintageSpeed

    VintageSpeed 3rd gear

  10. WBBC

    WBBC Double Gearhead

    Vesa keskisen olohuone oli joskus esittelyssä.
    Näytti aivan -80 luvun ruotsinlaivan yökerholta.
    Violettiä ja vaaleanpunaista oksennuskuvioista plyysiä, feikkimessinkiä yms mautonta.
     
  11. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    "Perioid correct" oikeuttaa kamalatkin asiat, mutta tossa vettessä nostaa oksennusta suuhun ja särkee silmään, kun siinä on sisusta eri punaisella kun ulkokuori.
     
  12. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    kyl toi korvette enemmän silmää hivelee mitä 95% tuuningautoista mitä oon nähny
     
  13. J.J.

    J.J. Gearhead

    Toihan on nimenomaan tuuningauto toi corvette.

    Luukki on mitä on mutta lähinnä tuo kauhtunut kuosi latistaa vähätkin omistushalut. Varmaan hienopeli ollut joskus 35vuotta sitten.
     
  14. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tuning ja custom kulkee mulla ainakin aikalailla käsi kädessä. Tuningia vaan yleensä väheksytään ja customointia ylistetään.


    Onko niillä paljon eroa? Toki monesti tuning japseissa on spoileria ja muuta, mutta onnniitä sliipattujakin mikä moneen customiin sopii.
     
  15. J.J.

    J.J. Gearhead

    Tuning sisältää myös tekniikkapuolen päivitykset. Custom voi olla pelkillä korimuutoksilla. Alunperin tuuninki tarkoitti nimenomaan viritettyjä autoja, olikohan Saksasta peräisin tuo termi/kulttuuri.

    Toki nykyään yleisesti mielletään että tuning auton titteliin riittää pari levikettä ja pörinäputki.

    Mutta juu aika paljon samoja asioita menee molempien sanojen alle.
     
    Pertti K tykkää tästä.
  16. Bukero

    Bukero Gearhead

  17. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Juu, harva silti taitaa customoinnissakaan jättää koneen tai alustan vakioksi.
     
  18. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Mun näkemys on se, että tuning ja custom on eri asioita. Vaikka joskus ne limittyvätkin.

    Eli spoilerit ja levikkeet on tuninkia, ja esim. sliipattu auto on kustomi. MUTTA siihen vaikuttaa autokin.
     
  19. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Niin.

    [​IMG]

    Custom?
     
    mikkis83 ja Pertti K tykkäävät tästä.
  20. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Millä perusteella? Mulle tuo on tuninkia.
     
    passerby tykkää tästä.

Kerro tästä muillekin!