No juu ehkä niinkin. Itsellä latistaa capriseissa aina se luumu perustekniikka, ja vielä jos se on se oldsin pikkulohko...niiden "kutittelu" kun tuntuu olevan et "laitettu suora putki ja poistettu saastelaitteet ja laitettu halvin edelprokki".
Joo totta. Saa niistä kilvakoitakin koneita ilman pelkkää pakoputkiviritystä. Toki capricenkin hinta tekniikan mukaan. Ei siitä 305/307 onneks tarvi maksaa samaa kuin 383:lla olevasta esim
Juu halpojahan ne. "170" hepoa sen kokoiseen on vain niin kovin vähän kun se koppa ei mikään keijukainen ole. Säpäköitä 305 capisheja ei kauheasti ole tullut myyntilaidalla vastaan, sikses.
Minkä takia ylipäänsä hitaasta 305/307 farmarista pitää rahalla tehdä vähemmän hidas, kun lopputulos on jokatapauksessa laiska lahna? Mulla on ollut tuollainen aikoinaan, ja aivan mainosti riitti sen alkuperäinen toimiva tekniikka. Sportti ja muskeliautot erikseen..
Perustelin vaan minkä takia mielestäni linkin auto oli mielenkiintoinen verrattuna perus capriseihin. Puhe ei siis ollut edes farmareista.
170? Eikös niissä 140-150 oo ennen ruiskua. Toki tbillä toi 170 mut suurin osa 140-150 koska vanhempaa vuosikertaa.
Oletko kuullut sleeppereistä? Ja jotkut tykkää että autossa on papua, muttei halua ajaa voimisteluautolla. Tai sitten yksinkertaisesti "Koska voin".
https://www.nettiauto.com/pontiac/firebird/9934569 Tuli vaan tommonen vastaan. RIP Burt. https://www.barrett-jackson.com/Med...andit-promo-car-is-one-very-special-trans-am/
Jotain 10000 - 19999 € väliltä siis noin nopealla matematiikalla. Samalla vaivalla sen ehkä olisi siihen ilmoitukseen voinut suoraan laittaa, mutta toki jokainen taplaa tyylillään.
Eräällä entisellä overdriven käyttäjällä oli semmoinen budjettiviritetty olds 307, jossa taisi olla 290hv. Sen koneen sisältöä on jossain ketjussa täällä käsitelty.
1965 Dart GT sopivalla rahalla. https://www.blocket.se/arvidsjaur/Dodge_Dart_GT_80905511.htm?ca=1_5&w=3
Meidän tallissa oli joskus -84 Pontiac-farkku uudella 350 crate-koneella, taisi olla 240-heppainen, sillä moottorilla auto oli semmonen mikä sen olisi pitänyt olla tehtaalta lähtiessä.Vielä paremmaksi olisi saanut vähän järkevämmällä perävälityksellä... Oli kaverilla myös sedan-mallinen jonka koneesta jarrutettiin 400 heppaa, eli semmonen peruspirteä pikkulohko, ja sillä laiska lahnakin jaksoi mennä liikenneympyrät sladissa ja muuta hassuttelua.
käyttömukavuuden vuoksi, 307 ja 305 on nippa nappa ok vielä fullsizessäkin sedanikopassa mutta farmarissa se laiskuus on aika perseestä etenkin niillä normi aavikkoperävälityksillä 4v toosalla. ihan alamittanen kone ton kokoluokan autoon jos on vähänkin mäkistä maastoa ja etenkin jos perässä tarttis vetää kärryä.