Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Mulla on 305cid 1985 sedan Caprice johon tuli tehtyä perusremontti ja -viritys. World S/R kannet, flättimännät, Lunati Voodoo 262/256 nokka, puristukset n.9.5:1. Eka startti vielä suorittamatta, täytyy hankkia vielä muutama nippeli sekä paketillinen Imodiumia kun on elämäni eka nokan sisäänajo edessä. Ei tuu vielä kuurakettia tolla koneella mutta toivottavasti kone jolla auto liikkuu huomattavasti vakiota kevyemmin, mutta tehoalue on silti vielä vakion kaltainen. Vakioturbiini siihen tuli vahvistetun TH350:n jatkoksi ja lukollinen aavikkoperä on edelleen. Ulkosesti kone on hyvin orkkis.

    Mulla on kestohaave sellasesta oikeasti nopeasta Capricesta, mieluummin ehkä joku laulettu farmari kuin sedan (=jotka mun filosofian mukaan tulis entisinä edustusautoina lähinnä "entisöidä"). Yhden pitkäkaton olen nähny Tampereella jossa oli raikas 406cid ja nettiautossa on tullu joskus vastaan 383cid koneisia sedaneita.

    edit: Tuosta järkevyydestä. Alunperin piti tehdä vaan hyvin edullinen koneremontti jossa laakerit ja venttiilivarren kumet sekä tiivisteet vaihtuu ja kone maalataan, ja myöhemmin ehkä tehdä sitten kokonaan eri 350/383cid kone, mutta lapasestahan se lähti kun nokka oli kulunut, männät halpoja ja käytetyt kannetkin tuli vastaan sopivasti. Ehkä lasken tässä arvon sille, että kyse on auton alkuperäiskoneesta (=pussihousuilua) ja tässä kuitenkin verrattain halvalla tuli tehtyä harjoittelumielessä elämäni eka auton koneremontti.
     
    Muokattu: 10.9.2018
    KKOSKINEN, Karpov ja 12345678910 tykkäävät tästä.
  2. speedy

    speedy Double Gearhead

    Muokattu: 10.9.2018
  3. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Eikös tämä ollut siinä yhdessä listassa heti helvetin jäätymisen ja Suomen Euroviisuvoiton jälkeen?
     
    Mokaman, sdfsd, Gary Grand ja 1 muu tykkäävät tästä.
  4. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Eli 2/3 on jo tapahtunut.
    Tulevia pakkasia odotellessa siis ....
     
  5. Marklin

    Marklin Double Gearhead

    Tokihan suurin osa noista 77-90 GM-farkuista on joko 305 tai 307 tekniikalla, mutta kyllä 350:sten lisäksi on tullut tavattua ainakin Pontiac ja Chevy 400:lla, Buick 403:lla ja Olds 455:lla.
    Alkaahan tää jo OT:ta olla ja sopisi varmaankin jenkkifarkku-topickiin.
     
  6. Petri R.

    Petri R. Double Gearhead

    Aika vanha. Suomen vanhin rekisterissä oleva Kupla on muuten Espoon automuseossa, tais olla vm. 1949. Eli sekään ei ihan ole "raitapaitojen" tekemä.

    Automobiili -lehdessä oli muuten taannoin hyvä juttusarja kuplavolkkareista. Jotain muistinvaraisia poimintoja:
    - Suomen ensimmäinen ja vanhin kupla on ajettu paskaksi jossain risteyskolarissa jo 50-luvulla ellei aiemminkin. Joku vaikutusvaltainen henkilö ostanut auton suoraan tehtaalta sodan jälkeen ennen kuin sitä tuotiin virallisesti edes maahan, mutta tuotantoa oli kuitenkin jo jatkettu.
    - Kaikki kuplavolkkarit Aatun Saksasta alkaen aina Brasilian viimeiseen kuplaan on valmistenumeroltaan samaa sarjaa, eli eka on 1 ja viimeinen on joku x miljoonaa. Tuosta välistä puuttuu ainoastaan muutama yksilö jotka on ollu kokoonpanolinjalla keskeneräisinä kun liittoutuneet on alkaneet kolkuttelemaan Wolfsburgin portteja ja autoja koonneet vangit on alkanu rettelöimään ja pistänee tuotantolinjalta volkkareita paskaksi, kunnes ne vapautettiin. Tehtaan saksalainen johto sai parsittua jämistä muutaman ajokuntoisen auton joilla ajoivat jonnekin lähistölle antautumaan. Eli siis viimeisen 3. valtakunnan kuplan ja ensimmäisen sodan hävinneen Saksan kulpan välissä on muutaman valmistenumeron tyhjiö autoista, jotka eivät koskaan valmistuneet.
     
    speedy tykkää tästä.
  7. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    mistä tieto peräisin onko faktaa? Vai onko jo uudelle myynnissä
     
  8. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Uudelle omistajalle tehty vakuutus 10.9. alkaen.
     
  9. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    itekkin tiiän yhe buikin 403 koneella jostain 70- luvun lopusta (kuulemma hyvä kone vakiona), eikö noi isommat koneet hävinny 80 luvule tultaessa kokonaan valikoimasta?
     
  10. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Hävis. Munkin eka jenkki oli buick 403:lla. Hyvä kone luonteeltaan eikä edes mikään pahan epätaloudellinen.

    Jokunen ponu 400:lla ja buick 403:lla ollut lähivuosina farkkuna myynnissä.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  11. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Lottovoittajan lauluauto. (sorry, vitsi, ihan oikeesti) :odoops:
     
  12. oceanic7

    oceanic7 Double Gearhead

    Hieno autohan se. Ei sillä vissiin paljonkaan ajeltu, en ole ikinä nähnyt sitä luonnossa vaikka samaa kyläpahasta asutankin.
     
  13. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    mitä vei matka-ajossa?
     
  14. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Sen verran vielä... Harvemmin otan kantaa hintapyynteihin.

    Käytetyissä tavaroissa on isojakin eroja joita ei kuvista näe, jokainen saa
    pyytää omastaan mitä vaan ja kauppahan syntyy sitten kun myyjä ja
    ostaja ovat hinnasta yksimielisiä ja että tuote sitä on hintaa vastaava.
     
    Toke ja daavid-son tykkäävät tästä.
  15. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Jotain 14-15 oli usein mutten pelkkää matkaa ajanut. Sedan Electra th400:lla.
     
    sdfsd tykkää tästä.
  16. sdfsd

    sdfsd Double Gearhead

    ok, no ei paha kuitenkin th400 on aika iso ja jollei pelkkää matkaa.
     
  17. tapsah

    tapsah 2nd gear

    Kyllä roolipelaaja, kaikkien alojen asiantuntija Karpov näkee heti kuvista, vaikka kuinka suttuisista, miten paljon on lätkäisty tuotteelle ylihintaa. On se hyvä että kaltaisiaan on olemassa se saa ajattelemaan että kuinka hyvin omat asiat onkaan.
     
    Peeaa tykkää tästä.
  18. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Tapsa, od:n oma stefan löfven :cool:
     
    sdfsd tykkää tästä.
  19. rb

    rb Double Gearhead

    OT:

    Kävin pitkästä aikaa nettiauton sivuilla ja rajasin haun vuosimalleihin 57 - 62 kuten tein vuosi sitten kesällä.

    Karkeasti arvioiden yksikolmasosa autoista oli samoja, mitä silloinkin oli myynnissä.

    Mistä se sitten kertoo, niin sitä on vaikea sanoa, koska osa ainakaan kuvien perusteella ei vaikuta ylihinnoitetulta.
     
  20. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Vaikea määritellä oikea hinta?

    Esim: jos myyn jotain katon myytävien autojen hintaa ja yleensä laitan halvimpaan päähän. ( leimatut ja ihan pikku vikaset on eri ku iha romut mistä puuttuu puolet autosta) mut tuntuu et silti aina on yli hintaa :confused:
     

Kerro tästä muillekin!