Nettiautosta bongattua

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja Rüsselsheim, 28.4.2006.

  1. Charger´69

    Charger´69 Double Gearhead

    No sehän on selvä että museoautossa pitää tekniikka täsmätä siihen mitä rekisteriotteessa lukee, jos se ei siellä lue, niin eihän museotarkastaja tiiä saako sen siihen laitettua virallisesti. Eli täytyy sen noudattaa ainakin jossakin määrin kuitenkin Suomen muutoskatastuksen pykäliä jne. Ei varmaan olisi ollut ongelma jos se Meisseli olis ollu muutoskatsastettu sille motille ja se ei olisi ollut uudempaa vuosikertaa kuin itse auto.

    Mutta oikeassa olet, eri tulkintoja tulee ja noissa vintage museo ukoissa jotka noita tarkastaa niin on rajuja eroja, se toki ei ole hyvä juttu.
     
  2. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Välillä näkee myynnissä museoautoja joissa katsastus lähellä. Siinä mukava ylläri kun tuleekin ylimaalausta ja muuta halpaa jos meinaa statuksen pitää :D
     
  3. TimoN

    TimoN Gearhead

    Niin joo, tuoltahan se kieltämättä kuulosti mun kirjoittamana (ja saattoi niin ollakin), mutta kun kuulin sen tarkastajan kertomuksen, niin sain nimenomaan sen käsityksen, että se suurin ongelma oli se, että oli erilainen moottori kuin oli alun perin ollut. Ei niinkään se, että oli jäänyt muutoskatsastamatta. No, turha spekuloida sen kummemmin, kun ei voi tietää.

    Jotta palattaisiin aiheeseen, niin tässä yksi nettiauton löytö:
    https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/240/10004044

    Tossa päinvastoin kerrotaan olevan 2,2 -litrainen moottori 240:ssä. :) Ja ei ole vielä museoauto, mutta myyjän mukaan "museo rekisteriin ei pitäisi ihmeempiä olla". En nyt muuten kommentoi kuin että toi 240 lienee vaan näppäilyvirhe, koska kyllä toi varmaankin 220D on, kuten muut tiedot kertovat.
     
  4. Siltalankulma

    Siltalankulma 1st gear

    Tuo mese on korinvaihto. Sitä ei hyväksytä museoon. Kuten ilmoittaja toteaa niin jotain pientä voi olla...
     
  5. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    "Varmaan moni on tarkastuttanut museoautoksieri härveleitä itsekääntietämättä tarkemmin, että mitäoikeastaan on tarkastukseenviemässä."

    Kun tarkastutin 66 chevellefarmia niin ei jäänyt epäselväksi.
    Tarkastaja: Mikäs auto tämä on?
    - Chevrolet Chevelle Malibu
    - milläs sinä sen perustelet?
    ...sitten tulkkasin vin-koodin ja trimtagin mitä ne tarkoittaa
    Eli halusi vähän kysellä mitä tiedän autosta.
     
  6. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Hehkutteles naapurille tai työkavereille:

    "Autoni on museorekisterissä ja sen vakuutus on vain muutaman kympin vuodessa"

    Niin jo alkoi ajopäivistä tukkimiehen kirjanpito.
     
    mikkis83 ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  7. jarona

    jarona Double Gearhead

    Onko se niin kauheeta jos joku pääsee vähemmällä?
    Jep, kiitos ja anteeksi avautumiseni.
    Meitä on moneksi, autoja samaten.
    Miksi emme soisi tilaa kaikelle virityksille ja
    meille onnettomille virittäjillemme?
    Olkaa kuin teitä eis näkyisikään, mopilistit.
     
  8. jarona

    jarona Double Gearhead

    Sohaisinko?
     
  9. jarona

    jarona Double Gearhead

    Mulkut ovat täysin käypäsiä makkarissa, ei yleisesti heilutellessa...
     
  10. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Jahas, ärripurri on noussut kolostaan :D
     
    mikkis83 ja isalmela tykkäävät tästä.
  11. mpower

    mpower Double Gearhead

    Tästä tulikin mieleeni,olimme vuosia sitten Thaimaassa lomalla kaverien kanssa ja pyysimme neitokaisia sanomaan "ärrin purrin perkele",eivät osanneet vaan sanoivat ällin pullin pelkele"!
    Jotenkin "ärrän" sanominen sielläpäin vaikeeta!:D
     
    Pertti K ja viikinki75 tykkäävät tästä.
  12. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Oliko neitokaisten suu tyhjä...? :rolleyes: :D
     
    mikkis83 ja Roju tykkäävät tästä.
  13. mpower

    mpower Double Gearhead

    Juu,oli!Tietysti voisin tarinoida enemmänkin Thaimaan reissuista!Olin siinä minä maalaispoika ihmeissään!Ai tämmöistä
    tää sitten onkin!Hui!:p
     
  14. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Juu, ei niitä kaikkia kannata tänne netin syövereihin laittaa, muistelee vaikka ennen kuin
    nukkumatti tulee niin on hyvinkin mahdollista kun aamulla herää on hymy huulilla... :odcool:
     
  15. mpower

    mpower Double Gearhead

    Carpenter on aika cool,silti arvioisin monia kiinnostavan mpowerin seikkailut eteläidän ihmemaassa!:p
     
    wilburi tykkää tästä.
  16. Carpenter

    Carpenter Double Gearhead

    Kiitos kuitenkin, vaikka "säälipisteiltä" vaikuttivatkin... :D
     
    isalmela tykkää tästä.
  17. viikinki75

    viikinki75 Double Gearhead

    Tämä oli juurikin se syy, miksi en esim. naapureille kertonut Cadillacini olevan museorekisterissä. Ei ollut mustat kilvet. Aiemmista mustakilpisistä autoista aina tuli kyselyä, että onko museorekisterissä.
     
    Karpov tykkää tästä.
  18. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Nomutta onhan se helpompaa kun ei tarvi itse pitää kirjaa, huikkaa vaan naapurille että "Montas päivää on vielä jäljellä?"
     
    passerby, wilburi, Charger´69 ja 2 muuta käyttäjää tykkäävät tästä.
  19. lucky74

    lucky74 3rd gear

    Tätä seikkaa ihmettelin jo sillon kun hetken aikaa tuli oltua oman elämänsä pikku pussihousu ja omistettua oikia museo-auto kaikkine prosyyreineen. Sinänsä yks paskanhailee ajaako tässä verotusvaltiossa omallaan päivän tai kaks yli "sallitun" mutta miten on mahdollista että jos auto saa verovapautuksen sen takia et on museo-ajoneuvo ettei valtiota kiiinnosta ottaa fyrkkiaan takas kun sä vaan vaihdat normi vakuutukset autoon ja vetelet ympärivuoden kesärenkailla ja käyt kaupan päälle leimallakin vain joka toinen vuosi? Miten pelkkä vakuutus voi riittää tähän? Vakuutettuahan nyt saa melki mitä vain jos lompuuk kestää? Katsastusviskaalilta kysyin tätä ja sanoi että heidän tehtävä on puuttua vain seikkoihin jotka koskee normi tieliikennepykäliä ja ei toimia veroviranomaisina. Mutta kanta oli että museolaite ei muutu kelataksiksi sillä että laittaa "normi" vakuutuksiin ja saa ajella vaikka 367 päivää vuodessa. Että oisko jollain tähän ihan oikeaa faktaa eikä nesteen baarin pystypöytä mutuilua? Kukaan kun ei oikein tunnu tietävän, edes vakuutusyhtiöt tai leimasedätkään.
     
  20. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Otettiinkos siinä museotaksijupakassa virallinen kanta asiaan?
     

Kerro tästä muillekin!