Nitro Nationals 2017

Ketju osiossa 'Drag Racing', aloittaja homer, 1.6.2017.

  1. BBC

    BBC Guest

    Vittu mitä paskaa. Ei ole nähty tuommoista 4h vetelehtimistä ennen. Sitten pieni öljyvahinko n. 100m ja taas 2h nussittiin hanskaan.

    Toivottavasti:
    -FIA ottaa EM arvon ja antaa sen Norjaan.
    -Pj ja Arvovaltainen Hallitus on vastuussa ja tajuaa erota
    -Toiminnanjohtaja tai mikä lie palkallinen katoaa viroon maan alle.

    Onneksi taas pääsee Tierpiin elokuussa. Tuommonen rasvaus mikä aamusella, hoidetaan Tierpissä 20-40minuutissa.

    Niin ja jokainen joka täällä puolustelee tuota paskaa, tervetuloa Tiepiin katsomaan, josko ne pienet simmuset vähän aukeaisivat miten näitä hommia hoidetaan vuonna 2017.

    A

    Harmi vain kuulla ne kommentit tiimien sponsoreilta, joita itsekin tuolla yritin kuljettaa ja pytää VIP vieraille sopivalla tavalla. Aika moni sanoi että paska laji, monesti on käyty mutta joka kerta menee alaspäin kuin lehmän häntä tai tässä kohtaa häntä on jo loppunut ja tippuminen alkanut.
     
    rodek, superbird ja three hundred tykkäävät tästä.
  2. superbird

    superbird Gearhead

    Vuodesta 1985 asti kisoja katsoneena kotimaassa, Ruotsissa ja paljon Usa:ssa, voin todeta tämän viikonlopun olleen radanputsauksen puolesta onnettoman. Ennätys hidasta, kestää tunteja. Ei voi tietenkään vaatia nhra nopeutta putsaukselle kun siellä kalustoa paljon käytössä. Kuitenkin kyseessa EM-kisa niin vaikka vuokravalinettä ym niin saadaan putsausaikaa lyhennettyä.
     
    three hundred ja litres tykkäävät tästä.
  3. homer

    homer Gearhead

    Onnekseni olin paikan päällä eilen niin jäi sentään suht hyvä maku suuhun.
     
  4. Mika.V

    Mika.V 3rd gear

  5. Kalu

    Kalu Gearhead

    Toisaalta kuultua. Aineet jotka viime vuonna toimi, ei nyt näköjään tänä vuonna toimineetkaan. Ite vain telkkarista katsojana, varsinkin jälkeenpäin katottuna tuon putsaus session pystyi ohittamaan. Paikanpäällä tietysti harmittaa odottelu. Varmaan rataryhmääkin harmittaa moinen, kun ei onnistu, käsittääkseni ei ole taidosta kiinni. Huomena päivä uus, toivotaan vähemmän rasvauksia. Toivotaan että VIP pääsee pari kertaa radalle myös. Kaljatuoppi nenän edessä sanoo, että ei sitten huomenakaan paikanpäälle, onneks on livestriimi...
     
  6. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Tämä totta. Vipit näki kyllä lajin varjopuolen, varsinkin ensi kertalaiset
    Ei hyvä
     
  7. Woodpecker

    Woodpecker 2nd gear

    Oon kyllä ulkopuolinen ehdottamaan ja täysin tietämätön kysysmään...
    -Mutta heitän silti:
    Rataryhmän toimita on nököjään lajin kannalta avain asemassa?
    *Pystyiskö heidän toiveita/vaatimuksia toteuttamaan?
    *Ryhmä tekee valtavasti vapaaehtoistyötä, löytyiskö sinne mitään porkkanaa?
    *Mitä vimpaimia tarvitaan? Uusi kumitus kone näytti nerokkaalta!

    Ite lähtisin mieluusti talkoisiin mutku...
     
  8. Gutless

    Gutless 3rd gear

    https://kuvia.1g.fi/kuvat/2017/FHRA/Nitro+Nationals/Saturday/MOP_9815.jpg mitä tässä kuvassa tapahtuu? Onko kone räjähtänyt vai ihan normi meininki?

    Sitä miettinyt monesti että kuinka pahaa myrkkyä tuo metanoli on kun sitä joka tilanteessa käytetään. Esim lähtöalueella, kuinka paljon sille altistuu? Ja radan teossa. Sitten se on outoa kun monesti kuski istuu maski päässä hytissä ja kone tupruttaa. Tiimi ympärillä ilman maskeja. Palamatonta varmaan tulee putkista vai miksi muuten maskit kuskeilla?
     
  9. rale RS#97

    rale RS#97 1st gear

    kone rikko ,laatikko räjähdys tai perän rikko. noille ei yksinkertaisesti voi mitää, varmasti kaikki teamit ovat hommansa tehneet, että näin ei kävisi. tuollaiset öljyämiset harmittaa eniten kuskia ja teamia, koska oman vahingon takia toiset ei pääse ajamaan.
     
  10. Tomaso

    Tomaso 3rd gear

  11. Jukka_S

    Jukka_S Gearhead

    Tais mosa tossa saada kipeetä, ei toi ihan normaalilta näyttänyt :D

    No ei se metanoli varmaan terveellistä ole hengitellä. Kuskeilla varmaan hyvä olla maskit jo sen kuminkärynkin vuoksi.
     
  12. MK&HK

    MK&HK 1st gear

    Aivan käsittämätöntä meininkiä tänään:
    1. Kuulutukset voisivat kuulua tasavetaisesti joka puolella. Osa osallistujista ei tiedä missä mennään ja koska kukakin ajaa kun ei esim. jos kiertää toisella varikolla. Pitääkö olla iso hieno auto, värmeet ja tukku rahaa että saa kuulumaan myös toisella varikolla. Puussa kajarit, mut mitään ei sieltä kuulunut.
    2. Miten monet jäi ajamatta tänään vaikka kehnon kauttarannan aamutiedotteen mukaan luvattiin. Pro ajaa monesti tämän päivän aikana. Monet oli tiedotteitten, onnettomien tämän päivän suhteen, uskossa että muitakin ajetaan kun Pro. Missä on kunnon tiedotus?
    3. Selvät aikataulut pitäisi olla....sotkua sotkun perään.
    4. Miten on mahdollista ettei rataa saada kuntoon. Luoja paratkoon kun Suomi on Ruotsin kanssa ostanut puhdistuskoneen yhdessä/ yhteisomistukseen eikä sitä ollut paikan päällä. Puheitten mukaan ei viitsitty tuoda paikan päälle muutaman päivän ajaksi. Olisi tuosta puhdistuksestakin jotakin valmista tullut sekä kunnostuksesta eikä olisi ollut pinsettihommaa monen tunnin ajan.
    5. Jos Lounas on sitä luokkaa että uunimakkara perunan ja kastikkeen kera on kylmää niin ei hyvä. Peruna oli kun olisi puoli tuntia ollut lautasella ...samoin kastike...Ainostaan makkara oli hieman lämmin. Pitäkää nyt hyvänen aika ruoka kuumana ja salaatti kylmänä.
    6. Sponssaajana voin sanoa etten kyseisen Teamin ajoa tänään nähnyt vaikka koko päivän odotin,
    Harmittaa ajajan puolesta mielettömän paljon ja voin vain sanoa että mikään ei jarruta minua jos huomenna aikataulu kusee niin kun tänään. Aion mennä kannustamaan koska olen sponsannutkin häntä. Uudelleen huomenna ajan siis tsemppaamaan häntä ....80 km sinne ja 80 km takaisin kotiin.....JA TOIVON HARTAASTI ETTEN TURHAAN ELI TARKOITAN ETTÄ HÄN MYÖS SAA AJAA!
     
  13. johntravolta

    johntravolta 3rd gear

    Nyt koettiin perjantaina kaikkien aikojen paskin kisapäivä jos torstaita ei oteta lukuun. Hommasta ei vain yksinkertaisesti tule mitään. Moneen kertaan on jo ihmetelty mitä on tapahtunut radan siivoukselle? Sama toilailu jatkui sitten la.

    Vannoutuneena dragracingin ystävänä sitä on aina vain jaksanut uskoa toimintaan, vaikka sitä monasti ja aiheesta olen täällä kritisoinutkin. Mutta nyt meni usko. Jotain radikaalia on tapahduttava. Tätä nussimista on ollut jo muutaman vuoden joten vastuullisten pitäisi tehdä johtopäätökset ja lähteä nostelemaan muihin hommiin.

    Tosin ensi vuonna tuskin on EM kisoja suomessa, joten voitte jatkaa harjoittelua aivan kansallisissa jos kehtaatte vielä olla puikoissa. Minä en kehtaisi.

    Tarkoitus oli meilläkin olla paikanpäällä koko viikonloppu. Nyt vain kävi niin että pe riitti ja tänään seurueemme vei vähäiset euronsa järvenpään Puistobluesiin. Liput 3x72€, parkki 30€, sapuskat ja juomat yht n 80€. Nämäkin yli 300€ olisi tipahtanut fyyran kassaan jos homma toimisi. Pienistä puroista jne.

    Myös alueen myyntipisteissä homma kusee. Pehmiskärryssä asenne että asiakas on väärässä ei voi toimia ja varikon ravintolassa kun ostin suurta herkkua lihiksen kahdella nakilla, paketin sai lämmittä itse tuolla päydän päässä kun meillä on nää EM kisat ja vähän kiire. Ihan törkeen hyvää asiakaspalvelua. Niitä perunoita ei tosiaan voinut edes katsoa, saati syödä.

    Katsomolippu oli pe kohtuuhintainen. Mutta se näkymä oli osin peitetty maalin päästä joillain saksilavoilla. Myös lähtöalueella oli saksilava ansiokkaasti jonkun varmasti maksetun mainoksen edessä. No iltapäivän seisokeissa saksilavat sitten siirrettiin joten maalipään radan kuivausta ei ollut ilo seutata. Lähtöpäästä lavan takaa paljastui tampereen fyyran näyttelymainos sekä autoglymin logo.
     
  14. Pertti K

    Pertti K Gearhead

    Noniin, voikin odottaa taas seuraavat 15 vuotta, aika lailla samalta tuntui seurata radan putsausta kuin kuivaustakin. Minulla ei kompetenssi riitä arvostelemaan toimintaa, mutta vastaantulo antamalla vapaan pääsyn sunnuntaille oli fiksu veto. Itsellä kun matkaa 280 km/sivu niin taitaa jäädä käyttämättä...

    Makkarat oli hyviä ja kuumia, olut hyvää ja kylmää. Varikoilla oli onneksi paljon nähtävää luppoajalle. Jäätelökärryn toiminta kyllä vähän ihmetytti: yksi kysyy mitä otan ja rahastaa, toinen kysyy mitä otan ja pyytää kolmatta tekemään sen, neljäs huutaa välissä "seuraava!". :rotfl:Neljä kirjainta: LEAN.

    Öljy-hetken mainos näkyi olevan radan varressa. No se aiankin sai rahalle vastinetta.
     
    Muokattu: 2.7.2017
  15. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Nitro "pamahdus"harvemmin tuottaa tällästä siivousta...ookkona kosks viimeks kokenu esim. tierpissä 400m.peräöljyrasvausta...ja tässä tapauksessa radalla ei persiissä:pinup:Rasvauksia on vaan niin monimuotosia...
     
    Mikkis tykkää tästä.
  16. Mikkoli

    Mikkoli 3rd gear

    Auliksella on nyt lättis pätkiny matkalla...toivotetaan ongelmatotanta matkaa Tierpiin...:odwink:
     
  17. PPRCuda

    PPRCuda Gearhead

    Jaapa jaa, kismitti niin että lähinpä kotiin la iltapäivällä ja ajoin Kalajoen Bimmer -partyjen kautta. Siellä liukkaus oli valttia.

    Kisoissa olen käynyt eka kerran 1982 ja aika monessa maassakin. Mulla oli paskin Nitro-viikonloppu ever. Kilsoja tuli 1700 muiden pikku asioiden lomassa. Kuwaitin pojalla Hussainilla jokunen kilsa enemmän. Toivottavasti se tunsi saaneen rahalleen vastinetta.

    Onnea sunnuntaille. Sitä tarvitaan.

    Ihmiset tiimeissä ja katsomossa on mahtavia. Sain viettää viikonlopun huippuseurassa ja hyvässä hoidossa. Kiitos!

    [​IMG]
     
    Muokattu: 2.7.2017
  18. josu

    josu Gearhead

    Tästä FHRAn toiminnasta ei taida paljoa positiivista hommaa tänä vuonna löytyä.Miksi v...lla pitää asiat ryssiä tällä tavalla...ihan totta eikö asiat voisi hoitaa kuntoon niin kuin ne tehdään ruotsissa,ovat varamsti olleet Tierpissä vastaavassa tilanteessa ja hokanneet,hei täällä asiat tehdään meitä paremmin otetaan mallia noista,hommataan samat vehkeet ja aineet suomeenkin niin saadaan kaikki toimimaan paremmin kuin nykyisillä vehkeillä,no ei ni ei...
    Fhran konkurssikierre rupee häämöttää loppuaan tällä meiningillä,alamäki on jatkunut ja jatkuu........... sääli vaan noita ulkomaalaisia kuskeja raahaavat kaluston tänne ja tulevat kattomaan kun opetellaan putsaamaan rataa,varmaan nauraavat partaanasa,no voin kuvitella kuinka moni suosittelee paikanpäälle tulemista vuonna 2018
    Drag Race on parasta Livestreamista katsottuna kun voi käydä parin tunnin välein katsomassa tapahtuuko radalla mitään;)
     
  19. max

    max Gearhead

    No nyt on lyöty FHRA:ta kuin vierasta sikaa.Haluisko fyyra puolustautua,ja onko tämä nyt siihen oikea foorumi?
    En tiedä.
    On mulla edelleen lauantain ranneke kädessäni,ja saisin tänään ilmaisen sisään pääsyn.Olen vaan epäluuloinen ja en viitsi ajaa enää koko päivää kokemaan uutta pettymystä.
     
  20. SG440

    SG440 3rd gear

    Pohjakosketus. Sinne jäädään tai noustaan ylös. Jokusen EM:n käyneenä. Oli pakko lähteä iltapäivällä meneen. Enkä varmasti ole ensimmäinen, jolla hermo petti...
     

Kerro tästä muillekin!