No prep

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja 383, 19.3.2024.

  1. 383

    383 Gearhead

    :):):)
     
    6PPC, fmila ja harrastaja tykkäävät tästä.
  2. Fuselage

    Fuselage Gearhead

    Pekka Perusnegatiivi iskee heti. :D:eek::p Jos noi kaikki autot osallistuu tänä kesänä, missähän välissä se perustallaaja pääsee ajamaan. :poff:
    Ei vaineskaan, hyvä jos saadaan vähän sirkusta, jos se lisäisi yleisön kiinnostusta Drag Race puolelle.
     
  3. MaxDura

    MaxDura Gearhead

    No nehän on poissa rahvaan joukosta sitten jonottamasta joten no problem.
    Fyyrahan ilmoitti että koittaa sujuvoittaa ajattamista noilla kenttäpäivillä niin ehkä se siitä ja kaikki saavat ajaa riittävästi :D
     
  4. 1320

    1320 Gearhead

    Toivottavasti, viime kerralla kun Vesivehmaalla kävin reilu vuosi sitten niin Noupreppiukot ajeli ainakin 2 jos ei 3 kierrosta ja sen aikana me liikuttiin ehkä juuri yhden auton mitan verran eteenpäin. :wc:
    Täähän ei ole tietenkään No Prep kisaajien vika, ja hienoa että tällaista saadaan kotimaan radoille, tuo varmasti lisää yleisöä katsomoihin.

    Mut tuon takia ei viime kesänä ollut ihan hirveää hinkua lähteä Vesivehmaalle ajelemaan, kävin sit mielummin rikkomassa vehkeet Kiikalassa jossa ajattaminen toimi hienosti.
     
  5. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Täähän saattaa johtua muistakin seikoista kuin no prepistä.Nois tapahtumissa tuppaa olee monilla varikon kärkipaikat vallottaneilla etiketti vähän hukassa. Jos erehtyy menemäänpitkän lineuppijononperälle, ja varikkopaikasta riippuen on välillä pakko, ni siihen väliin pukkaa jengiä korkeintaan kysymällä siltä joka on omalla kohdalla jonossa. Yks ratkasu ongelmaan vois olla tetaajien jakaminen ryhmiin. vaikka A, B, C, D,jotka ajais kierroksen vuorotellen.Vaatis järjestäjältä jotain, mut uskoisin et lisäis perustestaajien viihtyvyyttä tapahtumassa.
     
    three hundred ja rallikuski tykkäävät tästä.
  6. Slant Sickness

    Slant Sickness Double Gearhead

    40+ vuotta sitten ryhmien lähtöjärjestelijät kokosivat FHRA:n kisoissa oman ryhmänsä "nyt olisi aika lähteä liikkeelle" jonoon lähtöalueelle päin. Ei sovellu jokamiehen ajoissa, mut kisoissa Räyskälässä, Seutulassa ja mitä niitä nyt oli, toimi jotenkuten muistin mukaan hyvin. Samainen lähtöhämmentelijä opasteli ja veteli vähän myöhään tulossa olevan jonon ohi ja avitti oikeaan paikkaan, jossei se ollut muuten selvillä.

    Olin paikalla!
     
  7. Shining Whit

    Shining Whit Gearhead

    Näin tapahtuu tänäpäivänäkin, kisoissa. Ajetaan ryhmittäin, ajojärjestys on julkinen ja varikolla käy varikkopomo kertomassa et toi ryhmä menee nyt ja te sen perään, arvio ajasta minkä kestää. Noiden kaduntapahtumien osallistujamäärät on kohtuu hyvin tiedossa etukäteen, ja tollanen teoreettinen "ryhmäjako" onnistuis sielläkin. Ekana saapuneet 40 sais A:n, ja menis "paalipaikalle", seuraavat 40 B, ja varikkoa edestäpäin täyttäen, niin monta"ryhmää ku autoja riittää. Ja sit vaan A:t eka, B:t perään jne. Ei tarvittais kilometrin jonoa ku systeemi opittais. Loppupäivästä jos ajaminen hiipuu vois sitte poistaa ton jaottelun, vaikka siin vaiheessa kun olis alle 10 autoo per ryhmä kierroksella. Toi nou prep jengi yleensä ajaa tietyllä kellonlyömällä, eli se on kaikkien tiedossa. Ne hoitavat itse ajojärjestelynsä ja kuskit ovat kokeneita jolloin homma sujuu nopeammin kuin keskiverto tallaajalla. Tota voi tietty vähän sotkea ja hidastaa se jos tehdään pro burniksia ja jotain pimpjuice levityksii, mut se on järjestäjän asia määritellä noi onko sallittua vai ei.
     
    KOMONEN ja rallikuski tykkäävät tästä.
  8. supo

    supo Double Gearhead

    Porin kisoissa hyvä systeemi eli jokainen ryhmä omassa pilttuussa eli ajatus loistavaa!
     
  9. fmila

    fmila Gearhead

    Kun noissa Riversiden järkkäämissä tapahtumissa on myös kilpailijanumerot käytössä, niin jaottelun voi tehdä jo niidenkin perusteella, ei tartte A / B/ jne jaottelua. FHRAn järkkäämissä kadunmiehen tapahtumissa mennään rekkari nron mukaan, joten siellä pitäisi jaottelu tehdä esim. Varikon alueiden mukaan ja autot merkata vaikka "racetussilla" tuulilasiin niin toi jaottelu selkeyttäisi tosi paljon lineupin toimintaa ja varikko-elämää muutenkin, kun "tarpeettomat" pysyisi tontillaan odottamassa, silloin kun on muiden vuoro jne.

    t. AM
     

Kerro tästä muillekin!