Nokka-akselin valinta bbm-383

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja sysler, 12.10.2008.

1. sysler

sysler 1st gear

Oisko kenelläkään hyvää vinkkiä nokka-akseli bulmaan?
    hakusessa olisi perus hyd.nokkakeppi tavallisilla nostajilla vakioon 60-luvun lohkoon.Tarkoituksena olisi kuitenkin valita nokka jolla saisi mahd.paljon alakierrosvääntöä,ja sen kuuluisan muskelimoottorin tyhjäkäyntiäänen.Olen jo alustavasti katsellu Mopar Performancen,comp camsin,lunatin ym. nokkia mutta asteet ja nostot ei tahdo sanoa oikeen mitään.Oisko joku merkki selkeesti tarkotukseen sopiva/hintalaatu suhteessa ylitse muiden.Kone tulee muuten pysymään vakiona..4bbl-rautaimari+pikkuholley,valusarjat ym.Kiitoksia etukäteen vastauksista.

2. GARAGE_INC

GARAGE_INC 3rd gear

Liekö tuo Compin XE268 sopiva tuohonkin koneeseen? Sillä on hyvät vääntö ominaisuudet., toimii aika sivistyneesti ja ei puudu ihan heti vaikka antaa kiertää . On tuntunut olevan suosittu nokka-akseli.

3. elcamino0365

elcamino0365 3rd gear

mulle ainakin on tulossa caminoon 305 sama compin xe268h nokka. suositeltiin että hyvä nokka ja kirjassa sanottiin muistaakseni että "mild rought idle" et eikös se viittaa vähän raskaampaan tyhjäkäyntiin. mut ens viikoloppuna yritän saada padan paikalleen ja käyntiin että sitten selviää vaikuttaako miten.... ja nokka on vielä californian säädösten mukainen et pitäis saada vielä päästöistakin läpi jos niitä mitataan niin kuin mulla.

4. F-body

F-body 3rd gear

Comp cams:sin Thrump nokalla saisit ainakin äänet kohdalleen. Miedoin Thrump-nokka on tehty justiinsa kuvailemaasi tarpeeseen. Pakoäänet voit tarkistaa Compin sivuilta löytyvästä videosta. Hyvä alavääntö ja rähinä tyhjäkäynti tuppaavat kumoamaan toisensa. Vaihtoehtona tietenkin on suoravirtaus pöntöt pakoputkistoon (glasspack).

5. sysler

sysler 1st gear

ei näytä olevan Thrumppia saatavana isolohko moppeen.. muuten kyllä ois varmaan aikas täydellinen keppi..hienoa on että nokkavalmistajilta löytyy nykyään tollasia.. täytyy varmaan katsella tota xe 265:sta..ois hyvä pagage tarjolla about $400 ja kaikki hilut paitsi venat..

Kerro tästä muillekin!