Nova höpinää koneesta, askista ym.

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Kapok, 15.8.2009.

  1. Kapok

    Kapok 1st gear

    Nyt oon vähä vilkuillu GM Performancen laatikko-koneita, ei vaan millään kiinnosta ruuvata jotain haljennutta suomilohkoa alusta loppuun :wc: :rotfl:

    Ja koneen ruuvaamisesta säästynyt aika sijoitetaan sähköjen, alustan ja mattamaalin virittelyyn :wink:

    Joku on jo päässyt kivasti raiskaamaan takavalojen johdotukset ja konehuoneessakin sellainen salaatti että :mad: :x

    Tankkia ja akkua oon vähäsen suunnitellu että iskis takakonttiin, toi orggistankki on jo aikansa elänyt ja konehuoneen sähköt menee joka tapaukses uusiks joten akunkin vois sulloa samalla ronttikonttiin.
     
  2. Make.S

    Make.S Gearhead

    Eilen rakennettiin -70 nova overhaulingissa, siitä mallia. :wink:
     
  3. Kapok

    Kapok 1st gear

    Voiskin vilkassa ton pätkän jos sais ahaa-elämyksiä :D
    edit. Olipahan taas amerikan huttuva aivottomille :D Itte en kyllä kaikkia juttuja toteuttais, lähinnä toi koneswappi, kunnostus ja matta pintaan niin riittäis 8)
     
  4. Kapok

    Kapok 1st gear

    Novan osalta onkin vain ajeltu arkiajoja + pientä reissua ja näin mennäänki talven yli ja ens kesäkin.

    Tuli otettua videontynkää kun oli komia keli, musiikin läpi voi tota kutosen rutinaa kuullakkin :lol: Reissu samaan suuntaan kuin ihka eka viteo ööh.. noin 6 kuukautta sitten? Pilkottu 3 osaan maximaalisen nautinnon saavuttamiseksi 8)

    http://www.youtube.com/watch?v=Wt-fsa2u3M8
    http://www.youtube.com/watch?v=OjtZ5s3D2iU
    http://www.youtube.com/watch?v=oXQxM99WxYU

    Tulipa sitte tuossa kuskinpukilla istuessa mietittyä tota mosaa mikä ton pellin alla piereskelee. Aika paljon ajeluita suuntautuu pikkuteille ja vauhti pysyy 30-40 mailissa ja suorakone viäntää mukavasti tota vihreää petoa etiäppäin. Moottoritiellä taas 60 vauhti menee ihan mukavasti, 75 mailiakin pystyy ajamaan mutta ajo-ominaisuudet loppuu jo kesken?

    Joten mihin sitten tarvis ~350 heppasta kasia kun pääpaino on kohtuuhitaassa kruisailussa? Olis pirun helppo kammeta toi kutonen ylös, vaihtaa laakerit, tiivisteet, männänrenkaat ym. ja ruuvailla peltisatsit ja paremman imarin kiinni. Eikä tarttis tuhlata tuhansia eeroja Cratemotooriin tai ihka oikeeseen suomipikkulohkoon!

    Valintojen maailma on jännä paikka, moottorivalinnan pyörittely se vasta hauskaa onkin :rotfl: Mitäs raati on mieltä kuutosmoottorin ylivoimaisuudesta low-speed kruisailuun :lol:

    Ai niin, laitetaas tollainen syksyinen kuva tän kuun alusta loppuhun.

    [​IMG]
     
  5. MercuryCougar67

    MercuryCougar67 1st gear

    Laajakoskella ajelemassa? :)

    Tottahan tuo sun mietintä kruisailu hommista. Mutta jos on 350 hepoa alla niin useimmiten se teho sitten tulee kanssa käytettyä hyväksi, tavalla tai toisella :lol:
     
  6. Kapok

    Kapok 1st gear

    Juu Laajakosken lenkki muuntamon päähän on kiva käydä välillä heittämässä
    8)

    Kattoos nyt sitte mitä/miten konetta laittelis, mietteissä on ollut harrastekannan lisäyskin jahka sais jonkunlaista tallitilaa.

    Nova taitaa kuiteskin jäädä pitemmäks aikaa meikäläisen ohjastettavaksi, pienistä onkelmista keväällä kun pääsi eroon niin vallan mukavaa on ollut huristella ja hienoja hetkiä auton kera kokenut. TH-350 osaltaan nyt syssymmällä autto asiaa paljon, melkein 10 pisteen arvonen aski :poff: :rotfl:
     
  7. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    ootko ajanu tollasta novaa tai vastaavaa kasikoneella, vakiolla tai viritetylllä? siitä luulis joko innostuvan koneenvaihdosta tai sitten huomaat ettei semmosta tarvii ja olet tyytyväinen tohon kuutos kruiseriin.
     
  8. Kapok

    Kapok 1st gear

    Njuu, enpä ole pikkukoppaista kasilla ohjastanut. Ei yhtään hullumpi idea, siinähän sitten kokis ahaa-elämyksiä suuntaan tai toiseen.

    Edit. olipa kiva ylläri, rengas edestä tyhjänä. Tarttee varmaan liikkua bussilla, ehkä toi oli kärryn mielipide kylmiä kelejä ja suolaloskaa vastaan :rotfl:
     
  9. Kapok

    Kapok 1st gear

    Mitäs raati on mieltä 396/402 isolohkoista? Alkais Novakin kulkemaa jos ruuvais keulille? :D Kutonen on kuitenkin mopon moottori, tarttis vähä jerkkua että mielenterveys kohenis :rotfl: :poff:
     
  10. Savo

    Savo 1st gear

    Meikä on. Voin kertoa että jännittää. Liikahtaa nimittäin tuommonen pikkukoppanen eri näppärästi.
     
  11. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Oon nyt lukenu sillä silmällä topikkia etten tajunnut ihan kaikkea :rotfl: Eli mulle saattais olla tulossa 250+350 tekniikalla oleva nova, käykö siihen laatikkoon suoraan tommonen pikkulohko vinkkeli? ja mitä kaikkia eroja noissa 6- ja v8 moottoristen mallien välillä on teknisiltä osiltaan. Nova on vm.77
     
  12. Kapok

    Kapok 1st gear

    http://rmcavoy.freeshell.org/6to8.html

    Siinä olis hyvä artikkeli jolla selviää aika pitkälle!

    Kutosessa ja kasissa samalla jaolla pultit joten suurin homma on varmaan kannakkeiden näpertelyssä ja jäähdytyksessä. Ja apulaitteet+piuhat ja bensalinja menee kanssa aika lailla uusiks.
     
  13. Savo

    Savo 1st gear

    Äkkinäiselle tulee mieleen ainakin että pari sylinteriä on toisessa enemmän ;)

    Käy laatikko kasin perään. Itelläni 194cid + th200

    ps. Jos sulle jää tuo 250 ylimääräiseksi ja on toimiva niin voisin lunastaa pois. Tuikka privaa tarpeen mukaan.
     
  14. JukkaK

    JukkaK 1st gear

    Nojoo jäi tuo MALLIEN sana tuolta pois. :) Kyllä mää varmaan sinne tuollaisen vinkkelin vaihdan jahka koko vehkeestä edes ensin kauppoihin päästään, viikonloppuna sen tietää. Mutta se ei varmaan oo tän talven homma, täks talveks on jo tallissa kaks autoo levällää :rotfl: Onkos noissa jarruissa eroja?
     
  15. Savo

    Savo 1st gear

    Vuonna '65 tuli isommat rummut ainakin chevy II:seen.
     
  16. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    kannatan 8)
     
  17. Kapok

    Kapok 1st gear

    Mitens Jonimac sun keltasessa Caminossa, millaset jarrut sulla on ton 402 kera? Isommat rummut edessä ja perus rummut takana vai jopa levarit eessä ja rummut takana? Meinaan Novaan sai vain erikois-optiona levarit, 396/402 SS vehkeissä oli vakiona drumssit :wink: 8)

    Katsastussetää lähinnnä lämmöllä ajatellen :poff:
     
  18. Jonimac

    Jonimac Gearhead

    iha rummut. tuota vehettä ku o saanu tuolla 402:lla ns normaalisti ruksailemalla sen padan. ainoastaan 454 koneen ruksatessa o tullu levyt suoraan tehtaalta kun sillon on päsähtäny SS malli automaattisesti autoon.
     
  19. Kapok

    Kapok 1st gear

    Noh, pienen tutkinnan jälkeen SS malleissa oli kuin olikin levarit, mutta normimalleissa ei niitä ollut. Mitenköhän sitte napsahtikohan Novaankin SS -paketti automaattisesti jos tilasi 402 mosan? Tiiä nyt näistä taas :mad:
    Jouset, iskarit, puslat ym menee uusiks mut miten jarrujen laita, pirhana kun levaritkin söis valuuttaa :-?
     
  20. Rocket engineer

    Rocket engineer 1st gear

    Tuskin napsahti. Ruksata se on pitänyt ja maksaa. Aikoinaan autotehtaat osasivat bisneksenteon.
     

Kerro tästä muillekin!