Nv3500 Käpälän jousi

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Ässä., 30.7.2017.

  1. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Laitoin rodiin tollasen nv3500 manuaalilootan, -90 fleetsiden perästä joskus napattu. Orkkis työsylinteri painattaa kevyesti kaiken aikaa kytkinkäpälää, ja painelaakeri tapaa siis kaiken aikaa asetelmaan. Kuuluuko kytkinkäpälässä olla jonkinlainen jousi mikä estäisi sen ettei painelaakeri pyörisi turhaan kytkin ylhäälläkin, vai onko asiasta haittaa?
     
    Muokattu: 31.7.2017
  2. Turbiini

    Turbiini Gearhead

    Ei tietenkään kuulu, pyörimätön laakeri kuluttaisi käpälät aika äkkiä.
     
  3. Ässä.

    Ässä. 3rd gear

    Tarkoitin siis että onko alunperin ollut jonkinlainen palautusjousi tossa käpälässä, että sillon kun kytkintä ei paineta, vetäisi se painelaakerin irti asetelmasta. Ettei pyörisi laakeri kaikenaikaa. En tiedä miten on alunperin ollut kun en ole itse tota lootaa/kytkintä irti ottanut. Vai onko tarkoitus mukamas että painelaakeri pyörisi kaikenaikaa kytkin ylhäälläkin...
     

Kerro tästä muillekin!