nyt taitaa tulla molemmille poskille.......

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja kapa, 22.1.2007.

  1. Mudracer

    Mudracer Double Gearhead

    Kuulin tossa just eilen telkusta, "sähkö- ja polttoaineveroa nostetaan joka tapauksessa loppuvuonna" :mad: . En kuullut mitä tossa aiemmin juteltiin mutta ei varmaankaan mistään alesta autoilijoille :rotfl: .
     
  2. vemu

    vemu 1st gear

    Joo, mutta syynähän ei ole valtion rahankeruu vaan kuluttajan "kulutus-käyttäytymisen ohjaaminen" :poff: :mad:

    edit: Eipähän sitä sitten tarvitsekaan "kuluttaa" hömppään kun kaikki raha menee sähköön ja bensaan..
     
  3. Juu näin juuri. Varsinkin kun ruokakin "halpenee" koko ajan ja pitäis nuot katiskat kai pitää vakuutuksissakin ja katsastettuna.

    alv 22% ja tulovero yli 20% jos vähänkin jotain tienaa, revi tuosta sitten huumoria. Pitäis varmaan ostaa vaan paljon kirjoja, niissä taitaa Suomessa olla Euroopan alin alv, oliko se nyt 7%? :rotfl:

    Itse olen sitä mieltä että jos (ei mielellään, todellakaan) nyt johonkin pitää vielä lisätä hintaa niin pistäköön sitten polttoaineeseen ... ja keksiköön sitten jonkun kaupunkialueen tietullisysteemin vielä päälle.

    Avaudutaan sitten vielä : pikkukaupunkien pysäköintikiekkoparkkipaikat on ihan turhia (sori, off-topic) ja sitten nuot saakutin telkänpöntöt:mitä nekin muka valvoo? Pöljempikin rattijuoppo osaa niihin halutessaan hidastaa vaikka ei ihan kaistaviivojen välissä pysyiskään. :soosoo:
     
  4. V.A

    V.A 1st gear

    Sivu 51 :wink:
     
  5. -JJH-

    -JJH- Gearhead

    Dodii, V.A haki faktaa. Mä heitin hatusta ylikantti-arvion, että 10% autokannasta ois ns. vanhaa kalustoa. Näköjään mun karvalakkivakio oli suhteellisen tarkasti 5-kertainen todellisuuteen nähden. Täten, jos jatketaan samaa sinnepäin laskennan linjaa, joka kuitenkin perustuu edes jotenkuten todellisuuteen, niin:

    tuosta V.A:n antamasta datasta voi nähdä, että yli 30-vuotiaita ajoneuvoja on rekisterissä 54500 kpl ja näistä ei-museoautoja on se 41000 kpl. Koska näiden autojen vuotuinen ajoneuvovero on sen n. 100 euroa vuodessa, niin hohhoi...

    ...tämä edelleen todistaa vain ja ainoastaan sen, että vanhempien ajoneuvojen vapauttaminen vuotuisesta ajoneuvoverosta on vain ja ainoastaan poliittisesta halusta kiinni. Rahasta se ei ole kiinni, sillä tuo 41000 kpl x 100 e/kpl = n. 4 milj. euroa, joka taas edustaa karkeasti 0,01 prosenttia vuoden 2007 arvioidusta verokertymästä!!!

    -JJ-
     
  6. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    tuon rahan hankkii jo varmaan mikkeli kuopio välin "keli" kamerat kuukaudessa... :rotfl:
     
  7. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    mä voisin ostaa niitä hiilidioksidipäästöjä

    jos sais valmiiks 10kg pulloon paineistettuna,

    käyttäisin hitsauksen suojakaasuna.

    eikös silloin se hiili pelkisty ja maailma pelastuu
     

Kerro tästä muillekin!