öljypohja??

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja mikko69, 6.3.2006.

  1. mikko69

    mikko69 1st gear

    elikkä jouduin muokkaamaan öljypohjaa itse ja olen se nyt hitsannut saumat molemmin puolin, mutta millä se kannattaa tiivistää vielä varmuudeksi? onko tina oikeastaan ainut hyvä ja kestävä?
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Kantsii hitsata se niin, että pitää. Sillee mä oon tehnyt, enkä totisesti ole koskaan opetellut hitsaamista. Joskus aikoinaan kun oli vielä huonompi hitsaamaan, käytin kemiallista metallia ulkopuolella sauman "tukena". Jotenkin tuntuu, että tinaa parempi tapa olis juottaa messingillä?
     
  3. timppa

    timppa Gearhead

    Messinkiä tai teollisuushopeaa reilulla juoksutteella. Ja sitten pitää katsoa, ettei korvenna öljypohjaa ropeliksi... tasaisesti kuumaksi ja rauhallinen jäähdytys

    Mutta paras tapa, niinkuin Mopemankin mainitsi, on hitsata kerralla tiiviiksi sitä öljypohjaa kun on v-mäinen tiftailla. Varsinkin paikallaan ja liemet sisässä, kun ei edes ruostu umpeen.
    (Öljysäiliöukot testailee saumoja muistaakseni petroolilla -> tulee sellaisistakin huokosista läpi mistä kevytöljy ei) Voi sitä testailla ohuen moottoriöljynkin kanssa irrallaan...
     
  4. mikko69

    mikko69 1st gear

    miten se kemiallinen metalli toimi? taitaa olla vähän tee se itse viritelmä :lol: täytyy varmaan vaan laittaa se johonki pukille ja laittaa litkua sisään ja hitsata paremmin niistä paikoista mistä vuotaa?? siinä tinaamisessa on kyl aika homma :(
     
  5. kime2

    kime2 Gearhead

    Hyvin toimii! Viritelmä tietysti on,mutta melko hyvin pysyy kiinni ihan nuo marketti kamatkin,kunhan toimii vaan ohjeen mukaan! Meinaatko että es jostain vuotais?
     
  6. mikko69

    mikko69 1st gear

    no kokeilin sitä veden kanssa mut kannattais varmaan öljyn kans kokeilla! jos ei pidä niin täytyy sit koittaa hitsailla vielä ja jos ei silti ala pitämään niin sit vaan kem metallia vai? :lol:
     

Kerro tästä muillekin!