öljypohjan tekeminen alkuperäistä muuttamalla

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Henkseli, 5.12.2003.

  1. Henkseli

    Henkseli Gearhead

    Onko moni innostunut tekemään itse öljypohjaa autoonsa?

    Autossani on sbc ja olen aikonut hieman parannella vakioöljypohjaa. Cantonin sivuilla http://www.cantonracingproducts.com/pan ... _race.html on muutama mittakin öljypohjista ja kuvia, joiden perusteella saan kyllä tehtyä omaani muutokset, mutta miten lie nuo bafflet eli "ovet" öljypohjaan toteutettu? Viisi kappaletta on noissa road race -malleissa. Missä kohti ne ovat ja miten ne on saranoitu? Mistä materiaalista kannattaa tehdä? Kannattaako öljypohjaan liimata verkkolevy ns. loiskelevyksi? Niistäkin on kuvia tuolla.
     
  2. Mopuristi

    Mopuristi Gearhead

    Joo tein kerran syvemmän öljypohjan moparin bb:iin. Vanhasta jäi kinnityslaipan lisäksi muutama sentti. Mulla on syvennyksen etu- ja takareunassa "bafflet" eli vinoon asetetut pellit, mitkä estää öljyn loiskumisen pois syvennyksestä kiihdytyksen ja jarrutuksen aikana.
     
  3. karjalai

    karjalai Gearhead

    Itselläkin suunnitelmissa öljypohjan suurentaminen. Siinä samalla voisi sitä muutenkin parannella. Löytyykös aiheesta mitään hyviä nettisivuja? (noilla Cantonin sivuilla on tullut jo käytyä)

    Muistaakseni jossain 90 luvun alun V8-magazinessa oli juttua öljypohjan muutoksista Chevyn Rottamoottori -jutussa. Pitää etsiä se juttu.
     
  4. karjalai

    karjalai Gearhead

    Se juttu on V8 6/91 -lehdessä.
     
  5. Timmo

    Timmo 1st gear

    Muistakaa sitten jos hitsaatte niin puhdistaa saumat kunnolla. Ostin kerran konevaihdetun välikopan missä oli hitsaamalla modifioitu öp. Niinhän siinä kävi että kuonat meni laakereihin ja kampura pilalla.
     

Kerro tästä muillekin!