Oikea Farmari

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja coupedeville, 18.8.2003.

  1. TeuvoSlam

    TeuvoSlam Gearhead

    Tosimies ajaa sillä mikä näyttää hyvältä ja kulkee hyvin.

    Sitä paitsi jenkki harrastajan kaikki rahat on menny Aivan älyttömästi(!) vievän jenkin tankkiin ja ei ole varaa ostaa uutta V-Techiä käyttö autoksi..
     
  2. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Hei! tämänhän vois DIESELÖIDÄ ja laitaa/teettää timmit palikat alustaan niin ois halpa ajaa ja nautittava kaarteissa.
     
  3. Anonymous

    Anonymous Guest

    mulla ollut käytössä 3 vuotta ympärivuoden chevy capr.cla.1+7ha vm-84,m+s renkailla--->hyvin pärjätty. vaikka ei olekkaan sähköherkkuja niin silti jees. joskus poliisit ihmettelee et misä se 80 lätkä on,mut kun rek.otteessa lukee et ha niin voi voi,,,,sellasta se elämä on.
     
  4. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Itse asiassa ajoin omalla '78 Ford Ltd STW:llä yhden talven läpi ja mielelläni. Oli perkeleen lämmin, lähti aina käyntiin ja kun koneena oli 352:n (Kyllä, 352 FE, luitte oikein, mutta ei siitä enempää) ei bensaakaan mennyt talviajossa kuin vaivaiset 15-20 litraa. Mukavaa kyytiä. Huomattavasti v-mäisempää oli ajaa seuraava talvi '90 Ladalla, joka tosin sekin oli lämmin...
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Loistava idea!!
     
  6. Cleveland

    Cleveland 1st gear

    Jos haluutte ajatella järkevästi ni ostakaa polkupyörä! Jos haluutte jatkaa harrastusta ja ajaa stw:llä joka vie 25l satasella ni ajakaa!! Ei se golfin peluukaan ilmasta ole...:smile:
     
  7. Napu

    Napu 1st gear

    Mulla oli vuosia sitten colony park -78 460 koneella. Kulutus putosi pari litraa sadalla, kun katalysaattorit lähti ja laitoin tuplaputket( kulkukin parani).
    Silloin vasta olin lukemissa 18 maantie 26 kaupunki. Noissa viimeisissä 460 koneissa on ihan outo nokka, imupuolelta oli otettu nostoa
    pois reilusti päästöjen johdosta. Samoin jakopää
    on semmonen että nokan ajoitus oli reilusti myöhäsellä?
    Uskoisin modernilla high energy nokalla ja rullajakopäällä sekä kansien madalluksella kulutuksen laskevan ja kulkupuolen paranevan reilusti
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Voidaanko tästä päätellä että siinä farmarissa ei ole mitään järkeä ?
     
  9. Degenerated

    Degenerated Gearhead

    Onko tässä keskustelussa mitään järkeä...
     
  10. coupedeville

    coupedeville Gearhead

    Se on ihan sama minkä ajatuksen joku heittää niin eihän se kaikille passaa. No eihän tässä mitään järkeä olekkaan mutta ei ole autoissa ja autoilussa yleensäkkään.
     
  11. JR

    JR Gearhead

    Parikin talvea jo Ladalla ja Samaralla ajelleena, voin sanoa että on se kulkeminen kivempaa kun bussilla tai kävellen. Ei tarvi pestä eikä huoltaa, ja silti vaan pelaa. Ei vaan pidä ottaa tosissaan sitä autoilua. Ihme vehkeitä... Muija vaan ei tykkää jostain syystä noista. :???:

    Joo, lisäänpä omankin kommenttini tähän. Yhtään jenkkifarmi harrastajia väheksymättä tai arvostelematta, on kyllä myönnettävä etten itselleni käyttöpelikseni luultavasti moista farmia ikinä hankkisi. Sattuneesta syystä minulla oli jonkun aikaa välistä lainassa kaverin ´84 Mercury Gran Marquis talvella, ja minusta se oli kyllä hieman "klohmo" ajella. Maantiellä kyllä mukava ja silleen, mutta ei sitä pienellä bensalla saanut meneen, ja auton kankeus sekä lasien auki pysyminen oli jo sitä luokkaa että kaupassa ei ollut kiva käydä. Vanhalla Dartilla ei ollut kyllä moisia ongelmia, vaikka joku jo kyseenalaisti niidenkin käyttötarpeen... Niin, ja olen kyllä myöskin isoilla autoilla ajellut talvia (kuten ´68 Fury III ja ´76 Buick Regal), että kyse ei ollut siitä että pelkkä koko haittaisi. Varmaan silti hyviä laitteita mikäli tilantarvetta on, eikä nuo pikkujutut haittaa. Halpojakin noi perus farmit tuntuu nykyään olevan. Ja sitäpaitsi, tämähän nyt kuitenkin oli vain minun mielipiteeni asiaan...
     
  12. koni

    koni 1st gear

    Eka autoni oli '77 Mercury STW 460:llä. Bensaa kului maantiellä 17-18l/100km ja kaupungilla 25-30l/100km, mutta oli kyllä sen arvoista kyytiäkin. Myöskin erittäin hyvä talviauto. Varmalla käyntiin ja tuon kokoinen kone puskee lämpöä riittämiin eikä jäähdy pakkasen puolelle sinä aikana kun käyt kaupassa.
    Ja niinkuin tuossa joku manasi, että tarvitsee olla vankka usko amerikan rautaan jos ajaa 30 vuotiaalla autolla ympäri vuoden niin voin sanoa, että talviominaisuuksiltaan paras tähän mennessä omistamani auto on ollut '60 Buick.
     
  13. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Nyt ei vertailtukaan mihkään julkisiin kulkuneuvoihin, vaan kyytiä Ford Ltd Stw vs. Lada :grin:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Fordhomo 2003-08-26 00:12 ]</font>
     
  14. JR

    JR Gearhead

    Mutta eikös se LTD ole kuitenkin bussin kokoinen...? :smile:
     
  15. coupedeville

    coupedeville Gearhead

  16. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Toi edellisessä viestissä linkitetty Voorttihan on kutistunut sateessa, vai olisko pesty liian usein?
    Tuolla Overdriven myyntiosastollahan olis auto ja jos vaan ei olis itellä noita kulkupelejä muutenkin kotitarpeiks niin tää vois kiinnostaa eli http://www.nettiauto.com/53458
    Vielä kun olis rekisteröity henkilöautoks :odroll:


    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Big Bad Chevy 2003-09-22 11:42 ]</font>
     
  17. G-MAN

    G-MAN Gearhead

    Ja tuo ajoneuvon tyyppi: tila-auto, kertookin kaiken oleellisen...
     
  18. Fordhomo

    Fordhomo Gearhead

    Ei pidä sekoittaa Ltd:tä ja Ltd II:sta... :smile:
     

Kerro tästä muillekin!