Olds 350cid kysymyksiä ja ihmetyksiä *UUS ONGELMA*

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja Stolen, 8.3.2006.

  1. Stolen

    Stolen 1st gear

    Tulpanjohto on kunnossa, tulppaa on vaihdeltu...
    Venttiilit pitäisi olla kunnossa ku kannet on täysin läpikäyty...
    Milläköhän tuon imuvuodon voisi selvittää?
    Kaikissa pytyissä on kuitenki sama paine...
     
  2. Teknik

    Teknik 1st gear

    Pyöritä konetta niin että virranjakajan pyörijä osoittaa 7 pyttyyn. Sit tulppa pois ja paineilmaa. Paljastuu venttiilivuodot. Imuvuotoa ei todennäköisesti ole jos se peltiamme on silikoonattu huolella joka kanavan ympäriltä kummaltakin puolen.?
     
  3. rrauta

    rrauta 3rd gear

    entä venttiilinjouset?
     
  4. PauliP

    PauliP 1st gear

    Selvitithän sen että kuuluuko tuon ulkoisen puolan kanssa käyttää esivastusta (noin 10V jännite kun kone käy)? Jos kuuluu, niin auton johtosarjassa ei sitä ole vuosimallin 74-jälkeen (HEI vakiona). Se voi polttaa puolan/kärjet nopeasti.

    Mutta ei se kaiketi tuolleen vaikuta, joskin 7-tulpanjohto on lyhyt ja kipinä tehokkain.
     
  5. Achti

    Achti Gearhead

    Perkele, eilen käynnisteltiin kans ekaa kertaa konetta, ni eikös virta loppunu kesken ja starttiki aika viimesiä vetelee :mad: tarvii hakee uus startti.. mahtaako olla southwest tradessa hyllyssä :eek:
     
  6. Rahikainen

    Rahikainen Double Gearhead

    No on kait siellä startteja.
     
  7. Achti

    Achti Gearhead

    toki toki, 127e tehostartti tai joku normaalii tehokkaampi. pitänee hakee pois 8)
     
  8. Stolen

    Stolen 1st gear

    Vikoja ollaan nyt vähän kartoiteltu taas...
    Venttiileissä ei ole vikoja, paineet on jokaisessa pytyssä hyvät.
    Imuvuotoja _ei_ ole.

    Seuraavaksi koitetaan vanhan 5 litran myllyn kärjetöntä sytkää.
    Tuossa 5.7:ssa siis on nyt kärjellinen sytkä, ja ainakaan noista puolan vaatimista etuvastuksista meillä ei ole hajuakaan :)

    Semmoinen jännä juttu meillä tuli mieleen, että ohjekirjassa(Alfamer) virranjakajan pyörimissuunnaksi on ilmoitettu myötäpäivä.
    Tämä virranjakaja pyörii kuitenkin vastapäivään, mitä ihmettä? :odroll: :odroll:
     
  9. Achti

    Achti Gearhead

    vastapäivään se oldsin kone pyöriikin
     
  10. Stolen

    Stolen 1st gear

    Miksihän siinä ohjekirjassa se virranjakaja pyöri myötäpäivään :)
     
  11. Achti

    Achti Gearhead

    jaa a mutta vastapäivään menee
     
  12. Ck

    Ck Gearhead

    Chevyssä jakaja pyörii myötäpäivään.
    Oldsissa ja pontiacissa vastapäivään.

    Ja se kone pyärii ihan samaan suuntaan.
     
  13. K A L M A

    K A L M A 3rd gear

    Eikös nuo koneet pyöri "aina" myötäpäivään. mm. 133 Fiat :wc: vastapäivään. Chevy, buick, olds, pontiac moottoreissa sama sytytys järjestys, joten eikö se jakajaki pyöri myötäpäivään...siis jakan päältä katsottuna...
    Pitääkö mennä tarkistaan omasta olds koneesta mihin suuntaan kaikki pyörii... :eek:

    Vetää pullon tapsaa, niin ei tiä mihin kaikki pyörii :rotfl:
     
  14. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kyllä koneet pyörii myötäpäivään sekä Chevyssä että oldsissa, jakaja pyörii vastapäivään Oldsissa. Nokka-akselin ja virranjakajan hammaspyörät on erilailla tehtyjä. Jakajan ja öljypumpun vastus työntää nokkaa taaksepäin ja pitää sitä omalta osaltaan paikoillaan.
     
  15. RockHQ

    RockHQ 3rd gear

    Joo, sen lisäksi Oldsissa nokka työntää jakajan ratasta lohkon vastinpintaa vasten kun letukassa se nostaa jakajaa vasten.
     
  16. K A L M A

    K A L M A 3rd gear

    Jos näin on, niin ei ton alfamerin äimän oppaisiin oo uskomista. Kirjassa käsitellään kaikki gm pikkulohkot ja kaikista samat tiedot. Taidan ehtoolla sytyttää saunan moisella TIETOOPUKSELLA :wc: :mad:
     
  17. C30943+R05

    C30943+R05 1st gear

    Esim Buick Nailheadissa ja Olds Rocketissa on ihan eri sytkäjärjestys, Nailheadissa on jopa 1. sylinteri eri paikassa Yleensä noi kyl pyörii myötäpäivään, mut pari kertaa on tullu eteen ihan Chevy 350, mikä pyörii vastapäivään
     
  18. Achti

    Achti Gearhead

    pitänee vissiin chilttonista ottaa ss ku ei uskota
     
  19. Coyote Custom

    Coyote Custom 1st gear

    Niin kyllähän ne koneet pyörii myötäpäivään, mutta Oldsin JAKAJA pyörii vastapäivään, johtuen siitä että se on nokan toisella puolella kun esim.Chevyssä.
     
  20. Stolen

    Stolen 1st gear

    Tuo puola kyllä on 12 voltin puola joten tarvinneeko se ollenkaan sitä etuvastusta?
    Vai mihin väliin se etuvastus tulee ja vaikuttaako se miten virranjakajan toimintaan?

    Paljonkohan kärkiväli pitäisi olla tämmöisessä myllyssä?

    Ja kysellään nyt tässä vieläkin kun juttua piisaa, mikähän tuohon koneeseen olisi hyvä/paras kaasutin, tehon ja toimivuuden kannalta.

    EDIT:
    Miten onnistuu laittaa tuohon 5.7:aan tuon vm -86 5.0:aan koneen kärjetön sytytys, elikkä tuo virranjakaja jossa on kaikki hilavitkuttimet samassa paketissa.

    Tuossa 5.0:n virranjakajassa on pari virtatöpseliä, onko niillä yhteyksiä esim alkuperäisen kaasuttimen/Lambda-anturin toimintaan? Nykyisessä myllyssä ei ole Lambda-anturia ja kaasutinkin on vaihtunut täysmekaaniseen.
     

Kerro tästä muillekin!