Oldsmobile 8.5" 10 ja 12bolt

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Vaihteisto ja voimansiirto', aloittaja Achti, 10.3.2010.

  1. Achti

    Achti Gearhead

    Noniin, asiaan. Onko kukaan tutkinut yhteensopivuutta taka-akseleissa esim. 442 8.5" 10 tai 12-bolt tollaseen -81 Cutlassiin? Onko esim liian levee vai onko jotain muuta kokkaretta tiedossa? Entä vaikka buick regal turbon 8.5" taka-akseli? Sillä tiedustelen kun uudet hilppeet tollaseen vakio 7.5" välitys+lukko+laakerit+yms 832€ southwest trades... Hyllyssä kotona olis lukollinen 3.90 richmondi 8.5" perään...
    Vai onnistuuko esim jos ottaa 8.5" aihion farkusta ja sit vaan palat pois murikan molemmin puolin ja teettäis vetarit esim karpiolalla?
    Toi 12 bolt ilmeisesti aika rare tapaus ja vähän varaosii liikenteessä...
     
  2. Achti

    Achti Gearhead

    Mitä, onko kaikki oldsin tuunaajat viel talviunilla vai hulluna juovuksis?
     
  3. f-85

    f-85 Gearhead

  4. Achti

    Achti Gearhead

    Joo, no hommataan se perä aihio ny kuitenki ennen vetareita =P
     
  5. Achti

    Achti Gearhead

    Oisko kellään tollasta 70-80 luvun farkun 8.5" perää irrallaan? Tarttis perän leveyden tietää... :webmaster:
     
  6. old cutlass

    old cutlass Gearhead

    l=166cm
     
  7. Achti

    Achti Gearhead

    Jaa siin on niin saatanan levee se... tos 7.5" l=133. Mahtaakoha sellasesta kavennus projektista jossa kevennetään perää niin tulla yhtään mitään...?
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Kannattaa huomioida myös keskimurikan yläkorvakkeiden asennon sopivuus jos vaihtaa eri-ikäisten ja kokoisten autojen periä keskenään.
     
  9. ohc205

    ohc205 1st gear

    Hiacen perä ois tota luokkaa leveydeltään ja 8"
    Ja lukollisenakin niitä löytyy. Pulttijako 5x114,3mm

    Vielä helpommin ois saatavilla volvo 200/700 sarjan periä, jotka on kanssa 8" ja leveys samaa luokkaa. Pulttijako vaan 5x108mm
     
  10. Lespi

    Lespi 2nd gear

    lainataanpas aihetta, millanen se lie kestämään tuo diesel-cutlassin vakio 10-pulttinen? jos käy niin huono tuuri että kesällä antautuu vaikka en mikään kiihdyttelijä olekaan niin tietäs vähän että kannattaako siihen ostaa uudet rojut sisään vai tonkia jotain kestävämpää.. muutostöihin ei kesällä ruveta, sillon pitää päästä ajamaan.
     
  11. DX

    DX Double Gearhead

  12. Lespi

    Lespi 2nd gear

    perkee jos se tommosta kestää niin se kestää mun ajot herkästi.. ristikot vaan uusiks ja antaa soittaa. kun ei pidä minkäänlaista ääntäkään vielä.
     
  13. DX

    DX Double Gearhead

    Sitähän minäkin, jos se ei oo jo esim. öljynpuutteesta valmiiksi tohjona niin eipä tuota pikkuperääkään ainakaan mun mielestäni pelätä tartte, mutta tsekkaa ettei tosiaan tasurin ristitappi oo nalkannu rattaaseen kiinni ja syöny murikasta tapin vasteita hotoiksi,
    sitten kyllä kaipais "pikku" lekomista ja heloja.

    Kyllähän minkä tahansa rikki saa kun pakilta reukoo ykköselle tai aitaa vasten minuuttitolkulla laulattaa yhtä kummia yms. väkisinsudittelua.
     
  14. Lespi

    Lespi 2nd gear

    jees, kiitos! lootan pitäs olla suht tiukka mutta konetehot jää reilusti alle 300:n kaakin..
     
  15. Achti

    Achti Gearhead

    onko dx lukenu yvtä? onko sulla siis 7.5" omassa kärryssäs?
     
  16. PauliP

    PauliP 1st gear

    DX tarkoittaa tuossa varmasti tasauspyörästön ristitappia, ei kardaanin ristikoita.
     
  17. DX

    DX Double Gearhead

    On joo, kartiolukollinen, eli se "maailman" heikoin perä joka kuitenkin on pari vuotta kestäny aikamoista runttaamista, aattelin kyllä varuiksi sen tsekata ennen virallista ajokautta ja olis mulla astrosta nyysityt tukevammat yoket ja kartaanikin tyrkyllä kun vaan ehtis viittiä lyhentää, vaikkei tota vanhaakaan mikään vaivaa.

    Tähän erikokoisten ja ikäisten sekoitteluswappiin en voi sanoa mitään, kun en tiedä.

    Oikeastaan vain seitenpuolikkaan letukan C-klipsiperän ja sen -80luvun eri variaatiot joinkuin tunnen.


    PS: joo tasauspyörästö hyvinkin.
     
  18. saresks

    saresks Gearhead

  19. Achti

    Achti Gearhead

    Taidan ostaa hilppeet sisälle tohon 7.5", taitaa päästä kaiken helpoimmalla...
     

Kerro tästä muillekin!