Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. Herje

    Herje Double Gearhead

    Hyvän hintaset poranterät :odroll:
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ootas, otan kuvan vielä. Vittu et risoo vieläkin.
     
  3. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Waste of fucking money.
     
  4. Herje

    Herje Double Gearhead

    Tarra unohtu kuvasta :poff:
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Laitoin sen koiraan, jos se vaihtais vähän nopeemmin sit.
     
    Aake-cc tykkää tästä.
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Jee, vihdoin pääsen taka-akselin kimppuun kun on kaikki leegot.

    Tää on Mark Williamsin C-Clip eliminator ja se on 1.532" akseleille eli pitänee sorvaa jostain jotain pois ehk. En o varma. Coiloverien ylä- ja alakiinnikkeet joutuu duunaa ainakin akselinkuoreen.

    Kertauksena vielä:
    Taka-akseliin tulee positraction-lukko, C-Clip eliminaattorit, Edelbrockin alatukivarret, säädettävät ylätukivarret, 2.73 välitys, akselinpäät sorvataan BMW kokoisiksi ja niihin laitetaan M12x1,5 studit 5x120 jaolla ja kokonaan uusilla osilla kasatut 300x20mm BMW e34 M5 jarrut käsijarruineen. Akselin kuoreen tietty kiinnikkeet vielä kallistuksenvakaajalle ja coilovereille.
     
  7. Roc

    Roc Gearhead

    Aika ujo toi 2.73 välitys, eikö se vaihtuis tossa samalla johonki enempi hai-pervormanssi välitykseen?
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    Ai joo, vanteet meni jo vaihtoon. Tarkoitus oli siis ajaa 235/40/17 takapyörillä joiden kanssa kokonaisvälitys vakiorengastukseen nähden olis ollu 3.23 mutta taakse taitaa tulla vielä vähän leveämpää niin se muuttaa asioita. HYVÄ HUOMIO!
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hmm, millasethan renkaat menis 12" vanteille...
     
  10. herrakani

    herrakani 1st gear

  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    http://www.ebay.com/itm/270894988601

    Se olis sit n. 200e + tulli % alv.

    Vakiona, kun ajelee 100kmh rundit on 1300.
    NYT kun ajelee niin on 1600.
    Tulevalla kesärengastuksella rundit olis 1500.
    TOLLA 3.42 berberillä ja tulevalla rengastuksella olis 1850.

    Ja 140 "matkavauhdissa" 2100 vs 2600...

    VTTU. Oh the decisions. Ei ainakaan paperilla kuulosta MILTÄÄN toi muutos. Mätsäiskö turbiiniinkin (11" allstar) paremmin toi ruuvi.
     
  12. Roc

    Roc Gearhead

    Ilman muuta 3.42!
    Mä laittasin ite 3.73 tohon, kun kuiteskin haetaan selkeesti suorituskykyä. Varsinkin kun mitään vääntöhirmua ei konehuoneesta löydy.
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mitäs vastaavissa nykyautoissa muuten on? BMW 540, MB 500, jne..
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hmm niis on aavikkoperät... 2.65 2.82 jne.
     
  15. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    ja satanelkytviis vaihdetta, kun taas tommoses leppäjeepis on melkein neljä
     
  16. Roc

    Roc Gearhead

    Tollaset on suunniteltu menemään moottoriteillä isoja nopeuksia. Jos meinaat käyttää Oldsia samaan, eli +180km/h matkavauhtia autobahnoilla, niin sitten tietysti tuo harva välitys on tosi jees. :p
     
  17. herrakani

    herrakani 1st gear

    Tarkoitus olis ajaa heinäkuussa Helsingistä Odesaan ja sieltä Transfagarasan:n kautta Budapestiin, Berliiniin ja Krakovaan ja sielt Damin kautta himaa, semmonen 8000+ km ns. urku auki. Ja kaikki ratapäivät, kiihdyttelyt, mailit ja työmatkat siinä välissä. Sen takia mää arvon aika huolellisesti noita osakombinaatioita.

    Katoin tossa MB E500 speksejä, isoin vaihde 0.73 ja iha himmeen pitkä ruuvi, 2,52 tms. Toki se 7 vaihdetta.

    MUT ONHAN LEPPIKSES 4+LUKKO!!! :D
     
  18. Roc

    Roc Gearhead

    Asiallinen suunnitelma, roadtripit vanhoilla jenkkivessoilla lämmittää aina mieltä.

    Mutta heivaa se 2.73 välitys roskiin. Ei maantieominaisuudet mitenkään ratkaisevasti siitä huononis tolla 3.42 välityksellä. Ja kuitenkin ratapäivillä ja kiihdyttelyssä ihan eri meininki.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joo, pitää kattoo. Lokarit tarttee mitata ja runkoaisojen välit et mahtuuks noi 12x17 vanteet tonne ollenkaan ja jos ei ni tarttee akselit teettää ja ja ja...
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    Pitsanpaistaja veti sitten suht kovasti kiinni noi pyöränpultit.
    Rikottu: 2x hylsy, 2x ristikkoavain, 1x jatko.
    Käytetty: voimaa, rasvaa, lämpöä. Eniten ehkä ensimmäistä.
    Auki: 1/5

    MILLÄ vitulla noi saa auki? Ristikkoavain 1 meni halki, ristikkoavain 2 meni kierteelle ja lähti hylsypää irti, hylsy 1 ja 2 halkes ja jatkosta katkes se kara konehylsyn sisälle. What next?
     

Kerro tästä muillekin!