Oldsmobile Custom Cruiser 1985

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Projektit', aloittaja herrakani, 27.11.2012.

  1. ktech

    ktech 3rd gear

    ne jouset pitäisi ensin puristaa kasaan, sitten mahtuvat tulemaan pois (elleivät ole jo katkenneet useampaan osaan..) siihen on olemassa omanlainen jousen sisään tuleva puristin.
     
  2. herrakani

    herrakani 1st gear

    Mä oon tehny silleen et mä nostan tunkilla alatukivarresta ja avaan alatukivarren pallonivelen pultin ja sit lasken hitaasti ja varovasti.

    Kilpaluokka tulee olee ratapäivärokett/hki/lahti/open/käyttis.
     
  3. aatuaskare

    aatuaskare 1st gear

    Nyt rupes kiinostamaan että minkälaisia aikoja paketti kulkis.
     
  4. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jännä nähdä. Yhtään ratakierrosta en oo tällä vetänyt, eikä tietysti vakiona oo asiaakaan jos ei halua merisairaaksi. Vartti mailillahan tällä menee vakiona, viritettynä sit lähempänä 30 sekkkaa toivottavasti. :)
     
  5. herrakani

    herrakani 1st gear

    Virallisista kisoista mua kiinnostaa eniten Moscow Unlim 500+ mut siihen tarttee jo stage 2-koneen johon just nyt ei oo rahaa. Jos ei joku osta poniakkia käteisellä heti.
     
  6. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    2 terää ja yks pora tuhottu....

    Ei kellään olis ideaa miten ton rungon sais sisältä puhtaaks muuten kun laikkaamalla auki ja hiomalla ja uusiks kiinni?
     
  7. Pas(i)kiainen

    Pas(i)kiainen Gearhead

    Onks sulla tallessa noi palaset mitkä oot leikannut pois? Tietty silppuna osa mutta siis ne isoimmat palat?

    Punnitse piruttaan ku kaikki reiät on tehty? Tuntuu niin kovin pieneltä et onkohan vaikutusta? Voihan tuommosella tietty olla isokin.
     
  8. herrakani

    herrakani 1st gear

    On toki, katotaan sitten kun joku osa on valmis. Tollanen 75mm reikä painaa vähä ronskin 100 grammaa eli kovin suuresta pudotuksesta ei voi puhua.
     
  9. herrakani

    herrakani 1st gear

    Harmittaa btw kun en saanut "ennen"-punnitusta autosta, nythän siitä on poistettu jo kaikkea.
     
  10. hevimies

    hevimies Gearhead

    otit kevennyksen ihan tosissaan :D
     
  11. herrakani

    herrakani 1st gear

    No se tehdään joko kunnolla tai sit jätetään tekemäti. :DDD
    Tuleehan sinne vitusti painoa lisää sit sisälle tulevasta "koirakalterista".
     
  12. hevimies

    hevimies Gearhead

    tuleeko akryylilevystä sivulasit ja takalasi ??
     
  13. herrakani

    herrakani 1st gear

    Katotaan jaksanko ja osaanko duunaa. On ollu mielessä kyllä.

    Lähinnä siis miettiny avausmekanismeja ja mahdollista painonsäästöä verrattuna kustannuksiin.

    Kun siis autohan tulee MYÖS arkikäyttöön/työajoihin ni sekä takalasi että sivulasit pitää saada auki iisisti.
     
  14. herrakani

    herrakani 1st gear

    Joku kun löytäis alumiiniprofiilia jossa olis U minkä lyhyt seinämä on sisältä 3mm ja pitkät seinämät 10mm.
     
  15. herrakani

    herrakani 1st gear

  16. herrakani

    herrakani 1st gear

    Hehe, no kohta on mulla. :) Ainoona miinuspuolena pulttijako mut täytyy keksii siihen jotain.
     
  17. -nikke-

    -nikke- Gearhead

    Mielenkiintonen proggis, ja jännä nähä mihin fullsize farkku pystyy radalla noilla muutoksilla. :) Rungon kevennysrei'istä vain väkisin tuli mieleen, että mitäs katsuri noista tykkää?
     
  18. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jännä nähdä. Kerkesin 10 poraamaan ennekun joku mainitsi asiasta.

    Eipä oo ikinä itkeny mun tekemistä modeista katsastuksessa kuitenkaan, tuskin jää tästäkään kiinni. Oon leimannu auton mm. 25mm maavaralla niin että muutos kirjattiin otteeseen. Tukivarsia oon tehny moneen eri vehkeeseen ja kaikkia ihme kavennuksia runkoon ja pohjapelteihin. Asiallinen työnjälki niin ei oo mitään sanomista mä sanoisin.
     
  19. herrakani

    herrakani 1st gear

    Jaa joo muuten jäi sanomatta et taka-akseli kaventuu n. 9cm uusilla akseleilla, riippuen vähä miten ne on mitattu tuol usassa.

    Odottelen innolla. :)
     
  20. herrakani

    herrakani 1st gear

    [​IMG]

    Joskus pitää vaan piirtää ja funtsia ennenku duunaa mitää...
     

Kerro tästä muillekin!