Oldsmobile Delta 88

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja ++++++, 9.6.2010.

  1. Vallu 426

    Vallu 426 3rd gear

    Jos muka taxit ei osaa/huollata autojaan,niin ei sitten kukaan.Mitäs vahinkoa diesel koneelle on tyhjäkäynnistä,ei pitäis olla mitään.Automaattilaatikot kestää todellisuudessa vaikka kuinka paljon,kunhan niitä käytetään oikein ja myös joskus huolletaan.Sitäpaitsi 5.7 oli tehty bensakoneen lohkoon ja ei siksi ollut niin kestävä,kuin 6.2 joka tuli myöhemmin.
    Isäukolla oli vuonna -80 5.7 diesel Chevy Pick-Up ja ajoi 4 vuotta kesät talvet,ei mitään isompaa vikaa,kone toimi ja TH-400 pelasi kuin unelma.
     
  2. Inline

    Inline 1st gear

    Hmmm vihriä kiinnostaa yllättävästi enempi, jos pitää
    paikkansa ettei o prosentteja kuulemma moottorinvaihdosta
    Eli moottorinvaihto ois tehty oikiaan malliin joka on hys hys jos kukaan ei kysele..
    Myyjä siis näin vastas
     
  3. capri30S

    capri30S 1st gear

    Jos ois rahaa niin kiinnostais kanssa toi vihreä, on meinaan todella siistin ja orkkiksen oloinen.. Jos ois mun niin pysyis dieselinä ja hankkisin museoleiman. Noi väritkin on jotenkin upeat siinä..
    enkä usko että toi koneenvaihto olis este museoleimaan.
    Ja toisaalta, mitäs väliä vaikka olis prosentteja koneenvaihdosta?
     
  4. Inline

    Inline 1st gear

    Ei tavallaan mitään mut mää oon allerginen autoille joissa
    on prosentteja pohjalla. Millään järkisyyllähän tuota ei voi perustella
    tietenkään.
    Just sama tossa itteäki himottaa että se ois Royal Brougham,
    niin karmee sisustan väri et se on jo upee ( sama juttu ku intissä
    oli niitä hommia mitkä oli niin paskoja et ne oli jo siistejä :D )
    ja kori näyttäis olevan hyvä lähtökohta,
    ei varmasti uus, mutta luulisi yleisen habituksen perusteella
    että varmasti runkokin on paremmassa kunnossa kuin muissa
    vähän huonommin pidetyissä maailmaa kiertäneissä.
     
  5. Deltapete

    Deltapete 1st gear

  6. VesaElg

    VesaElg 3rd gear

    Tiukka hinta ollu alimmaisessa 2000e.
    Toisaalta luulis tinkivaraa olevan mut iso hinnannousu.

    http://www.nettiauto.com/oldsmobile/delta/5284292





    On hinta noussu, kun autoon tehty yhtä sun toista. Ja myöskin juuri katsastettu. Mutta toki on tinkivaraa :D
     
  7. Inline

    Inline 1st gear


    Siis tarkotin tuota vihreetä naftarotkoa :D
    Siinä oli ollu se hinta 2000e aiemmi ja nyt 5000e :D
     
  8. VesaElg

    VesaElg 3rd gear

    Asia kunnossa
     
  9. toyopet

    toyopet Double Gearhead

    Tyhjäkäynnillä kone nokeentuu männän päältä. Esikammio koneessa taas ei männän ja kannen välissä turhaa tilaa ole ja sitten pitkään jatkuneen tyhjäkäytön jälkeen polkaistaan reippaasti menemään, niin alkaa tulla ahdasta.

    Ja eihän se mihinkään bensakoneen lohkoon ole tehty. Siltä pohjalta kehitetty mutta eihän siinä mitään samaa ole ulkonäköä lukuunottamatta.
    Ongelmalaatikoksi on vissiin aina sanottu TH200 vai TH2004R:ää mutta ei minulle ainakaan oikein selvinnyt, että mikä se suoranainen ongelma niissä sitten oli.

    Ja käsittääkseni täällä kotimaassa D-lohkon osalta ongelmaksi mainitaan juuri heikko lohko (siis lyhyet kampiakselin pukkien pultit) vaan ameriikan palstoilla ongelmakohdiksi näille koneille sanotaan yleensä kannentiivisteen pettämiset ja syöttöpumppuviat.
    Kannentiivisteongelma on oikeastaan looginen, kun on kovapuristeinen kone ja vähän kansipultteja. Itseltäkin meni sen reilun 100 000käyttökilometrin aikana kerran kannentiivisteet mutta suurin syy taisi olla se kiinni hirttänyt termostaatti ja laiska käyttäjä, joka ei kiinnittänyt ajoissa ongelmaan huomiota, se siis oireili jo pidemmän aikaa lämpöjen suhteen.

    Muuten asiasta ihan ohi, pienikorisiin (kuten myös el caminoon) on ollut saatavilla sitä lyhennettyä dieseliä eli V6:sta. Nettiautossa oli joku aika sitten etuvetoversio mutta onkos noita takavetoja miten eksynyt Suomeen?

    Tuolle 350D/DX:lle tehtaan ilmoittama kulutus on 9,1l/100km maantiellä ja esim 4.3dsl (siis V6 ei se 260D V8) El Caminolle 7,4l/100km.
     
  10. taunusstyle

    taunusstyle Gearhead

    voisko joku kaupata mulle 78 vuosimallin deltan ovia,nykyset ovet on yhtyneet pohjien osalta hapen kans.ja jäljellä oli vaan lasikuitu pakkelia ku ei oltu viittitty korjata peltiä pellillä.budjetti ny ei oo kummonen mutta josko vaikka sais peltiset ovet eikä lasikuitu pakkeli viritelmää,lommot ei haittaa pellissä ne saa aina korjailtua mutta ruosteen syömä roju on jo toinen asia.
    muitaki osia voi tarjota niinku lokaria kuskin puolelle ja maskia
     
  11. C-mies

    C-mies Gearhead

    Tätä samaista peliä katselin sillä silmällä, mutta kun löysin nuo vanhat ilmoitukset niin into lopahti täysin.

    Ei pysty ymmärtämään, mutta kai tämäkin menee lopulta kaupaksi.
     
  12. Inline

    Inline 1st gear

    sit se yks musta delta 88 mikä oli nurmijärvellä, tuli heti
    myyntiin pari satkuu kovemmalla pyynnillä ku se oli ennen osotteen vaihtoa
     
  13. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Joo, mun vanha oldsihan se... Oli mulla 2011 elokuusta 2012 toukokuuhun. Kauheeta pyyntiä pidetään laitteella, maalipinta on hirveä (valumia, naarmuja jne), koko auto oli ainakin mun aikana kallellaan kuskin puolelle vaikka kaikki jouset vaihdettiin, puolsi helvetisti, jarrut täristi ja laatikko ei vetäny vaihteita päälle kylmänä tyhjäkäynnillä (öljyt?)... plussana suht hyvin toimiva kone, äänetön perä ja melko ruosteeton alusta ja kori...rungossa oli vaan yks paikka... Harmi, että tuommonen kiertopalkinto tullut.
     
  14. esmi

    esmi Gearhead

    Oldseilla ajellu 7Vuotta, tyydyn kai vähään,tänäänkin 88:lla liikenteessä (Golden Rocet 350)hyvä kuski ni pärjää!, kun ei tallia kerran viikos yritän olla liikenteessä!kyl tuo muutenkin positiivista huomiota herättää!(kesälläkin)vaik ei järin hieno, enkä ole myymässä
    mutta välillä tuntuu et näi
    s Oldseis arvostus puuttuu, ehkä se loppuu ku niit ei oo, sama ku Aspenit!,toivottavasti kaikki jenkit arvonsa ansaitsevat!,niin kesä kuin umpäri-vuotisessa harrasteautoilussa!. :D :eek:
     
  15. Mr_ilez

    Mr_ilez 2nd gear

    Itekkin oldsilla talvella rullasin, ja hienosti se talviautona toimi. Renkaat tosin oli susipaskat, jotkut vanhat ja kovettuneet nastat. Aina lähti hienosti käymään ja lämpöä piisas kopissa! :)
     
  16. Crash_

    Crash_ 3rd gear

    Ympäri vuoden olis tarkostus alkaa ajelee, jahka sais lintan liikkeelle. Pari tärkeempää "rojektia" eka alla. Nii ku sanottu, mul ei oo toimiva autoo nii kävelen prkel..

    Okei, myönnän lainaan välillä miehen autoa...
     
  17. demonax

    demonax 1st gear

    Mikähän Oldsia taas vaivaa?

    Ilman valoja tai pelkät parkit päällä jännite on siinä 14V kantturoissa. Mutta kun laittaa ajovalot päälle niin konehuoneesta alkaa kuulua ulinaa (laturi?), jännite tipahtaa alle 13V ja laskee koko ajan. Käyntikin alkaa hetken päästä pätkimään.

    Laturi, hihna ja akku ovat uusia.

    Laturin hihna kitisee välillä. Luistaako se sitten niin paljon että laturi ei jaksa ladata tarpeeksi? Kiristin sen kyllä niin tiukalle kun pystyin. Siitä en tiedä onko tuo hihna ihan oikeata mallia, otin entisen mukaan liikkeeseen ja kävin hakemassa samanlaisen tilalle.

    Hienoa kun ei voi valot päällä oikein ajaa. Täytyy vaan morjestella takaisin kaikille valojen viluttelijoille. :)
     
  18. Jampe_

    Jampe_ Gearhead

    Mulla oli vanissa aikanaan samanmoisia ongelmia. Oli laturin hihnapyörä niin kulunut, että vaikka kuinka hihnaa kiristi niin pitoja ei meinannut olla. Mulla tosin yleensä pystyi ajamaan valot päällä, mutta pitkät kun laittoi niin alkoi lataus hiipua hihnan luistamisen takia :poff:
     
  19. wiwwe

    wiwwe 3rd gear

    Mikäs tässä on hihnojen reitti? onko toinen hihna kampiakseli-vesipumppu-ohjaustehostin? ja laturin hihna pelkästään vesipumppu-laturi? jos on jotenkin noin niin kokkeileppa että kiristät ohjaustehostimen hihnan
     
  20. demonax

    demonax 1st gear

    Joo hihnat on juurikin noin. Kävin vähän tuumailemassa mutta en kyllä heti keksinyt miten ohjaustehostimen hihnaa saa kiristettyä. Täytyy vaikka huomenna kurvata ihan tallille laittamaan, kohta loppuu päivänvalokin.
     

Kerro tästä muillekin!