Olisko Pro Street ´55 myynnissä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Pro ´55, 24.8.2002.

  1. Fastback

    Fastback Gearhead

    Tere!

    Olen katsastanut jos jonkin näköistä ja kuntoista rassia ja tämä '55 vie voiton niistä monessa suhteessa. Mielestäni 40 t Enskaa ei todellakaan ole edes kallis hinta tuon tasoisesta autosta.

    Tässä olen itse suunnitellut vakavalla mielellä jotain E-bodyn laittoa tai sitten Chargeria ja tietysti jotain eksoottista pitää saada eli hemi olis poikaa. Muuten olen aatellut pitää auton ns. stockin näköisenä. Suunnittelemalleni tekniikalle kertyy hintaa väkistenkin yli 100tmk. Hmm, sitten multa puuttuu vielä se auto mihin hemi tällätä. Eli helposti toinen samanlainen läjä valuuttaa. Sitä kutsutaan harrastukseksi ja toiset ovat enemmän omistautuneita kuin toiset. Minä en kieri rahassa, mutta päättäväisyydellä tekee ihmeitä. Se on sitten vaan säästettävä muualta.

    Mielestäni on hienoa, että Ahonen jaksoi rakentaa pro '55:n kustannuksia säästämättä. Jos '55:n hintaan lisättäisiin työn osuus, niin hinta taitaisi tuplaantua? Myönnetään, että 40tEuroa on iso raha, mutta siihen hintaan em. '55 on suorastaan halpa. Että Ahonen pumppaahan lisää hintaa siihen rassiin. Saa taas kateelliset lisää bensaa liekkeihin.

    Sitä kutsutaan kommunismiksi, järjestelmää jossa toisella ei saa olla mitään enempää eikä paremmin kuin toisilla. Olisitte onnellisia kun joku viitsii, uhraa työtä/aikaa ja tuo '55 kaltaisia laitteita näytille.

    Tulihan taas vuodatettua... Mutta harmittaa vain tollainen turha narina.
     
  2. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Autohan on hieno, ei siinä mitään ja siihen varmaan yhtyy anonyymitkin. Veikkaan, että nurina johtuu jostain muista mielikuvista jotka voivat henkilöä tuntematta toki olla aivan vääriä.
     
  3. Pro ´55

    Pro ´55 Gearhead

    Ääh, antakaa noiden nimettömien jäädä omaan arvoonsa. Ei ne mua hetkauta lainkaan. Niitä ruikuttajia on ollu aina ja tulee aina olemaan.

    Laitoin tohon aloitukseeni että "tässä teille keskustelun aihetta ja tsekatkaapa aihelista sivulta lukijoiden määrä. Tavoitteeni on täyttynyt :grin:

    Toi yksi nimetön laukasi ilmaan semmosta mistä en malta olla aloittamatta uutta aihetta. Tsekatkaa; "Onhan näistä verojen maksuun panoista esimerkkejä..."
     
  4. Fastback

    Fastback Gearhead

    Sanoista tekoihin. Uuden Wheelsin ostin kansikuva Chargerin houkuttelemana ja mitäs sieltä myyntipalstalta löytyikään? Mr. Ahonen pistänyt tuulemaan :smile: Ei voi kun sanoa, et on se kaunis. Katsotaanhan kumpi kansakunta häviää taistelun, suomalaiset vai ruotsalaiset.

    Voishan sitä laittaa vielä myynti-ilmoituksen http://www.mobile.de sivuille. Saksalaiset kyllä ymmärtävät muskelin ja kauneuden päälle, hinnat ovat sen mukaisia.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    ...hifimessuilla kuultua:

    "Ajatella, että toiset laittaa satojatuhansia markkoja niinkin turhanpäiväiseen kuin kesämökkiin, kun sillä hinnalla saisi KOHTUULLISEN analogisen levysoittimen...."

    40000 €uroa tuosta Pro 55:sesta on halpa hinta, rahattomat lopettakaa pulinat!
    Yrittäkää itse tehdä tuommonen laite siihen hintaan, no way, ei onnistu!

    Autoharrastuksen kymmenen sääntöä:
    1. Se maksaa enemmän kuin luulet.
    ...
    10. Kaikesta huolimatta se maksaa edelleen enemmän kuin luulet.
     
  6. Tero_S

    Tero_S Gearhead

    Niin ja laskekaapa paljonko maksaa jos roudaatte vastaavan jenkeistä tai ruotsista. Pelkkä autovero on jo riittävästi kun yli 25 vuotiaissa se määräytyy ymmärtääkseni ostohinnan mukaan.

    Toivottavasti -55:n pysyy Suomessa.
     
  7. Cammer

    Cammer 1st gear

    Mites Ruotsissa on palkka- ja veroaste verrattuna suomeen? Kyllähän sitä kovia hintoja makselisi jos on pätäkkää millä maksaa ja silloinahan ne ennen niin kovilta tuntuneen hinnat tuntuu ihan sopivilta.
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onko porukoilla tietoa tämän auton kunnosta
    ja arvosta verrattuna PRO 55:seen

    Myydään: CHEVROLET BEL-AIR -55

    Ilmoitusteksti: Race/street, D-luokan kilpuri, n. 1000 hv. Huom! Kilvissä,480 CID Bowtie motti, Brodix alukannet + 2 x 1150 Dominaa, Powerglide, Dana 60, aj. 1/4 mile 9.4 s. Valmiina stripille. H.
    Ilmoitus jätetty: 16.08.2002 12:49
    Hinta: 19343
     
  9. Jas

    Jas Gearhead

    No tuo taitaa mennä alle tekniikan hinnan..?
     
  10. triniemi

    triniemi Gearhead

    Se on Kivirinnan Jarin entinen Street D kilpuri, nykyään kuulemma vihreä myös. Tolla koneella ja välityksellä luultavasti ei voi ajaa kadulla nakkikioskia pidemmälle, mutta ehkäpä miedompi nokka + harvempi välitys niin saattaisi jopa pystyä ajaan pidempääkin siivua. Viimeistely ei lähelläkään Ahosen autoa, mutta härski peli tämäkin. Hinta aika kohdallaan, ei ainakaan kovin paljon varaa tiputtaa.
     
  11. Anonymous

    Anonymous Guest

    Ei kai täällä mitään hintavalvontajärjestelmää ole eihän... jokainen saa pyytää autostaan sen mikä tuntuu oikealle ja olla myymättä jos ei ostajia löydy.

    Ei kukaan pakota ostamaan kalleinta autoa, ostaa sen mihin rahat riittää ja sillä hyvä.
     
  12. mg

    mg Gearhead

    hmmps. kuulemani mukaan kori men kaupax. ilman tekniikkaa, akselaita ja sisustaa. se että saako sen leimaan onkin toinen juttu. rek. otteessa ei ollu mainitaa mistään, kun ompi sen verran vanha viritys.
     
  13. Anonymous

    Anonymous Guest

    Joo, huvittuneena seurasin tota pro ´55:n myynti keskustelua ja en voi kun yhtyä suurinpaan osaan edellisistä. Kattelin Tampereen näyttelyssä tota kärryä ohi mennen ja vaikka en ole mikään pro fani, niin auto on uskomaton.
    Mitä hintaan tulee ??????
    Auto on rakennettu taidolla, hyvällä maulla ja rahalla= hinta sen mukainen= ei todellakaan halpa.
    Rakennappa ite tollanen, jos taito ja rahat riittää!
    Toivottavasti pysyy Suomessa.
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    Hyvää läppää! Toivon itsekin että auto pysyy Suomessa. Jos kuitenkin käy niin, että joku svenski tai horsti käy auton hakemassa niin toivotaan että valtio huomaa potentiaalisen vientiartikkelin ja höllää prosenttirajoja rakentamiselle suosiolliseksi!
     
  15. impala1968

    impala1968 Gearhead

    Tätäkin viestiketjua lukiessa tulee mieleen että jos joku ei pysty mihinkään asialliseen ilmaisuun niin pitäis kommenttinsa omana tietonaan, ihme porukkaa ettei uskalleta edes nimimerkin turvin kommentoida vaan oikein reteesti nimettömänä huudellaan. Pellet!

    Tässä onkin taas yksi esimerkki miten Suomessa arvostetaan vanhoja autoja. Luulisi että meillä nuo ovat kalleimpi kun on autoverot yms. systeemit mutta niin vaan tuokin menee(?) rajojen ulkopuolelle. Mitähän tuosta täällä saisi, ehkä 20000€ jos oikein innokas ostaja osuu kohdalle? Olisi kulttuuriteko jos auto jäisi Suomeen mutta tottakai myyjä myy sille kuka maksaa sen mitä pyytää.
     
  16. ajk81

    ajk81 1st gear

    Ainakin lehdistä katottuna, hieno peli tuo ´55 on. Eikä toista vastaavaa varmasti tule vastaan. Kivirinnan auto varmasti on halvempi, mutta mitä oon nähny street d:n autoja, eipä taida olla paljoa sisustusta eikä varmaan muitakaan mukavuuksia;) Moottorinkin teko maksaa aika paljon jos haluaa paljon tehoja irti. Parempaa saa yrittää tehdä jos tuntuu että tuo maksaa paljon ja saa rakentaessa aina rahaa uppoamaan.
     
  17. J-M Partanen

    J-M Partanen 1st gear

    On hieno peli, siis tuo auto, mutta pakko myöntää että tuommoiselle tukulle rahaa sitä rupeaisi miettimään muutakin käytöä.

    EN siis tarkoita että olisi ylihinnoiteltu tms. mutta tuolla rahallahan saa pihalle mahtavan autoasrenaalin, joku lava-auto, gruising auto, käyttöKustomi, ja pikkulohko katuauto, noin niin kuin tuolta keskihintakastista.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    Parahin Jari, autosi on ULTIMATE Suomen oloissa mutta oheiset tekstit kotisivuilla pistivät silmiin ja on ihan pakko kommentoida. Loppunopeus kertoo autossasi olevan jotain +400hp eli mistään 10 sekunnin autosta ei turbiininvaihdollakaan ole kysymys.

    T.Kateellinen Anonyymi

    "Täysin katukuntoisena sillä on ajettu varttimaili 12,2/183...

    Resurssit riittävät 1-1,5 sek. parempiinkin aikoihin, mutta vaatisi 1500 rmp korkeammalta tarttuvan turbiinin"
     
  19. triniemi

    triniemi Gearhead

    Voi olla mutta luulis sen nyt melko pienellä hieromisella menevän 11 sekan aikoja. Ja on sellasetkin pelit harvassa, siis näyttelykuntoiset.
     
  20. Anonymous

    Anonymous Guest

    Taisitpa laskea sillä jokapojan toyotien teoriaheppojen laskuun keksityllä laskukaavalla, eikö?
    Satuinpa olemaan paikalla katsomassa kun Jari oli radalla ja lähtökierroksia pitäisi saada huimasti lisää, jotta 1700 kg kuskin kanssa painava auto irtoaisi viivalta.
    Nyt kun pito oli kohdallaan, meni ensimmäiset 5-10 metriä siihen, että auto suorastaan puutui kunnes sai vähän kauempana tarpeeksi kierroksia. Vaatisi auttamatta 8 tuumaisen turbiinin ja transbraken.
    Se on taivaan tosi, että tuskinpa autolla sen jälkeen mennään ajamalla enää Forssan Pick-Nikiin.

    Nim: toinen kateellinen
     

Kerro tästä muillekin!