Ongelmia entisöijä Triangle Motor Co:n kanssa

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä rakentelusta', aloittaja geekoo, 19.5.2013.

  1. DX

    DX Double Gearhead

    parisen päivää per puoli, ehkä se suht ripeetäkin on kun keskimääräinen valmishelman vaihto on aabbout 10h kun hiekkapesupuhtaalle hitsataan ja oletuksena on piän korjaus myös takasisälokkariin?

    aika rutiinilla tuollainen pellin vääntely ja vasarointi nykyjään sujuu,
    sitä on jo oppinut keskittymään oleelliseen ja vaistonvaraisesti hahmottamaan ne tärkeät mitat ja leikkaamaan sopivan mallisia aihioita ilman että tarvii pahvimallien yms. kanssa tuhlata aikaa ja tietää miten jonkun kaarron hakkaaminen vaikuttaa muualle ja osaa hyödyntää siitä ns. ilmaiseksi saatavia muotoja.



    ekoina vuosinahan suurin osa pellitysajasta meni susikappaleiden tekoon ja oman peukalon imeskelyyn. :lol:

    Mun puuhasteluni ei silti ole mitään verrattuna tälläkin palstalla pyöriviin ukkoihin jotka tekee kokonaisia koripaneeleita, koko hyttejäkin suunnilleen tyhjästä eikä pakkelipurkkia tarvitse viedä lähellekään,
    eivät vaan pidä melua itsestään kun ei niiden tartte. :lol:
     
  2. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Jaa voortti poriin, taitas olla helpompaa tuottaa ukko kanadaan :lol:

    Kiitoksia kuvista ja selostuksista. Kyllä tuosta jo selviää mitä ollaan hakemassa. On täällä muutama kustom paja mistä vois alkaa kyseleen. Yhtä iso yllätys kuin työn laatu oli tuossa myös sen edullisuus.

    Laitattaisin nuo omat uudenveroisiksi heti jos olis tällä tavalla selvät sävelet mitä tehdään ja hinta suunnilleen tiedossa.
     
  3. Jokeri

    Jokeri Double Gearhead

    Ei jaksa lukia koko ketjua läpi mutta sellainen kuva tuli ensimmäisen parin kymmenen sivun jälkeen mieleen että aloittaja olisi halunnut autolleen ns. "myyntimaalauksen" ja sen jälkeen pikaisesti myydä auton pois "triangelin tekemänä" ja kääriä hillot, mutta triangelipa ryhtyikin tekemään priimaa, ja nyt sitten aloittaja halusi kiukutella korjauslaskusta puolet pois. Muussa tapauksessa se "3-sivuinen toimeksianto" olisi täällä ollut jo aiemmin nähtävillä
     
  4. pas2

    pas2 Gearhead

    Tuossa taitaa olla perää.
     
  5. RooZe

    RooZe 2nd gear

    Isäukkoni piti kohtullisen laadukkaan maineista maalamoa aikanaan. Näitä osui kyllä kohdalle, että työksi tyrkytettiin sen tasoisia laitteita että ylimaalaus piti a hinnotella kovaksi tai b kieltäytyä. Mulkkuna moni sitten piti mutta joutuihan tuo mainettaan ajattelemaan..
     
  6. DX

    DX Double Gearhead

    "sen tasoinen laite" pitääkin hinnoitella kovaksi koska se on työläs jos hyväksi tekee, jos tuntuu siltä ettei kiinnosta ja/tai sovi aikatauluihin niin on syytäkin kieltäytyä ettei piha muutu huonoa mainostavien hylkyautokaatopaikaksi.

    ite oon pyrkinyt sellaiseen maineeseen, että teen mitä tilataan ja hinnottelen homman sen mukaan.
     
  7. VilleTre

    VilleTre 3rd gear

    Niin firmalla on myös mahdollisuus kieltäytyä. Mutta tämän hetken tilanne varmaan pakottaa ottamaan kaikki työt vastaan. Kaikki hommat ei tosiaan ole hyviä,mutta jos tosiaan hommaan ryhtyy niin pakko sen kanssa on oppia elämään.
    Tuosta hommasta edelleen olen sitä mieltä että lasku oli rapsakka. Monella kun on peltihommista jäänyt ainoastaan viheliäinen tunne että on hankalia ja karmeita. Mutta tosiaan tehdessä oppii vähitellen ja hyvillä laitteilla nuo hommat on ihan mukaviakin välillä. Toki jos tuhruaa rälläkän ja peltisaksien kanssa lattialla niin alkaa Trianglen tarjoamat palvelut kuulostamaan hyviltä. Emme tosiaan tiedä millainen sopimus osapuolilla oli tarkalleen mutta hankalaksi meni kaikinpuolin.Se että sopimukseen päästiin oli hyvä juttu mutta sopimus kyllä myös tarkoittanee myös että kummatkaan ei nyt niin varmoja olleetkaan asiansa oikeellisuudesta. Tai jotain..
     
  8. E.Rummukainen

    E.Rummukainen 1st gear


    Et ole ainoa jolle syntyi kyseinen mielikuva.

    "ErikoisLiikemies"
     
  9. SamiL

    SamiL Gearhead

    Samaa olen itsekin taipuvainen ajattelemaan. TMC on paikka, jossa tehdään perusteellista työtä ja se maksaa paljon, mikä pitäisi tietää jo auton sinne viedessään. Ranen Autotallipajat taas tekevät niitä myyntimeikkauksia halvalla. Ja onhan täälläkin ilmoittautunut mestareita, jotka suunnilleen tekevät täysentisöinnin viikossa muutamalla satasella :lol:
     
  10. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Täällä salossa on entisen saloran päärakennuksen alakerrassa paikallisen kiinteistö (/ kuljetusbisnes mogulin autonäyttely tila, siellä on useita Tranglen entisöimiä arvo autoja (mm 20-luvun Jaguar) Aivan huippulaatua, ymmärrän että ne ovat Tranglessa tehty, mutta että joku vie muutaman tonnin arvoisen (identiteetti sekaisin???) korinvaihto auton Triangleen on kyllä vähintään varsin erikoista. :odroll:
     
  11. eilhik

    eilhik Double Gearhead

    Olisi sama vaikka tämä viestiketju olisi hävinnyt bittitaivaaseen (oli jo menossa) ihme juttu jos "korinvaihtoauto" kuten asiaa käsitelty viedään tuonkin hintaiseen korjaamoon laitettavaksi (niput kunnossa) tai niiden parantaminen.
    Ostokrapulahan taitaa olla osasyy lopputuloksessa eikö isoja töitä teetettäessä yleensä oteta välilaskuja siksi että tiedetään missä mennään eikä odoteta sitä isoa jytkyä.
     
  12. FuryIII '71

    FuryIII '71 Double Gearhead

    Jos välilaskut on kakskytätonnia, ni minkähän kokoinen se "iso jytky" mahtaiskaan olla? :rotfl:

    Mut joo, en kyllä itekään veis mitään korinvaihtoropposta triangleen... Johan ne veloittais varmaan satkun jo pelkästä puhelimeen vastaamisesta. :lol:
     
  13. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    onkohan Geekoon BMW ollut alunperin 4-ovinen ? Ainakin popniitti special takaluukku oli neliovisesta ? Jos korinvaito on tehty samanlaiseen koriin, luulisi sitten auto olevan kevyesti koritäistään / maalauksestaan MR tasoa ?
     
  14. DX

    DX Double Gearhead

    Ja tähän taas liitteeksi ilmainen mainos kun aihe tuntuu väkeä edelleen kiehtovan. :lol:

    viewtopic.php?p=2637372#p2637372

    No mitä sä haluaisit maksaa tuosta kotelon hitsuutyöstä, kuinka monta tuntia tollaseen rutiinihommaan sun mielestäsi pitää kuluttaa?
    Kerjään konsultaatiota että opin hinnoittelemaan työni oikein.

    Parissa päivässä sen kumminkin tein,
    toinen puoli toisen mokoman, hytin alaosan paikkamaalaus, saumaukset kuivumisineen, ruostesuojauksineen ja verhoilun kokoamisineen pari päivää lisää ja leimalla käynti,
    hups,
    män jo toista työviikkoa,
    entä olisko asiakkaan toiveiden vastaisesti vielä pitänyt hieroa sovituksia ja hitsisaumoja toinen viikko ettei saada aikaiseksi havaittavaa eroa normaalietäisyyksiltä katsottaessa,
    sitten autotalliRane vois kehua itteensä ammattilaiseksi. :lol:


    Ei täällä kai kukaan silti ole muutamalla satasella entisöintejä tekemässä.
     
  15. mercakungen

    mercakungen Gearhead

    Ei ole ollut sedan. Ihan aitoon Coupeen on vaihdettu mädän korin tilalle vähemmän mätä kolaroitu Coupe-kori.
     
  16. geekoo

    geekoo 1st gear

    Nyt riita on sovittu ja käräjäoikeuden istunto peruutettu, jolloin minulla ei enää ole syytä olla julkaisematta projektinkuvausta.

    Tämä versio 2 laadittiin, koska auton luovutustilaisuudessa sovittiin, että aikataulusyistä kattoa ei vaihdeta kattoluukulliseen eikä lattiamattoa toisenväriseen CS-mattoon. Triangle sai uuden version luovutusta seuraavana päivänä.

    Koska projektinkuvausta on jatkuvasti kysytty täällä mielettömän paljon olen laittanut sen PDF-tiedostona blogini sivulle
    http://bmwtriangle.wordpress.com/2013/05/17/2-2-auton-luovutus/

    Samalla haluan nyt oikaista toistuvasti esitettyä virheellistä väitettä, että Coupéni takaluukku olisi 4-ovisesta autosta (kuvassa oikealla). Luukut ovat niin erimuotoiset ja -mittaiset ja lukitukset nin erilaiset, ettei ole mitään mahdollisuutta sovittaa toisen mallin luukkua toisen malliseen autoon.

    [​IMG]

    OD-moderaattori edsel.fi:n kysymykseen vastaan että myös kanta-auto oli Coupé, eräs saman vuosimallin Suomi-auto.
     
  17. edsel.fi

    edsel.fi Gearhead

    Ok, sittenhän identiteetti on kunnossa ja saat autosi mr-kilpiin vai mitä ?
     
  18. 1purehell

    1purehell Double Gearhead

    No ei tuossa projektiselostuksessa kyllä mun silmiin osunut mitään mainintaa siitä, etteikö sisustaa saisi purkaa taikka autoa puhaltaa?

    Saako muuten MR-autoon vaihtaa korin, jos se vaihdetaan 1:1 samanlaiseen? Eikös se Berner -yhtymän vihreä Imperial ollut museorekisterissä ja siihenhän oli ainakin Mobilistin jutun mukaan vaihdettu koko kori.
     
  19. elcamino0365

    elcamino0365 3rd gear

    onko tää nyt se Alkuperäinen projekti kuvaus vai päivitetty projektikuvaus???
     
  20. STW2

    STW2 1st gear

    PPR cuda = mitä tarkoittaa toverihinta? Yrityksen sis.ALV hinta, mutta pirun halpa vai lompakosta lompakkoon hinta?

    Edsel = ota ihan rauhallisesti museoleiman kanssa. Kaikki eivät halua autoaa museokilpiin vaikka menisi läpi huippuarvioinnein.

    Ihmetyttää ihmisten erittäin suuri tarve ampua alas kaikkea mikä liikkuu,... Jos viettää enemmän aikaa raskaissa töissä kuten esim.itse teen tai viettää enemmän aikaa tallissa opetellen ja tehden omaa autoaan, ei tarvitsisi niin mahdottomasti puuttua muiden asioihin kuten tässä BMW jutussakin on käynyt.

    Rane
    Norja
     

Kerro tästä muillekin!