Onko harrastevehkeen iällä väliä?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Aspen Lappalainen, 15.5.2012.

  1. leivonharri

    leivonharri Gearhead

    ...muistutetaan vielä, että edelläkävijän tie on yksinäinen. Hassulla ei-tarpeeksi-vanhalla autolla ei lohkea piirakkaa eikä kunnioitusta, korkeintaan joku tulee avautumaan bensiksellä, kuinka "mulla oli just tämmönen kun mä opiskelin, oli kyl hyvä ja kestävä kunnes me kännissä rällättiin se soramontussa"

    Harrasteparkeissa pottuillaan, eikä tahdo korjaamoilla saada asiallista palvelua "mitä tommosta markan p____aa on järkeä korjata kunnolla?"

    Mutta on mahtavaa, kun ei ole samalla lailla erilainen kun muut erilaiset.
     
  2. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^jeah on tosi mahtavaa. Tarjootko kaljat kun harrastan ooppelia? Holleyn vakiolla se on 0p mikä rimmaa hyvin auton merkin kanssa. 0p tai Op, taitaa nolla ja iso o olla sama tässä näppiksessä?
    Mutta "Holleeyn vakio" sai lisää kapinaa repeliin. Tällähän tullaan Forssaan saatana. 0p Opel heh heh. Yhet kulmikkaat lamput (jotkut tuunaa niihin "luomia", liekö lailliset? 4 pyttynen C16NZ motti. GM:llä on koodit moteista niiku LS6 ym. Tuossa mun koodissa C tarkoittaa catalysaatori, 16 mttin koko, N tehottomin motti ku vaikka S ois enemmän potkuva, Z yks pisteruisku. 91 on viimeinen Kadett. Tää LS automatic ja samalaista ei ole tullut vastaan mutta se ei mun itsetuntoani nosta. Samanlaisia on, mutta ilman rundaria ja sen säädettävää himmennintä, cruisea ja ohjaustehostina. Vastaavia, mutta aina niistä on uupunut jotain. GSi erikseen kerskamallina digidigimittareineen. Etuveto, rek 5 henk. Muovi sisusta, musta onneks eikä mikään tympee harmaa. Ei edes puujäljitelmää eikä CeeBun Crestan viilutettu "jalopuuta" aidosta uunikuivasta saarnista tai palisanterista puhumattakaan. Jos ei musta punaisella sisustuksella, niin sitten päinvastoin. Paikkamaalattu, sävyjä monia, mutta kaikki punaisia. Heh, tää oli pajalla etulokkari rutattuna. Ne sano että niillä punainen lokkari, mutta siinä yksi kolikon kokoinen reikä. Ok, vaihtakaa se. Onhan se punainen, mutta eri sävyinen. Ja se reikä edessä ylhäällä. Pussihousuna paikkasin sen eli laitoin siihen Kaijalaisen Penan vanhan firman Classic Old Cars punaisen tarran. Tosin valkoiset reunat leikkasin siistä pois. Sopii kuin nenä otsaan ja on ajanmukainen eli yhtä vanha tarra kuin auto, detaljit kunniaan! Tosin Pena myi silloin vanhoja Autoja eikä uusia Op autoja. Ja jos tarkkoja ollaan niin 91 toi Penan putka oli nurin ja sillä vain Classic niminen firma, mutta kuitenkin. Viime lauantaina ajoin sen putkan ohi ja olisin menny Penalle näyttää mun Harrastepeliä ja varsinkin sen etulokkaria. Autiolta näytti.. Siis Leivon Harri tää on räpeltätön eikä ole tullut samanlaista vastaan. Mun Jagge on raiskaattu amerikan V8 motilla ja muutenkin räpellyksiä täynnä. Niistä suurin osa tehtaalta Lucas osaa mitä räpellelty täällä lisää. Samanlaista räpellystä ei ole tullut vastaan. Mutta jos mä sairaalaan ajaessani kaikki autot mitä tulis vastaan olisi 58 kilvellä olevia raiskattuja ja räpellyksiä täynnä olevia Jaggeja, niin se ois musta vitun hyvä juttu!! Meillä eri näkemyset, ymmärrän (?) sinun, ymmäräks sä ja Holley mun? Forssassa nähdään.
     
  3. nixon

    nixon 3rd gear

    Mullakin on tätänykyä harrastepelinä 88-Civicki. Kolme ovea, kaks kaasaria, tehtaan 13 tuumaset aluvanteet(tosin varastossa), automaatti ja ohjaustehostin. Eikä yhtään tyyninkiä tai styylinkiä. Jälkiasennetut sähkölasit vois vaihtaa mekaanisiin, kun apparin puoli on rikkikin. :x
    Sitten on kaks 70-luvun Dodgea, mutta niitä nyt on joka jurpolla.
     
  4. Holley

    Holley Gearhead

    Juu, toki, jos ajattelee avarakatseisemmin. Minulla taas on avarakatseisuutta siihen väkeen verrattuna, joka laittaa koko vakioon kertoimen "valmistusmaa"; usa 1 ja muut 0... ja joiden mielestä ainoat pre 60 -autot ovat ponycarit ja Vette. Mitä "laajemmin" osaa ajatella, sen enemmän ilahtuu liikenteessä näkemistään autoista.
     
  5. cb125twin

    cb125twin Double Gearhead

    toi mun vaux cresta oli muuten erikoinen, jenkkijees porukka tykkäs kunnes tajus mikä se on. ja sillä kun kurvaili treen parkeilla ehtoosta niin :pinup: näytti paikkojaan
     
  6. impala67

    impala67 Gearhead

    tämähän on asiallinen keskustelun aihe. Todellakin ekoissa veekasissa vinoiltiin wanhalla 57(?) seevulla kisaavalle, vaikka silloin se oli just 20v. Vanha tai uusi. Olen itseeni erittäin tyytyväinen kun olen päässyt tilanteeseen että voin pitää kaikkia autojamme harrasteautoina, vaikka uusin on peräti 08 ja etuvetonelosella...
     
  7. ata

    ata Gearhead

    50-luvulla jenkeissä rodit olivat parikymmentä vuotta vanhoja vanhoja autoja joita rakenneltiin ja kustom-ukot rakensi alle 10 vuotta vanhoja autoja. 60-luvulla rodiukot oli tv-haastattelujen mukaan sitä mieltä että uudet muskeliautot ym. eivät olleet mitään harrasteautoja ja haitaksi autoharrastukselle kun niissä oli valmiiksi tehokkaat koneet laitettu jo tehtaalla. Mielipiteet muuttuvat vuosien myötä joillain ja joillain ei. Kyseisten konkarienkin mielipiteet olivat nykyään erilaisia.

    Tuossa äskenkin tuli käytyä tapahtumassa joka oli aivan selvästi harrasteautotapahtuma ja suuri osa autoista oli uudehkoja tai jopa aivan uusia. Jotkut rakenneltuja, jotkut alkuperäiskunnossa.
     
  8. unknown

    unknown 3rd gear

    Jos 30-luvun Bugatti ukolta asiaa kysyy niin vastaus saattaa olla että nää kaikki bensavehkeet on vaan silkkaa teeskentelyä koska todelliset katuliikenteen harrasteautot on kuitenkin metanoli vehkeitä...
     
  9. Powerstroke

    Powerstroke Double Gearhead

    Tästä joutuu nyt sanomaan että olen 100% samoilla linjoilla.

    Radioista sen verran että olen omissa alpinen "hifi" räpellykset jos sellaisia on ollut, korvannut alkuperäisellä oikean vuosimallin Ford kasetti/radiolla. Yhteen tosin vaihdoin alkuperäisen "premium sound" version, minkä kasetti/radiossa on myös hakutoiminto :lol:.

    Sisustasta se, että vanhoissa Ford pickupeissa on hienoja värejä, mun yhdessä on pornonpunainen (oma suosikki), yhdessä musta mikä on hieno sekin. Olen pari priimakuntoista sohvapenkkiä pelastanut romikselta varastoon koska ovat oikean värisiä.

    Onko tämä harrastusta ja onko nuo harrasteautoja, en tiedä. Olenko minä keräilijä, harrastaja vaiko vaan automies, en tiedä. Vieläkö käsite "automies" on edes elossa?
    Olisko tuon tyyppinen autojen kanssa pulaaminen sitten kaikkein lähinnä konservointia, en tiedä sitäkään :lol:
    Kovin harvoin olen kuitenkin tavannut vastaavilla linjoilla olevia, ainakin jos ottaa huomioon kaluston iän ja ihannevarustetason.
     
  10. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Onko sinun mielestäsi Veyron "aito" Bugatti?
    Powerstroke kyllä käsite automies on olemassa, ainakin mun mielestä sitä kuulee ja käytän sitä. Paas muuten pari kuvaa pornopunaisesta sisustasta tälle pussihousuautonraiskaajabensapääautoomiehelle.
     
  11. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    E: Onko kukaan saanut mieleensä "Holleyn vakion" täyden 7 pisteen autoa? Mä en. Onko Holley itse?
     
  12. Make2

    Make2 3rd gear

    Paljonko olisi Ferrari Testarossan pisteet jos oletetaan että konepeltiä ei ole liikaa kallistettu ?
     
  13. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Nice try Make, but no way. Ei kone- vaan etupelti, tai siis muovi/alumiini liikaa kallistettu eikä Ferrari ole kuollut merkki eikä kuole koskaan! Omisti sen fiiu tai foordi. Tai joku intialainen...
    Max mottipisteet sai suorasta takamottisesta kuutosesta(?), ei lisä bojoja 8, 12 tai 16 pyttysestä?
     
  14. Remu63

    Remu63 1st gear

    Ei kai sen tarvinut olla kuollut merkki,vaikeaa kyllä löytää tuollaista 7 pisteen autoa.
     
  15. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Ja Make sä piekset mun Pyhimyksen ja Jaggen Holleyn vakiolla. Tosin Jaggea et piekse kadulla. Pyöreät yhdet lamput sulla ja myös 2+2 rekiteröity. Kuutonen boxeri, ei suora eikäl V6. Pisteet kuitenkin yli mun takatuuppar 4 pyttysestä Rellusta. Holley provoo tolla suoralla kuutosellla 2 paikkasen takana ja suoralla etupellilä, mistä hän ei suoraan maininnu onko se konepelti suora mikä BB Ferrarissa on, vai etupelti? 7 points, mahdoton yhtälö? Sitä kai Holley ajoikin takaa?
     
  16. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    Sitä Holley ilmeisesti tarkoittkin?
     
  17. 69

    69 Gearhead

    Ei taida olla 2 paikkasta Tuckeria, eikä kelpaa Delorean mut eks tää Tatra kävis. [​IMG]
     
  18. Make2

    Make2 3rd gear

    365/512 BB olisin seuraavaksi ehdottanutkin kun siinäkin on myös kaksi etulamppua per puoli ja konepelti varmasti suorassa :D Ehkä etukatekin :rotfl:
     
  19. rebel58

    rebel58 Double Gearhead

    ^Tatra lähellä, mutta kaukana. Ei 2 paikkainen eikä vielä 25v merkin kuolleisuudesa? Etupllein kulmastakin voidaa keskustella. Ei han täytä Holleyn vakiota. Siiis 2 paikkainen suoralla etupelilä suoralla kuutosella oleva takamottinen jo 25votta vanha kuollut merkki? Ei taida Holley itsekään tietää ja siksi heitti mahdottoman yhtälkn? Ehdotuksia? DeLorean on vahvolla, mutta ei täyttä 7 pistettä..
     
  20. TopiCa

    TopiCa 1st gear

    Mun ehdotus:
    [​IMG]
    Valot oli myöhemmin suorakaiteen muotoiset mutta olen nähnyt useita Jenkkityylin 4-valoja jotka käätyvät myös piiloon. Tehtaan lisävaruste tai aftermarket, en tiedä
    Kone vain puolet V8sta, sama kuin Taunus/SAAB, mutta V6 käy heittämällä ja oli suosittu swappi.
     

Kerro tästä muillekin!