Onko liikenneministeriössä tullut järki päähän vihdoin?

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Subbe99, 15.6.2011.

  1. PMM

    PMM 1st gear

    Mistähän tosiaan tällä nykyisellä liikenneministerillä näitä "aivopieruja" piisaa...
     
  2. letkume

    letkume 3rd gear

    Olisikohan eduskunnassa aika ruveta valitsemaan ministereiksi ihmisiä, joilla olisi edes jotain hujumenttia asiasta jota hoitavat?

    Suomen liikenneministeri:
    [​IMG]

    http://fi.wikipedia.org/wiki/Merja_Kyll%C3%B6nen
     
  3. Make2

    Make2 3rd gear


    Niin se totuus tulee esille kun valtaan pääsee. Onneksi en äänestänyt vaikka omassa vaalipiirissä olikin. Otan sanani nöyrimmin takaisin ja aloitan postimerkkeilyn.
     
  4. rane58

    rane58 Double Gearhead

    Älä nyt silti autohulluutta lopeta tai vähennä.... :eek:
    -Käyt kerran kuussa, tai harvemmin ostamassa postista tms. halvimman merkin ja liimaat sen korttiin jossa haukut tuon ministerin ja lähetät sen sinne ministeriöön.... :poff: -Käyhän noinkin postimerkkeily..! :wink:
     
  5. -nikke-

    -nikke- Gearhead

  6. Putte

    Putte 1st gear

  7. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Mut ne yksityisautoilijat joiden lapset olisivat aikuisia saisivat vapautuksen...heh..
     
  8. talonmiehen vapaapäivä

    talonmiehen vapaapäivä Double Gearhead

    Mitenkähän julkisen liikenteen muuttaminen maksuttomaksi alaikäisiltä muuttaisi pätkääkään niiden asenteita mihinkään suuntaan kun eihän ne nytkään maksa siitä penniäkään vaan niiden alaikäisten vanhemmat ne matkat maksaa tälläkin hetkellä
     
  9. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Sanovat että reipas tuloveronkorotus auttaa aina.

    Joskus maltillisempikin.

    Arvaat varmaan jo miten juoni jatkuu.

    Mut eihän nää ole missään kirkossa kuulutettuja asioita. Vaalit tulee sit kun taas tulee - kannattaa olla asialla eikä vaan nukkua kotisoffalla.
     
  10. Putte

    Putte 1st gear

    Oppivat matkustamaan maksutta ja jatkabat sitä täysi-ikäisinä. :poff:
     
  11. Rockmaple

    Rockmaple Gearhead

    Sekä lopettavat kävellen ja fillarilla liikkumisen.
     
  12. Putte

    Putte 1st gear

    Jonka jälkeen pitää koulujen liikuntatunteja lisätä, että lapset saavat edes perusliikunnan.
     
  13. nixon

    nixon 3rd gear

    Ehkä tossa on ideana se, että jos lapset pääsis ilmaiseksi julkisiin niin perheillä saattais olla varaa käyttääkin niitä? :p
     
  14. sämpy

    sämpy Double Gearhead

    Kellä ylipäätään on varaa matkustaa julkisilla? Ainakaan pidempiä matkoja.
     
  15. C5_Z06

    C5_Z06 Double Gearhead

    Varmaan niillä joilla ei ole varaa edes autoon. :)
     
  16. yks toine mikko

    yks toine mikko Double Gearhead

    sen mitä oon itse läheltä aihetta seurannu, ni monikaan ei kulje säännöllisesti kovin pitkiä matkoja. esimerkiks sataa kilometriä lähentelevät matkat lasken pitkiks.

    ja sit jos joutuukin vaik täältä meiltä päin lähtemään esimerkiks helsinkiin sanotaan vaikka työmatkalle, ni ne onnettomat näyttävät käyttävän matkustamisajan muuhun ku auton ajamiseen. saattavat tehdä töitä vaikkapa tietokoneella, jotkut hurjat nukkuvat. tai sit jos matkustavat vaikkapa lentoasemalle, ni niiden ei tartte maksaa viikon parin parkkimaksuja. sama koskee toki noita työmatkalaisia pienemmässä mittakaavassa.

    säännöllisesti matkustaville on taas tarjolla erilaisia alennuslippuja, 44:n matkan sarjalippuja joissa alennus on kolmanneksen matkaa kohden. tai sit ihan 30:n päivän kausilippuja joilla voi matkustaa mielin määrin kiinteään hintaan. työmatkalaisia kulkee omassa kyydissäni, taas heille suodaan kohtuuton helpotus parkkipaikkojen etsimisen ja olemattomien parkkimaksujen muodossa.

    turha verrata pelkästään auton kuluttaman polttoaineen hintaa/ matka bussimatkan hintaan ku autossa on muitakin kuluja.

    enkä mie nyt erityisesti suosittele julkisia kenellekään. suosittelen ainoastaan puntaroimaan juuri itselle sopivimpia vaihtoehtoja. toisin sanoen pitämään huolta lähinnä omista asioistaan. jos vaakakupissa painaa oman auton tuoma vapaus, kuten itselläni, ni sit siitä vaan. turha niitä kustannusvaikutuksia on sit sen enempää miettiä.

    tyypillisenä esimerkkinä bussimatkustajasta voisin mainita lapsiperheen toisen vanhemman. perheellä on yksi auto, jolla toinen vanhempi vie lapset tarhaan ennen töihin lähtöä, ja jolla tehdään kauppa- ja mummolareissut ym. toinen vanhemmista maksaa vajaan satasen kuukaudessa ja kulkee kausilipulla työmatkansa. tai käy vaikka silloin tällöin jätkien kanssa parilla kaljalla ja välttyy matkustamasta taksilla takaisin kotiin..

    saisko sillä satasella kuitattua toisen auton pääomakulut, vakuutusmaksut, käyttömaksut, polttoainekulut, ylläpitokulut ja mahdolliset parkkimaksut vaikka kilometrikorvaukset saakin verotuksessa vähentää?
     
  17. Elky70

    Elky70 Gearhead

    ^ paljon ja asiaa.

    Itselläni on asiat niin että pääsen melkein ovelta ovelle julkisilla, niin ei ole mitään mieltä lähteä sompailemaan omalla autolla tuonne ruuhkiin. Sen kyllä myönnän että kesäisin kun autokin on ajossa, niin viikonloppuisin kun julkiset kulkee vähän harvemmin, niin silloin on ollut houkutuksena mennä Caminolla duuniin ja näin olenkin tehnyt. Nytten kun duunipaikka muutti vähän kauemmaksi, niin edelleen on järkevintä kulkea julkisilla, vaikkakin pari vuoroa on silleen että joko pikkasen aikasemmin joutuu lähtemään taikka hieman joutuu odottamaan sitä että sopiva vuoro tulee. Meillä on asumispaikan ehtona ollut aina se että joko siitä menee sopivasti busseja taikka rata on lähellä. Tällä hetkellä molemmat ovat hyvin lähellä, joten työmatkat ovat mieleisiä.
     
  18. moottorinlohko

    moottorinlohko Gearhead

    oppisikohan eräs heimo suomessa samalla tavalla menemään töihin jos 5 aamulla hyppäisivät kyytiin kun lähtee töihin.lisää naisia valtion johto asioihin,logiikka pelaa.
     
  19. heikkisj

    heikkisj Gearhead

    Yks toinen mikko kirjoittaa ihan järkeviä. Tämä ei juuri nyt tällä hetkellä ole vielä ajankohtaista mutta sain eilen kuulla että tämä työpisteeni tulee siirtymään tuonne keskustaan työnantajan päätoimipaikalle. Käytännössä se tarkoittaa muunmuassa sitä että nykyisen ilmaisen parkkipaikan sijalle tulee parkkimaksu joka on nyt 20,- kruunua/päivä eli noin 400,- kruunua/kuukausi. Parkkipaikat ovat ns. kortilla eli pitää olla kohtuullisen aikaisen liikenteessä jos haluaa saada paikan henkilökunnan alueelta, vierasparkki maksaakin sitten moninkertaisesti.

    Bussin kuukausilippu maksaa (taas nykyhintatasolla) 670,- eli pelkkä parkkimaksu on noin 60% siitä, tulevaisuudessa olettaisin suhteen olevan jotakuinkin sama. Bussi menee parin minuutin pyörämatkan päästä kotiovelta ja menee suoraan työpaikalle asti, ajan säästö omalla autolla (jos parkkipaikan löytää heti, dream on) on noin puoli tuntia päivässä. Eipä paljon kannata tulevaisuudessa omalla autolla ajella...
     

Kerro tästä muillekin!