Opelin latausarvoitus

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Sähkölaitteet', aloittaja makkepuu, 27.12.2016.

  1. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    muijan tigra meinaa aiheuttaa harmaita hiuksia. kun auton starttaa niin ei lataa, akun lepojännite 12.6 tai jotain putoo heti 11.8 ja siitä laskee pikkuhiljaa. kun koneelle antaa kerran varvia jotain 2500rpm niin sitten alkaa lataamaan ja lataa kunnolla 14.7 volttia vaikka jokainen mahdollinen sähkölaite olisi päällä.
    ja ennenkun kukaan kiljasee että laturista hiilet loppu niin vian ilmettyä autoon on vaihdettu uusi laturi ja akku. akun navat ja liittimet ok. en nyt muuta keksi ku ostaa biltemasta volttimittarin ja sanoo muijalle että kato mittaria ja kenkäse jos 12v tai alle. kellään ideoita? säätääkö ecu tuollaisessa jotain? kone perus ooppelia xe-jotain ekotekki
     
  2. f34

    f34 Double Gearhead

    Lataussäädin.
     
  3. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    sisäänrakennettuna laturissa ja laturi on uusi
     
  4. f34

    f34 Double Gearhead

    No niinpä tienkin. Voisko olla kontaktiongelma? Kun saa tarpeeksi virtaa ja jännitettä, niin hapettunut kontakti hitsaa sen verran, että lataa... Tai laturi tarvitsee herätevirran magneettikentän muodostukseen. Tutki herätevirta laturille menevästä johdosta.
     
  5. 0rs0n

    0rs0n Gearhead

    Ilmenikö vika uudella laturilla?

    Nimittäin aikamoista sekundaa nuo kunnostetut laturit jos semmonen on siellä?
     
  6. Jussi289

    Jussi289 Double Gearhead

    Aika useinhan tuo käytös tulee, kun latauksen merkkivalosta on lamppu poikki. Se pikkuvirta sen lampun kautta "herättää" laturin tyhjäkäynnilläkin, jos se puuttuu, niin vasta isommilla kierroksilla laturin remanenssi kehittää riittävästi sähköä magnetointipiiriin normaalitoiminnan alkamiseksi.
     
  7. Camino'79

    Camino'79 Gearhead

    Onkos siinä vielä se laturi kumipuslien varassa? Että tarvii sen erillisen maapiuhan laturille ni voiskos siellä olla kontaktihäröä? Nimim. Omegalla 4v autoilleena tuli tuokin vastaan :poff:
     
  8. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    laturi vaihdettiin koska lataus loppui ja vanha akku purkaantui siinä samalla. molemmat uusiksi ja vika on 1:1 sama. laturissa on vain 2 johtoa, akulle ja herätepiuha. ja kävin renkkaamassa virtoja niin kojetauluun ei tule latauksen merkkivaloa kun kääntää virrat päälle :odoops:

    täytyy mitata herätejohto tuleeko siihen mitään. kaikki muut "modernit" laturit joiden kanssa pelannu olleet 3 johdolla joista yksi maadoittaa latauksen varoitusvalon vian sattuessa ja herätepiuha saanu olla vaikka bat-navassa
     
  9. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

    tuon kun saat palamaan niin alkaa latauskin pelata ok
     
  10. makkepuu

    makkepuu Gearhead

    jep. latausvalon kanta sökö. korjaantui uudella. kysyin muijalta että onko tuossa bensamittarin yläpuolella palanu tuollainen akun kuva niin ei kuulemma koskaan oo nähnykkään, ei kuulemma ole auton omistusaikana tullu virrat päällä ku öljy -ja moottorinvikavalo :pinup::poff:
     

Kerro tästä muillekin!