Ostin volvo v70 farkun ja pientä propleemaa

Ketju osiossa 'Merkki- ja mallikeskustelu', aloittaja mietmi-3, 12.10.2020.

  1. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Tuumasin että nyt saa emännän Chrysler Neon siirtyä ajasta iäisyyteen. Ostin sitten vahingossa v70 farkku volvon 1998vm. Auto liikkuu jne ihan ok mutta moottorin vikavalo palaa ja automaatin nuoli (huoltoon) valo palaa. Laatikkohan on tietysti automaatti ja näyttäis olevan pikkuusen liikaa öljyä. Kokeelin obd2 lukialla vilkaista häiriöitä. Eipä pääse verkkoon :eek: . Hyvät ehdotukset/neuvot olis tervetulleita kun en koskaan oo moista himmeliä omistanut.
     
  2. Hukka86

    Hukka86 1st gear

    Koodithan siitä pitää jonkun saada ulos molemmat voi johtua samasta viasta esim ilmamäärämittari. Millähän koneella on
     
  3. Z(etor)71

    Z(etor)71 2nd gear

    Oletko kokeillut akunkaapelia irti joksikin aikaa,.
    Ainakin meillä aikoinaan olleessa 850 volvossa onnistui ainakin nollaamaan ei aktiiviset viat. Kaapelin irroituksesta oli jokin yksityiskohtainen ohjekkin... ainakin mankan koodi pitäisi olla selvillä, että saa sen uudelleen toimiin, jos alkuperäinen mankka.
     
  4. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Joku 2,5l 20venttiilinen kone. On muuten idiootti käyntiääni ku on viitos kone :confused::confused: Vikakoodeja ei saa ainakaan halppis obd2 lukijalla joka on tosin toiminut muissa autoissa. Hetkellinen kulutus jos nyt tohon tietokoneeseen on luottamista on ihan maltillinen alle7,5l/100km 80km/h vauhdilla. Pakokaasupäästöt on ok ku just katsastettu ellei sitten ole toisen auton papereilla leimattu!!!!! Tota akun irrotusta vähän kysääsin yhdeltä tutulta joka on autokorjaamolla hommissa ja varoitti kans että ratio pimenee. EI oo koodilappoa....
     
  5. dart -66

    dart -66 Gearhead

    99 malliseen vasta pääsee halpis-obd-testerillä ja omaan 97 malliseen ei edes Boschin testerillä. vähän ikäviä sen suhteen nuo ekat V70:set. Kesällä ostin tuon ja herjasi moottorin vikavaloa, korjaamolla vianmääritykseksi nokka-akselin asentotunnistin. Kai se herjaa kun johtoliitin oli vain huulilla... Radion koodin sain paikalliselta siniseltä kysymällä.
     
  6. Hukka86

    Hukka86 1st gear

  7. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Tempase se soitin sen verran ulos ja kattele joskos joku entisistä omistajista olis raapustanut aukasu koodin laitteen koteloon.

    Koodit saa luettua vida/dice tai icarsoft i906 jälkimmäinen huomattavasti halvempi.
     
  8. jarikoi

    jarikoi 2nd gear

  9. SPORT TRUCK

    SPORT TRUCK Gearhead

    Volvo-FCR on tuon ikäiseen tarkoitettu ohjelmisto...sillä pääsee kaikkiin moduuleihin käsiksi, lukee vikakoodit ja huoltovalon nollaus helppo, saa myös logia jne.
    Täysi lisenssi makssa hieman, demo-versiolla pääsee lähinnä vain kokeilemaan toimintaa.

    https://www.ilexa.co.uk/diagnostic-tools/vol-fcr.html

    Win 7 Pro 64-bit toimi ainakin.

    Rekisteröinti vaati muutamia sähköposteja edes takaisin muistelen.

    Volvo VIDA on vasta uudempiin, tuossa varmaan vielä musta keulamerkki ja kaasuläppä toimii vaijerilla -> 1998...99-> sininen keulamerkki ja uudempi Siemens "haista jaska" systeemi...siis mun mielestä.

    Volvon ohjelmista pitäisi olla sen edeltäjä Volvo VADIS...siellä on ihan kaikki viimeistä nippeliä ja kuvaa ja ohjetta myöden, mutta autoon yhdistäminen ei onnistu kopioissa, ei ainakaan itellä toiminut koskaan.

    Tavalliset ODB-lukijat harvoin tukevat Volvon ISO9141-protokollaa.

    iCarSoft 906 Volvo/Saab on ihan hyvä laite, toimii ainakin hienosti uudemmissa.

    Delphi DS150 kopion saa eBay:sta tai Wish:sta muutamalla kympillä, laite + softa...ovat piraatteja, mutta toimii useimmissa autoissa kunhan ohjelmiston saa ensin asennettu flapparille...asennus vaatii kikkailua (kaveri alitto), piti olla muistaakseni Win 7 tai Win 10 kone. EI SAA YHDISTÄÄ nettiin tai päivittää softaa !!!
    Siitä hyvä että siellä on ohjeetkin ja näyttää missä jokin komponentti autossa on fyysisesti.

    Akun irrotus ei poista vikakoodeja.

    Moottorin vikavalo on todennäköisesti vain herja tekemättömästä tai kuittaamattomasta huollosta.
    Vaihdelaatikon saattaa olla oikeasti jokin vika.
    Mahdollisesti sinne on joku vaihtanut öljyt ja täyttänyt liikaa tms...vaihdon jälkeen pitäisi ylimääräset laskea pois kun oikea ö-lämpötila saavutettu.

    Hienostihan se vitonen murisee, varsinkin jos on ahdettu ja sopivan avara tuplaputkisto :odcool:

    Volvo foorumeilta kannattaa kysellä, varmaankin joku asuu lähellä ja onnistuu se koodien luku.

    https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php
     
  10. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Kaveri on yhdellä korjaamolla töis ja tutki vikakoodi ongelman. Nyt ei pala mitään turhia lamppuja koetaulus :):).
    Edellinen omistaja oli tilannut uuden syylärin jonka äsken vaihdoin. JEEEEE uus ongelma tuli eteen. Ne saakelin automaatin putkien O-renkaat syylärin päästä alkoi tihkua ku eipä ollut tietoa että automaatin lauhdelinja on tiivistetty O-renkailla niin ei tiennyt hommata

    Tietääskö joku niitten renkaitten mitat?
     
  11. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    11 x 2 mm näyttäis olevan

    SKU:6842413
     
  12. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    Onko toi 11mm ulko vai sisä halkaisija?
     
  13. mpower

    mpower Gearhead

    Eikös O-renkaan mitta ilmoiteta aina sisähalkaisija x paksuus?
     
    Mr Banner ja chevytb02 tykkäävät tästä.
  14. mietmi-3

    mietmi-3 Gearhead

    En tiedä :oops::( kun ei oo pahemmin tarvinnu ostella. Mutta kiitokset kaikille avusta Eiköhän näillä päästä alkuun nyt ku on tullu eka Ruattalaanen auto taloohin.
     
  15. chevytb02

    chevytb02 Gearhead

    Mpower kerkeskin jo vastata, eli yhdyn edelliseen.
     
  16. f34

    f34 Gearhead

    Muista voitelu, ettei vaurioidu sisään laittaessa.
     
  17. ursus2

    ursus2 3rd gear

    Win xp:ssä toimii Delphi kanssa, asennus vaatii kikkailua joo, muistaakseni youtubessa oli hyvä ohjevideo. Mulla hyllyssä Elekmasta ostettuja testereitä joista olikohan Launchilta tai Autelilta oli semmoinen versio joka kävi tuon ikäiseen v70:een, tosin niitä ei näkynyt enää Elekman valikoimissa.
    Nyt kun saat vollen kuntoon niin huolettomia kilometrejä piisaa väittäisin, vanha v70 on kyllä melko varma peli uudempiin laitteisiin verrattuna, ja vitonenkin on ääniltään ihan jees etenkin jos neloskoneen pörinään vertaa..:)
     

Kerro tästä muillekin!