Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korrektia

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Yleistä harrastuksesta', aloittaja Motor & Parts, 10.4.2014.

  1. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Hei.

    Mietin miten ihmiset suhtautuvat asialliseen halutaan ostaa lappuun, joka on auton tuulilasissa?

    Työmatkalla silmiini on osunut todella siisti ja alkuperäiskunnossa oleva Volvo 144. Olen kauempaa ihaillut kyseistä autoa ja nyt mietin auton ostoa.

    Olisiko korrektia käydä laittamassa kyseisen auton tuulilasiin asiallinen halutaan ostaa lappu, jonka sisältö olisi:

    Hei.

    Anteeksi kun näin vaivaan teitä.

    Todella hienokuntoinen Volvo 144 :)

    Mikäli olette myymässä autoa niin voisitteko ottaa yhteyttä.

    Hyvää päivänjatkoa.

    Terveisin:
    Oma nimi
    Puhelinnumero

    Millaisia tunteita tälläinen ihmisissä herättää?
     
  2. Volvo_5.7

    Volvo_5.7 Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Eihän siinä mitään jos kohteliaan lapun laittaa ja on valmis maksaman järkevän hinna jos kerran auto on hieno.
     
  3. Nikuzai

    Nikuzai Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Ite laitoin lapun yhen junakeulan ikkunaan, muttei koskaan soittoa tullut lappu tosin oli ikkunassa vielä 8kk jälkeen :odroll:


    Jos mulle tulisi tuollainen lappu auton lasiin olisin varmaan kohtelias ja soittaisin jos ei ole myynnissä tai sitten hintaa kyselisin.


    Mutta älä kuitenkaan laita omaa personal puh. numeroa, mikään ei ketuta enempää kuin joku jonnen tekemä seuranhaku ilmoitus homopalstalle sinun numerolla :poff:
     
  4. CH3OH

    CH3OH 1st gear

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Mulla on ollut näitä lappuja pari kertaa pyyhkijän alla, toisella kertaa harrasteauto hajos festarireissulla maantien laitaan ja sai seistä siellä viikonlopun yli ja toisellakin kertaa tais olla viikon jossain epämääräisessä kadunvarsiparkissa. Ei mua ainakaan loukannut mitenkään, päin vastoin :) Kummallekaan en soittanu tosin.
     
  5. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Juu siis tietenkin maksan hyvästä alkuperäiskuntoisesta autosta kunnon hinnan ilman tinkimistä.
     
  6. Karpov

    Karpov Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Tottakai lappua kehiin vaan. Tai sitten kyttäämään että omistaja tulee autolle :D Mikä ei varmasti ole niin helppoa.
     
  7. 455STW

    455STW Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Hei. Mietin mikä mahtaa olla tänä päivänä kunnon hinta hyvästä orggis 144:sta?
     
  8. Jouni_K

    Jouni_K Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Onhan noita myös palveluita, joista saa rekisterinumeron perusteella omistajan selville, jonka jälkeen voi soittaa omistajalle. Muutaman kerran tullut noita käytettyäkin, tosin itse en ole koskaan halunnut ostaa autoa, vaan muutenvaan halunnut tiedustella omistajalta miksi kulkupeli on mun parkkiruudussa.
     
  9. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Toisen autoon ei mennä koskemaan,jos auto kiinnostaa niin ei tarvi olla salapoliisi saadakseen puhelinnumeron rekkarin perusteella joten puhelin mieluummin käteen. Tätä mieltä täällä..
     
  10. MarkoT

    MarkoT 2nd gear

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Täh ...Siis miksei olisi "oikein" laittaa tuulilasiin lappua ostohalukkuudestaan??

    Mutta itse kyllä nykyisin jos joku auto todella kiinnostaa ni otan selville rek nro:n kautta omistajan , ellei ole kilvetön auto..
     
  11. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Eikö se tuosta ensimmäisestä lauseesta käyny selväks miks ei ole oikein... Sama räplääkö vinkkaria,ovenkahvoja tai mitä tahansa muita osia,ei se nyt vaan kovin asiallista oo mennä räpläilemään toisten autoja ilman lupia.Ennemmin vois kysyä että miks se OIS oikein.
     
  12. Pertti K

    Pertti K Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Tämä (ja se lapun jättäminenkin) on erittäin korrektia ja vieläpä harvinaista näinä päivinä, poislukien ehkä oikeat keräilyharvinaisuudet. Missäpäin liikut niin tietää jättää omia rotteloitaan tyrkylle :wink:
     
  13. Capri 69

    Capri 69 Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Ihan asiallista tuollainen kohtelias lappu on.
    Minunkin autojen pyyhkimen alla on jos jonkinlaista lappua, enkä ole niistä suuttunut (parkkisakoista olen). Onhan nämä autot pyhiä lehmiä täällä monelle, mutta ei siitä vahinkoa synny jos sen lapun sinne laittaa.
    Eri asia jos joku laittaisi asiallisesti tyttöystävän/vaimon/jne. puskureiden väliin käyntikortin -siitä voisi närkästyä.
    Jos kyseisen persoonan kanssa tahtoo tai voi tehdä kauppaa, niin ei se siitä lapusta pahastu. Lappua ruutuun!
     
  14. CHEVY HESSU

    CHEVY HESSU 3rd gear

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    niinpä niin , eli kun parkkipirkko laittaa sulle pyyhkijän alle lapun , niin nostat haasteen sitä vastaan , eikö
     
  15. JP-350

    JP-350 Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Kyllä tuon eron ymmärrät jos vaan haluut ymmärtää...Se on sentään suorittamassa jonkinlaista virkatehtävää.
     
  16. Bluestone

    Bluestone Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    ...siis autotapahtumissa ne flyereiden jakajat tekee "virkatyötä" kun ne niitä tapahtuma-mainoslappuja tuulilasinpyyhkijöiden alle laittelee...niinkö :-?

    Minusta on jotenkin kohteliaampi menettely jättää se lappu autoon kuin etsiä numeropalvelusta omistajan yhteystiedot. Saa se auton omistaja päättää ottaako yhteyttä vai ei.....ei siis ikäänkuin tungetella ostohalukkuudella, kyllä se omistaja sitten ottaa yhteyttä jos myynti kiinnostaa.
    :-? :D 8)
     
  17. Mokaman

    Mokaman Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Parikymmentä vuotta sitten oli ekaa kertaa elämässäni ilmestynyt lappu sillosen moparin tuulilasiin, ei ollut siihen mennessä parkkisakkojakaan tullut. Säikähdin aluksi että mitä helv... :argue:

    Siistillä käsialalla oli kirjoitettu että "Sulla on hieno auto!" ja jotain tyttömäisiä hymiöitäkin sinne oli piirrelty.

    Siitä lappusesta tuli hyvä mieli, kyllä mun autoon ainakin saa koskea jos siitä oikeesti tykkää, en mä siitä niin mustasukkanen ole. :wink:
     
  18. B.B.Chevy

    B.B.Chevy Double Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Mun mielestä ihan hyväkin tapa kun tosiaan silloin laitteen omistaja voi ihan rauhassa kelailla olisko kiinnostunu myymään ja jos nii millä hinnalla.
    Yks mp on tullu tollee myytyykin eli asusteltii silloin Kouvolan keskustassa ja se pyörä oli yöt tallissa mut usein päivisin/iltaisin siinä kerrostalon pihassa ja kerran siihen olikii tullu tollanen lappu jossa joku kertoi ohi menneessää usein ihailleensa sitä pärrää ja pyys soittamaan jos se sattus tulemaa joskus lähiaikoina myyntiin.
    No, tarkoitus olikin hukata se lähiaikoina joten ei ku soitto tolle innokkaalle, hintapyynti kohdalleen mut toki hiukka sit yläkanttiin ja niin siitä synty samantein helposti hyvät kaupat :D
    Ja ku oli ite kunnostettu ja rakenneltu laite niin sai vielä kivasti voittookii :rotfl:
     
  19. Motor & Parts

    Motor & Parts Gearhead

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Itse olen miettinyt että rekisteritunnuksen kautta omistajan selvittäminen noista maksullisista palveluista loukkaa mielestäni yksityisyyttä, eihän se kenellekkään kuulu kenen se auto on ja varsinkin jos auton omistaja ei halua syystä jakaa tietoa autostaan.

    Edellä mainitun takia mietin juurikin tuota lappu hommaa, jotenkin minusta tuntuu korrektimmalta ja auton omistaja saa tosiaan miettiä haluaako ottaa yhteyttä.
     
  20. nixon

    nixon 3rd gear

    Re: Ostohalukkuudesta kertova lappu tuulilasissa, onko korre

    Ihan ok tapa, mutta kyllä se pitäs muovitaskuun laittaa.
     

Kerro tästä muillekin!