Pärjääkö auto moottoripyörälle kadulla

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Anonymous, 15.2.2004.

Ketjun tila:
Ketju suljettu.
  1. Anonymous

    Anonymous Guest

    Mites on, löytyykö Suomesta sellaisia autoja jotka oikeasti antavat pyörille vastusta?
     
  2. Roc

    Roc Gearhead

    Kyllä löytyy.
     
  3. HEMI

    HEMI 1st gear

    Kyllähän noita on ihan kiitettävästi suomen maassa.
    Meiltä mikkelistä löytyy ainakin Halisen Jarin Musse, paukuttelee korkeita kymppejä.
     
  4. bbford

    bbford Gearhead

    Itse nähnyt kun musse pisti Hayabusan kans tasoihin.
     
  5. Anonymous

    Anonymous Guest

    Onhan noita,siis alle 10 Suomessa kulkevia katu-autoja,ja täytyy muistaa että jos kiihdytys jatkuu vähänkään pidemmälle,niin prätkät on helisemässä enemmänkin ja useammille aitoille, koska niillä ei yksinkertaisesti pysty ajamaan kun vauhdit nousee koviksi.
     
  6. Anonymous

    Anonymous Guest

    itse jätin tuplax hondan vauhdista lähettäessä ja helposti.fakta.p.j
     
  7. Piit

    Piit 1st gear

    ..joo joo,ja mä jätin ladalla suihkukoneen..siis bull shit !!! Varmasti suomesta löytyy "katuautoja" joilla teoriassa jättää katuprätkän mut kyllä totuus on se että jos pistää 9sek."katuauton" ja esim.ton em. Hayabusan vierekkäin ni kyllä autolla saa katsoa suzukin rumaa takapäätä !!! Ja jos joku väittää et prätkällä' EI vOI AJAA ni puhuu vaan omasta puolestaan ,haluisin nähdä kun suoraan ajoon rakennetulla 9sek."katuautolla" mennään mutkaan 200km/h mittarissa... taitaa jäädä tekemättä !!! Ja huom uusissa prätkissä on parhaissa rilusti alle kilo per hevosvoima eli keskiverto "katuauto" saa puskea ulos joku 1100hv jos auto painaa n.1200kg jotta tehopaino suhde olisi sama !!Joten pientä rajaa paskan jauhantaan !!!Mahdollistahan se tietysti on!! :smile:

    <font size=-1>[ Tätä viestiä muokkasi: Piit 2004-02-16 08:23 ]</font>
     
  8. Anonymous

    Anonymous Guest

    Vähän enemmän vielä niitä!!!1111!!!!111xxx-merkkejä..
     
  9. Fastback

    Fastback Gearhead

    Miten niin 9s katuauto katselee Hayabusan rumaa takapäätä? Niitä vain on nopeita katuautojakin tässä maassa. Yleisesti superpyörät jättää auton, mutta poikkeuksia löytyy.

    Minäkin haluan nähdä kun joku Heppu Normaali vetää Hayabusalla 200km/h mutkaan ja sitten haetaan pappia. Haluan nähdä myös kuin sama Heppu Normaali vetäisee Busalla 9s ajan.

    Tehopaino suhde voi olla vaikka 5hv / kilo pyörässä tai autossa, mutta jos pitoa ei saa niin se 1300 pikkulohko lada jättää sut valoissa.
     
  10. Anonymous

    Anonymous Guest

    piit taitaa olla moottoripyörämiehiä kun veti jo herneet nenään.
    Mutta kyllä olen itsekin nähnyt kun 900cbr häviää katuautolle.
     
  11. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Pärjää paikaltaan lähdettäessä kiihdytyksessä lähes mille katupyörälle tahansa. Keskiverto Hajabusa tms kuskille tuottaa melkoisesti vaikeuksia saada se laite täysiä liikkeelle just oikeella hetkellä. Auto on tollaseen pyörään verrattuna kuvottavan helppo ajaa ja tasainen. Mitä tuolla katuautokisoissa on katellut, niin pääsääntöisesti siellä ei ajeta noilla isoilla vakiopyörillä lähellekään niitä aikoja mihin niillä lehtietsteissä joku 30 kiloinen jockey on päässyt. Turbo ym tehokkailla viritetyillä pyörillä on sitten niin paljon voimaa, ettei ainakaan mun autolla ollut isommissa nopeuksissa jakoa, siellä ne menee menojaan. Riversidecruisersien ja Sunrisecruisersien sivuilla on tuloksia noista kisoista ja siellä on hyvä suorittaa vertailua autojen ja pyörien välillä. Samoin noista V8-GTI päivien tuloksista saa hyvää referenssiaineistoa kun ei ihan pyörien kärkeä katso. Jotkut "pro" pyörät on nopeempia kun nopeimmat autot siellä, mutta ne ei todellakaan ole vakioita ja niiden kuskitkin on jotain muuta kun itseään ratojen tähtenä pitäviä Keijo Keskivertoja..
     
  12. Anonymous

    Anonymous Guest

    Kaikki mopot eivät ole hajabusia tai 12r'iä. Monet sporttipyörät menevät vakionakin "vain" 13-14sek aikoja, kustomeista puhumattakaan - näitä pyöriä on suurin osa. Tähän kun lisätään se tosiasia, että fillarilla harva sunnuntaipyöräilijä saa kovin hyviä lähtöjä tehtyä, niin "tavallisella" (kiihdytys)katuautolla on hyvät mahdollisuudet pyöriä vastaan.
     
  13. Piit

    Piit 1st gear

    ..no niinku totesin ni mahdollista se on,mutta pitää muistaa että jos ajaa RADALLA SLIKSEILLÄ 9sek aikoja ni ei niitäkään kyllä mistään liikennevaloista oteta katu kummeilla !!! Ja näyttäkää mulle se "katuauto" joka ottaa 9.2sek 1/4mile ja joka kulkee 310km/h ja jolla voi ajaa mutkatiellä 200km/h ?? Niinku jo sanoin ni teoriassa varmasti löytyy autoja jotka jopa jättää mopon valoista,mut kyl yleensä käy toisin päin !!! Ja sit pitää otta huomioon et noi mopot on tehdastekosia,mites sitten suu pannaa ku pistetään sihen Busaan turbo kylkeen ja 490hv koneesta ja 450km/h huiput?? Käykää katsomassa http://www.ghostrider.com ja joo mopo on tallissa ,mutta on mulla ollu toistakymmentä jenkkiäkin et siitä voitte päätellä olenko "prätkämies" vai miten se oli??
     
  14. Anonymous

    Anonymous Guest

    eikös tämä asia jokin aika siten käsitelty täällä??
     
  15. Mopeman

    Mopeman 3rd gear

    Katso Piit noita tuloksia, ajettuja aikoja noilta sivuilta tai V8magazinen tulosluettelosta. Mä oon itse ollut ajamassa noissa tapahtumissa ja seurannut asiaa myös väliaikojen perusteella, sekä myös kadulla ottanut mittaa isojen tehopyörien kanssa useemman kerran. Ei siinä ole mitään juupas/eipäs aihetta; katuslikseillä olevalle nopealle autolle ne pyörät ei pääsääntöisesti liikennevalolähdöissä pärjää.
     
  16. Anonymous

    Anonymous Guest

    siitä ei ole ku pari vuotta ku autot ja pyörät ajo sekaisin lajittelut vaasas.sain vastani uuden viilatun jammun ja jätkä oli vähän ihmeissään ku oli loppunopeuksissakin eroa 40km/H.kuinkas ollakaan osuttiin seuraavalla kiekalla taas vierekkäin ja kuulin ku se se jammukuski valitti et pyörät pyöriä vastaan ku ei noille jenkeille voi mitään.ei oo jännitystä.ja sulle piit,jos otetaan yhtä radikaali katuauto ku se esimerkin pyörä niin kuinka kävis esim jon meaneyn katucorveten kanssa.1300 hv suoralla konepeitolla.ja mitä verrata prätkää autoon.se sun mainitsemas pyörä ei löydy joka tallista mut ysin katuautoja suomessakin on jo jokunen ja vaan ajan kysymys ku tulee kasin auto jolla voi kruisailla.taitaa niitä ollakin mutta jotkut ajaa vaan enemmin kilpaa.
     
  17. Anonymous

    Anonymous Guest

    ja mitäs toi vääntähomma.ei saa olla prätkämiehellä liikaa ylipainoo ku jo kiihtyvyyys heikkenee,tai vasta tuuli?onpa muuten hayabusas hyvät tehdaslohkot ku kestää niin pikkuruisesta motista ottaa melkeen 500 heppaa mikä oli vakiona jo -60 luvulla tuotantoautoissa.
     
  18. Anonymous

    Anonymous Guest

    >500 heppaa mikä oli vakiona jo -60 >luvulla tuotantoautoissa.

    Tarkoitat varmaan jenkkejä, missä tuotantoautossa oli 500nettoheppaa?
     
  19. NHRA

    NHRA 1st gear

    Eikö tästäkin ole ihan turha täällä riidellä? Joka kerta kun joku sanoo jonkun argumentin, niin löytyy viisi jotka tuntee jonkun joka on joskus sanonut että sillä on ainakin niin nopee auto/prätkä/mopo joka hakkaa kaikki!

    Meilläpäin tavataan sanoa, notta aina löytyy pässille kuohittija. Eli sama suomeksi: Aina löytyy joku joka on nopeampi.

    Joka kesä on monta mahdollisuutta päästä radalle oikeasti kokeilemaan, mitä se oma rakas auto tai pyörä kulkee. Aikakortti kädessä voi sitten hieman paremmalta pohjalta osallistua vaikkapa tähän keskusteluun.

    Pitipä avautua, prkles.... :grin:
     
  20. Käkö

    Käkö Gearhead

    NHRA:Meilläpäin tavataan sanoa, notta aina löytyy pässille kuohittija. Eli sama suomeksi: Aina löytyy joku joka on nopeampi.

    Eipä juuri paremmin vois sanoo... :grin:
     
Ketjun tila:
Ketju suljettu.

Kerro tästä muillekin!