Paineistettu kaasutin

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Street & Race', aloittaja Wolfman500, 7.3.2007.

  1. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Mitä kaikkea piti tilausvaiheessa antaa tietoja ?
     
  2. studio57

    studio57 Gearhead

    siellä sivuilla on sellainen kuponki joka pitää täyttää, vastausta ei ole tullut mut tilaan heti kun oon saanu paluu postia heiltä
     
  3. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Ok, kiitoksia täytyy käydä tässä kattelemassa mitä löytyy...
     
  4. studio57

    studio57 Gearhead

  5. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Kiitos muten vinkistä plosil-1, kyllä mää innokkaana kokeilijana koitan yhden holleyn sorhata kokeilumielellä noitten ohjeitten mukaan, hyvät kuvat ja kaikki periaatteessa helppo nakki jos kaikki noi muutokset tosiaan ovat ok :odroll:
     
  6. plosil-1

    plosil-1 3rd gear

    paineistaminen

    Itse en vielä ole kokeillut, mutta tarkoitus olisi... ainakin tämä swt-racing on kohtuullisia aikoja laitteillaan ajellut.
     
  7. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Loppukaneetti onkin hyvä, näillä muutoksilla pääsee alkuun :rotfl: Se on selvää että Holleyn sielun elämä tullee enemmän kun tutuksi tätä kautta mutta sitähän tämä harrastus onkin parhaimmillaan, kompastelua joskus jopa lopussa onnistumisen tunnetta...not :odroll:
     
  8. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Jos ootte sinne csu:hun yhteydessä, niin kyselkääpäs piruuttanne että myykä ne irtonaisia Boost Referenced Power Valveja eli BRPV ?
     
  9. studio57

    studio57 Gearhead

    sain heiltä aamulla postia, mut niille ei käy luottokortit vain paypal... pitää kattella kuinka sais asian järjesteltyä ...kun tuo paypal ei oikein houkuta...
     
  10. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Joo ei toi paypal houkuttele minuakaan pahemmin mut mä taidan nyt alkuun kuitenkin kokeilla modata normaalia tuplapumppuholleytä, tulee sitten mitä tulee
     
  11. vipottaja

    vipottaja 1st gear

    Se mitä mä oon paypalia käyttänyt, niin on kyllä ollut ihan jees systeemi.
     
  12. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Ihan vaan täältä sivusta kysäsen et miksi yritätte pelata kaasarilla ja maksatte kassillisen käyhtänää jostain specialista? Miksi ette osta/tilaa parin sadan euron Megasquirt-ohjausyksikköä ja kasaa siitä ruiskua. Jos meinaatte lisäsuuttimia hommata niin hommatkaan isompia kahdeksan kappaletta. Anturat, bensapumput ja reguthan joutuisitte hommaa kuitenkin. Kun saatte tekniikan paikalleen niin softan voitte imuroida netistä ja kun saatten koneen käymään niin sittenhän se rupiaa opettamaan ihtiään käymään...


    Itsellä ei ole (vielä) kokemusta moisesta mut olen kiinnostuneena seurannut kun naapurin kaveri noita rakentelee puol-ammattilaisena. Systeemi kehittyy kokoajan ja sitä kehiittäävät harrastajat harrastajille, eivät siksi et pääsis miljardööri-kerhoon vaan et helpottuis JUST em. projektit ettei tarviis maksaa miljuunia jostain custom-kaasareista joista ei varmuudella tiedä että toimiiko systeemi sillä ja sit jos ei, niin mihin meinaatte saada myytyä?

    Seuraavaan kyl laitan itte myös ruiskun, ei tarvii kaassareilla pelata. Nytkin rakenteilla olevaan moottoriin olisin laittanut ruutan mut imusarjan rakenne ei mahdollistanut sitä. :cry: Jouduttiin hommaa kaks isoo Demonia.

    Suosittelen tutustumaan. esim. finnsquirt-forumiin...

    Eiköhän me täällä Suomessakin voitas jo siirtyä nykyaikaan...
     
  13. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Jep Finnsquirtin sivut on tuttuakin tutumpia, yhen hässäkän oon neloskoneeseen tehny. Tossa eilissä päivänä kaverin luona oli kanssa kova käännytystyö meneillään että et tee mega ja unohda kaasarit, on totta että siitä ois paljon etuja, mut on siinä niitä huonojakin puolia. Mut täytyy nyt tässä kattoa millasia systeemejä tässä alkais rakentelemaan, kävi nimittäin eilen niinkin että 360 johon noita turboja suunnittelin meni eilen kaupaksi, ja nyt vissiin pitäs alkaa tekeen koko kone jostain muusta. Täytynee katella jostain hyvä aihio, tai alkaa tekeen ihan uutta pannua.
     
  14. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Totta, mut eihän mikään systeemi ole ongelmaton. Ruutalla saa vaan enemmän irti tollaisesta konstruktiosta kuin kaasarilla.

    Jos katoo Jenkkilän rakennelmia niin tehot hyppäs 600;sta 1000;teen ja ylikin heti kun jätettiin kaasarit hyllyyn ja keskityttiin ruiskuun. toki onhan siellä vieläkin tarjolla vanhanliiton systeemejä. Plus et kestävyyskin on parempi kun ruiskulla säädöt on helpommin ja tarkempi saavutettavissa. Ja saahan nykyjään Megaankin Close-loopilla et on itseoppivainen.

    Lykkyä vaan... Ja muista et ikinä ei ole liian isoa eikä liian tehokasta. Kaasupolin on GO- ja jarru WOW-säädin. :rotfl:
     
  15. triniemi

    triniemi Gearhead

    http://www.stevemorrisracingengines.com/ saa "aika" baljo polleja kaasarillakin, tosin useiten kyseessä on mekaaninen ahdin. Mutta paineistettu kaasari kuitenkin. Outlawiin on tulossa parikin tollasta centrifugaalivehjestä, on kyllä tosi mielenkiintoista nähdä mitä ne menee kun saavat ne vaan toimiin.
     
  16. Remmiveto

    Remmiveto Gearhead

    Totta kai, toki keskipakoahdin on yksinkertaisempi saada toimii kuin tuplapallot. Mut katsos
    täältä

    huomio et ensin tulee kaasarikoneet ja sit alkaa ruiskumotit, tehoissa on eroja...
     
  17. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Heh, saattas meitsin Darra riemastua tollasesta +500 inch about 1200 heppaisesta sydämestä :eek: Normi mossen 360 lohkon kestokyvyn rajat alkanee tulla vastaan jossain 600 hepan kieppeillä jos ei mitään sika kallista kisaosaa ala tunkea,,,
     
  18. studio57

    studio57 Gearhead

    löytyykös täältä ketään joka on saanut noilla ohjeilla tai jollain ohjeilla kaasarinsa pelaan hyvin Blow Through käytössä ???
     
  19. valiant65

    valiant65 Gearhead

    Mä tein aspenin 318 sinkkuturboon 650 dp holleyn:n ton swt:n ohjeiden mukaan plus muutin vielä powervalven toimiin toisinpäin. En viime kesänä ehtiny hirveesti testaileen mutta ne muutamat kilometrit mitä tuli 0.7bar ahdoilla testailtua :D valoivat kyllä uskoa siihen että holleynkin saa toimimaan paineistettuna niin että se on myös katukelpoinen. Tulevana suvena pitäis koittaa säätää laitos laajakaista-lambadalla kohdalleen.
     
  20. Wolfman500

    Wolfman500 1st gear

    Jep pihassa seisoo toi ram van taidan pölliä siitä kone aihion, milläs lailla sitä powervalve sydeemiä kannattaa modata löytyskö peräti kuvia muutoksesta?
     

Kerro tästä muillekin!