Pakoputkisto

Overdrive.fi on harrasteautoiluun keskittyvä verkkosivusto, joka tarjoaa sisältöä harrastajien ja rakentajien tarpeisiin. Epäasiallinen ja loukkaava sisältö, joka rikkoo sivuston käyttöehtoja, poistetaan. Näin eivät myöskään poliittinen keskustelu ja aiheet sinne kuulu. Harrastus on yhteinen poliittisesta kannasta riippumatta. Overdriven yleiset käyttöehdot löytyvät täältä, ja on hyvä muistaa, että jokainen keskustelija on rikos- ja vahingonkorvausoikeudellisessa vastuussa omien viestiensä sisällöstä.

Ketju osiossa 'Moottori', aloittaja idiot, 24.4.2006.

  1. idiot

    idiot Gearhead

    Moron, tuli mieleen että tekisiä vähän "jouhevampaa" putkea amazoniin
    ja samalla suorempaa.. eli siis onko mahdollista vetää putki/putket perän alta? nimittäin aika v*ttumainen rakentaa se ylitys :wc:
    ..meneekö läpi katsastuksesta jos vetää putken perän ali?! :eek:
     
  2. niemikko

    niemikko 1st gear

    en nää siinä mitään estettä jos ei ota kinni mihinkään mutta antaisin pojot kylkiputkille. 8)
     
  3. jyha

    jyha 1st gear

    eikös tuo ole ns. ruotsalainen putkitus?
     
  4. MercComet

    MercComet Gearhead

    Camarossa oli itellä aikoinaan alitukset eli just ruottalaiset putkistot - pimeällä oli välillä aika näyttävää kipinöintiä asfalttiin reilummassa vauhdissa ja tienpinnan heitossa... :soosoo:

    Katsastus kyllä onnistuu!
     
  5. timppa

    timppa Gearhead

    Onko se sen ihmeenpi kuin muokata valmista ylitysputkea tai muutamasta mutkasta niputtaa? Niin ei tule pohjakosketuksia joka routaheiton ylityksessä (tai esim. jarrudynolla).
     
  6. PauliP

    PauliP 1st gear

    Ja jos joutuu renkaita vaihtamaan joskus, niin saattaa harmittaa kun joutuu putket irrottamaan kiinnikkeistään. Tämä ei ehkä ole ongelma Amazonissa, mutta joissain malleissa on.
     
  7. Anssi

    Anssi Gearhead

    Yritin kovasti miettiä, mutta en keksinyt, että miksi renkaanvaihto vaatisi putkien irroittamisen..
     
  8. PauliP

    PauliP 1st gear

    Joissain autoissa taka-akselia joutuu laskemaan aika paljon (etenkin leveillä renkailla) että rengas mahtuu kääntymään ulos pyöränkotelosta jarrurummun ohi. Eli jos akselin alittava putki tämän estää, niin putki täytyy myös irrottaa.

    Tämä vaan kannattaa varmistaa, ettei yllätä tien päällä.
     
  9. Anssi

    Anssi Gearhead

    Eli joissain autoissa pitää irroittaa taka-akselin ulosjoustoa rajoittava iskari tms. :eek: Siinä tapauksessa tietysti.

    Putket itsessään eivät kai saa sitä taka-akselin ulosjoustoa rajoittaa. Inssi tuskin tykkää jos huomaa. Olisi se kyllä teknisestikin hieman kyseenalainen ratkaisu...
     
  10. Luigi

    Luigi Gearhead

    Esim.-65 Cadillac,auto pitää tunkata korista ylös,muuten ei pyörä mahdu tulemaan loksunreunan ja rummun välistä ulos.On kai noita muitakin ei pyöreällä takapyörän aukolla varustettuja mitä ei akselista pysty nostaan.
     
  11. Per Besserwisser

    Per Besserwisser 1st gear

    Kai nyt sentään rungosta tunkkaat??? :eek:
     
  12. Cadillac390Man

    Cadillac390Man Gearhead

    Eikös noita kuitenkin tunkakata suoraan puskurista. Niissä sattuu olemaan vielä kunnnon "turvapuskurit".
     
  13. idiot

    idiot Gearhead

    oukei.. tosiaan kun tarkemmin mietin niin 240 turboissa taitaa olla vakiona
    juurikin tuo perän ali tuleva putkisto.

    ..mutta asiasta kolmanteen, miten onko kellään kokemusta simonssin
    kromiputkista? ..siis putkista mitkä ovat kromattuja :D ..ajattelin laittaa sellaiset loppupätkiksi, mutta kestääkö se kromi siinä pinnassa sitten 2vk kauvampaa? :poff:
     
  14. 4x4_76

    4x4_76 1st gear

    Tee rosterista/hapokkaasta ne loppupäät. Kiillotat kunnolla niin on hyvännäköinen. Kestää paremmin kuin joku tingeltangel kromi :lol:
     

Kerro tästä muillekin!